Gå til innhold

Program for å trene forskjellige muskler hver 3. dag


Anbefalte innlegg

Har nylig tatt opp styrketrening etter ei pause på ca. ett år, og har planer om å få trent 6 dager i uken.

Tenkte jeg skulle ha noen til å se over programmet jeg har satt opp (har sånn nogenlunde peiling på trening, siden jeg har lest mye på styrketrening tidligere), for å se om jeg ikke har gått på en glipp.

For å gjøre det veldig enkelt så har jeg satt det opp slik;

Dag 1: leggen (alt under knærene), bryst (manualer på 15° benk), triceps og øvre ryggmuskler

Dag 2: Fremside av lår, sideliggende ryggmuskler, skuldre og magemuskler

Dag 3: Bakside av lår, nedre ryggmuskler, sideliggende magemuskler og biceps curls.

Osv.

 

Alle øvelser blir gjort med apparater på treningsenteret.

Kan også legge til at jeg har planer om å gå grovt opp i vekt, er 175 og veier 55-56kg for øyeblikket.

Går på proteiner, gainer, kreatin, ZMA og omega 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nylig tatt opp styrketrening etter ei pause på ca. ett år, og har planer om å få trent 6 dager i uken.

Tenkte jeg skulle ha noen til å se over programmet jeg har satt opp (har sånn nogenlunde peiling på trening, siden jeg har lest mye på styrketrening tidligere), for å se om jeg ikke har gått på en glipp.

For å gjøre det veldig enkelt så har jeg satt det opp slik;

Dag 1: leggen (alt under knærene), bryst (manualer på 15° benk), triceps og øvre ryggmuskler

Dag 2: Fremside av lår, sideliggende ryggmuskler, skuldre og magemuskler

Dag 3: Bakside av lår, nedre ryggmuskler, sideliggende magemuskler og biceps curls.

Osv.

 

Alle øvelser blir gjort med apparater på treningsenteret.

Kan også legge til at jeg har planer om å gå grovt opp i vekt, er 175 og veier 55-56kg for øyeblikket.

Går på proteiner, gainer, kreatin, ZMA og omega 3.

Helt enig i Ario her. Følg stronglifts til punkt og prikke, det innebærer også at du holder deg til programmets 3 dager med styrkeløft i uka. Skal du opp i vekt er mengden mat og restitusjon det første du skal tenke på, ikke hvor mange dager trening du får dyttet inn i løpet av en uke (selv om det er fristende :) )

 

 

har sånn nogenlunde peiling på trening, siden jeg har lest mye på styrketrening tidligere

 

Alle øvelser blir gjort med apparater på treningsenteret.

:ermm: Da er det tydeligvis bare å glemme alt du har lært, og begynne på nytt. Hvis du har planer om å gå opp i vekt, er det bare å droppe apparater med en gang, og komme deg over til frivektsavdelingen. Stronglifts eller starting strength er nok midt i blinken for deg :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...