Gå til innhold

Sosialdemokratiet lever på uvitenhet


Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke påstå at andre eller samfunnet generelt er bedre, jeg er enig med deg i observasjonene. Men er det ikke ganske egoistisk? Vil du ikke "ofre" litt av deg selv for å (hehe, naivt?) bedre verden? Hjelper ikke med enda en, for å sitere deg selv, "drittsekk"...?

Du bedrer kanskje verden litt, ved å gi av deg selv, da dette bidrar ørlite til å få folk rundt deg mer vennligsinnet, men samtidig velger du å bli frivillig utnyttet/tråkka på. Systemer som inviterer/oppfordrer mennesker til å la seg bli utnyttet, og folk som i sin fordringsfullhet forventer dette, og attpåtil påstår at det er din jævla moralske plikt, har jeg ikke noe sansen for.

 

Skal verden bli bedre, må de politiske systemene restruktureres, slik at det ikke lønner seg å være drittsekk/kynisk. Det er ikke hver enkelt spiller som må oppfordres til å spille dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg at alle større partiene bortsett fra FrP og Rødt fører en realistisk politkk.

 

Jeg føler ikke at det er noen politiske partier jeg kan holde med. Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti er de jeg misliker minst da.

 

Men uansett hvem som danner regjering neste gang, så går det nok bra med de fleste av oss :)

Vi nordmenn er tross alt \ noen av de i verden med best kjøpekraft. ;)

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet er et uttrykk for at man er tilfreds med dagens situasjon. Norge går så det griner, om du er fornøyd - stem Ap. Mange tenker nok noe lignende, og jeg ser poenget. Jeg er også sentrumsmann pga jeg liker Norge som det er.

 

Jo mer raddis man er, jo mer tid bruker man på politikk o.l., og man ender gjerne opp på foraer som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet er et uttrykk for at man er tilfreds med dagens situasjon. Norge går så det griner, om du er fornøyd - stem Ap. Mange tenker nok noe lignende, og jeg ser poenget. Jeg er også sentrumsmann pga jeg liker Norge som det er.

 

Jo mer raddis man er, jo mer tid bruker man på politikk o.l., og man ender gjerne opp på foraer som dette.

Ser den. Det er derfor jeg sier at det å være "sosialist" i Norge, er det mest konservative som fins, i ordets latinske betydning.

 

Det du kanskje da overser, er at sånn "vi har det i dag," er et resultat av mer enn bare arbeiderpartiets jobb for sitt velgerklientell. Jeg vet ikke, tror du det er massevis av byråkrati som har fått Norge fra bunnivå velstandsmessig, til toppen av I-land kremen?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, tror du det er massevis av byråkrati som har fått Norge fra bunnivå velstandsmessig, til toppen av I-land kremen?

Jeg er overbevist at det er en sammenheng mellom den nordiske modellen(innebærer en del byråkrati) og de nordiske lands velstand.

Jeg er overbevist over at den sammenhengen er assosiativ og ikke kausal.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Jeg vil ikke påstå at andre eller samfunnet generelt er bedre, jeg er enig med deg i observasjonene. Men er det ikke ganske egoistisk? Vil du ikke "ofre" litt av deg selv for å (hehe, naivt?) bedre verden? Hjelper ikke med enda en, for å sitere deg selv, "drittsekk"...?

Du bedrer kanskje verden litt, ved å gi av deg selv, da dette bidrar ørlite til å få folk rundt deg mer vennligsinnet, men samtidig velger du å bli frivillig utnyttet/tråkka på. Systemer som inviterer/oppfordrer mennesker til å la seg bli utnyttet, og folk som i sin fordringsfullhet forventer dette, og attpåtil påstår at det er din jævla moralske plikt, har jeg ikke noe sansen for.

 

Skal verden bli bedre, må de politiske systemene restruktureres, slik at det ikke lønner seg å være drittsekk/kynisk. Det er ikke hver enkelt spiller som må oppfordres til å spille dumt.

 

Tror du drittsekker kan lage et system for drittsekker uten at folk kommer til å oppføre seg som drittsekker? Jeg tror ikke det, jeg tror folk må slutte å være drittsekker først.

Lenke til kommentar

Hvorfor ble akkurat de nordiske landene verdens mest velstående?

Men uansett hvem som danner regjering neste gang, så går det nok bra med de fleste av oss :)

Vi nordmenn er tross alt \ noen av de i verden med best kjøpekraft. ;)

 

Ja for det har jo ufattelig mye med vår utrolige kunnskap, styrke og smarthet å gjøre :roll: eller kanskje oljen hjelper bare litt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...