Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med lan funkjsonene i spill


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har et problem her som jeg ikke kan finne ut av.

Jeg var på Lan med noen kompiser nylig og da vi skulle begynner å spille så funket ikke lan funksjonene i spillene vi prøvde (starcraft, warcraft II og III, age of empires II og noen andre spill) jeg kunne se de andre sine spill, men kunne ikke joine dem.

 

Jeg har ikke hatt dette problemet før. Og jeg kunne fint gå på internett, spille på inernett og gå inn på andre dataer og kopieredele.

 

Jeg har alle protokollene og klienter jeg trenger for å kunne spille, og alt er aktivert. Jeg har en pccillin 02 firewall, men den var deaktivert.

Vi prøvde å plotte inn nye ip`er på dataene så dette skulle være likt, siden vi brukte en hub, trodde det muligens var det, men det hjalp ikke.

 

Når jeg så går hjem med pc`en min, hvor jeg har et annet netverk med ruter, her er dhcp aktivert og dermed er ikke ip`en noe problem heller, men heller ikke her funker det.

 

Jeg kjører win2000 på begge pc`ene, og de er begge oppdatert med sp4 osv.

 

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett forskjellige adresser i IPX konfigurasjon (gjelder warcraft II, gjelder også starcraft hvis du bruker IPX for den). Anbefaler å oppgradere Starcraft (patch), og kjøre via UDP. Dette funker feilfritt hos meg. Vær sikker på at firewaller er slått av på begge PCene. Firewaller kan noen ganger være skikkelig kjipe å ikke slå seg av når man trykker på disable! Vet ikke hva man skal gjøre med det...

 

(edit) Hadde et lignende problem i Starcraft forresten: gamet ble lista opp to ganger, og det gikk bare å joine ett av dem. Og den som hosta måtte lage gamet når jeg var inne på "lan game" ellers fant jeg det ikke i det hele tatt. Kan være du må fjerne ipx eller at det er feil som kommer når det er forskjellige os!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...