Gå til innhold

[Løst] PHP Update... Constant errors.


Anbefalte innlegg

I tidligere PHP versjoner kunne man hente ut informasjon fra databasen ved å bruke en variabel etterfulgt av en string.

 

$Data[brukernavn], som i mine script ville vist brukerens brukernavn.

 

Men nå, i den nye fantastiske PHP oppdateringen, ser ikke dette ut til å fungere lenger, og jeg får bare en hel hau med undefined constant feilmeldinger. Er ganske frustrert og oppgitt akkurat nå, da dette er flere antall script som jeg har jobbet med i en VELDIG lang periode og fortsatt jobber med.

 

Use of undefined constant username - assumed 'username' in C:\xampp\htdocs\Mappe1\config.php on line 112

 

Linje 112: if($data[username] && $data[advarsel] == 'NONE'){

 

Må få fikset dette snarest! Setter pris på alle forslag!

 

PS: Koden har fungert 100% fram til den nye oppdateringen med PHP, så det er ikke akkurat min feil i den forstand. Går det an å slå dritet av eller noe?

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pust dypt inn og rolig ut.

 

Prøv $data["brukernavn"];

Hvorfor... tenkte... jeg... ikke... på det! La oss lage barn! Tusen takk!

 

Eneste problemet nå er at jeg må gjennom... tja, 60-70 forskjellige php scripts og gjøre dette x50 ganger til.

 

Noen forslag til hvordan jeg kan få dette unnagjort raskt?

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

ini_set('display_errors', 0);
error_reporting(0);

 

Du må nok gjøre det manuelt, eller bruke en "søk og replace" funksjon som det f.eks er i dreamwaver. Da kan du søke etter [ i alle filer i en mappe og erstatte med [' automatisk ved et tastetrykk.

Endret av Thomas.
Lenke til kommentar

Evt. ikke gjøre som Thomas. sier, så du oppdager problemet før du skriver "feil" kode.

Støtter denne. Å skrive dårlig kode er latskap og nå får du igjen for det.

Latskap? Jeg var aldri klar over at man måtte bruke tegn for stringen på den måten før, fordi man ikke trengte det! Jeg satt jo ikke der og tenkte 'nei, huff, orker ikke gjøre denne koden skikkelig'.

Lenke til kommentar
Latskap? Jeg var aldri klar over at man måtte bruke tegn for stringen på den måten før, fordi man ikke trengte det! Jeg satt jo ikke der og tenkte 'nei, huff, orker ikke gjøre denne koden skikkelig'.

Beklager, jeg var kanskje litt rask med den antagelsen. Men som sagt, så er det mulig å gjøre dette relativt kjapt og enkelt med regulære uttrykk. Et eksempel på en editor som støtter søk-og-erstatt med slike er Komodo Edit, som er gratis og åpen.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...