Gå til innhold

Anmeldelse: World of Tanks (PC)


Anbefalte innlegg

Spiller WOT aktivt i Norges største(?) klan.

Kan melde at Clan Wars som det heter er veldig spennende. Vi sloss daglig for å holde Norge fritt for tyskere og annet pakk!

For å kunne være med må man være en klan med minst 15 medlemmer, og minst 15 Tier 5 vogner.

 

Klanen får gull for territorier man holder, så er man flinke kan alle i klanen få gull uten å betale for det med annet en hardt arbeid med å beholde og å ta over nye territorier!

 

Ta en titt her for matchmaking. (Mulig litt utadert)

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Matchmaking

 

Er du middels interessert i spillet er det veldig greit å lese seg opp på wiki'en, for det er mange rare systemer ute å går her. Spesielt imponert over systemet som går på om du penetrerer vognen eller ikke.

 

Kort og godt; Bør testes! :)

 

Veit du om clanen din rekruterer nye folk eller ?

Har 2 heavy tier8, Tier7 TD og Medium og 1 hummel å stille opp med isåfall :)

Endret av Foofight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. arty som TD, fungerer også T57 som det på de lavere tierene.

Arty er vel min favoritt, til og med over min elskelige Löwe.

Begynte på arty i betaen, og har nå fortsatt det (samt alt annet jeg får fingrene i) og liker det like godt, til tross for nerfs her og der.

Fortrekker det tyske, både for Sturmpanzer II, Grille (mitt hjertebarn) og Hummel.

Gleder meg til jeg en dag setter meg inn i en GW Tiger (eller t8 arty, selv om det visstnok forøyeblikket bare er verdt det i clan wars).

American arty er så som så, selv om de er raske og har helvettes med ammo (se M37), så er de ikke så accurate at de gjør noe.

Jeg synes f.eks. Grille er mer accurate enn M7 Priest.

 

Så har vi russerne med splash damage fra helvete, samt den SPG-en på lavere tiers som er definitivt best ... SU-26.

Eneste (så vidt jeg vet) arty med turret. Fantastisk morsom å spille, selv om den er litt treg (i alle fall om du gjør som meg og går til den etter å ha lekt med T57 en lengre periode). Men så skal vel arty ikke være raske maskiner uansett.

 

Og jeg har null problemer med å hoppe inn i min elite Sturmpanzer II eller Grille og dænge løs på IS-er. Selv om jeg ikke (alltid) tar halve livet deres (eller hele) på et skudd, er jeg fortsatt en pest og en plage, og jeg forstår godt folk som klager når det er fire-fem arty på hvert lag. Det holder i massevis med tre i mine øyne. Slik at folk kan platoone arty sammen og dominere det hele. I alle fall om folk scouter. Det være seg om du er light eller medium tank.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette betalingssystemet er helt suverent. Du får en raskere progresjon hvis du betaler, men du får ingen betydelige fordeler i kampene. Siden kampene du blir plassert i avhenger av hvilken tank du kjører, konkurerer du i praksis på like vilkår uansett. Det er altså ikke noe "pay2win" her. Du må bare regne med å spille flere runder i hver tier hvis du ikke betaler. Dessuten er stridsvognene du kan kjøpe for gull (ekte penger) generelt svakere enn vanlige, oppgraderte vogner fra samme tier. Jeg vil påstå at World of Tanks har det beste betalingssystemet jeg har sett, blant spill som tillater gratispasasjerer.

 

Hvilken modell hadde du foretrekt? At alle måtte betale månedsavgift, eller at de skulle brødfø seg på frivillig betaling uten at kundene fikk noen igjen for pengene?

Lenke til kommentar

Tja, jeg har både Löwe og en fullt oppgradert IS-3. Jeg vil absolutt hevde at sistnevnte er en del bedre (samme tier). Löwe er imidlertid et godt alternativ for de som vil teste litt høyere tiers uten å legge ned så mye arbeid i å komme dit, men så får de da heller ikke de beste vognene. Samtidig tjener man jo godt med credits i den, så jeg synes det er greit å ha den i tillegg til "vanlige" stridsvogner.

Lenke til kommentar

Hvilket pay2win-system? :p

Kjøpe økt progresjon iform av XP.

Kjøpe sølv til å lettere oppgradere tanks.

Kjøpe fullt utstyrte tanks, neglisjerer hele tier 1-4.

Kjøpe bedre ammo.

 

Som sagt, idiotisk.

Ah, sånn sett.

Du trenger ikke premium og gull for å vinne da, det er bare en jævlig stor fordel som gjør alt enklere. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spiller WOT aktivt i Norges største(?) klan.

Kan melde at Clan Wars som det heter er veldig spennende. Vi sloss daglig for å holde Norge fritt for tyskere og annet pakk!

For å kunne være med må man være en klan med minst 15 medlemmer, og minst 15 Tier 5 vogner.

 

Klanen får gull for territorier man holder, så er man flinke kan alle i klanen få gull uten å betale for det med annet en hardt arbeid med å beholde og å ta over nye territorier!

 

Ta en titt her for matchmaking. (Mulig litt utadert)

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Matchmaking

 

Er du middels interessert i spillet er det veldig greit å lese seg opp på wiki'en, for det er mange rare systemer ute å går her. Spesielt imponert over systemet som går på om du penetrerer vognen eller ikke.

 

Kort og godt; Bør testes! :)

 

Veit du om clanen din rekruterer nye folk eller ?

Har 2 heavy tier8, Tier7 TD og Medium og 1 hummel å stille opp med isåfall :)

 

Ja, vi rekrutterer :)

http://www.victrixlegion.com/index.php?showtopic=218

http://www.victrixlegion.com/index.php?showtopic=528

 

 

Hvilket pay2win-system? :p

Kjøpe økt progresjon iform av XP.

Kjøpe sølv til å lettere oppgradere tanks.

Kjøpe fullt utstyrte tanks, neglisjerer hele tier 1-4.

Kjøpe bedre ammo.

 

Som sagt, idiotisk.

 

Den eneste fordelen du får er vel strengt tatt gull-ammo og gull-consumables... Alt det andre er "småting" som du selv aldri vil merke forskjell på om du spiller mot en som bruker penger, eller ikke.

Det er ingen premium-tanks som kan oppgraderes eller ligger i tech-treet, så du får ikke noen slik ekstrem fordel, spesielt med tanke på at det ikke er noen av premium-tanksene som faktisk er så gode at de skiller seg positivt ut i forhold til andre tanks av samme tier.

 

Selvfølgelig, det går MYE fortere å suse oppover techtreet, men det er ikke noe som gjør at jeg vinner mer enn hva du gjør, dersom du ikke bruker penger, og jeg gjør.

 

Du vinner ikke ved å komme til Tier 10. Du taper ikke av å spille Tier 3. Tier 10 vinner flere kamper (sannsynligvis), men det spiller ingen rolle om du har betalt penger eller ikke, når du først sitter i en T30, MAUS eller IS7...

 

Pay2win? Grunnleggende uenig på samtlige punkter. Til og med ammoen er ikke noe mer enn at du klarer skade høyere tiers, du gjør faktisk ikke mer skade.

Pay2getmorefun? Absolutt. Er du en utålmodig sjel? Liker du ikke å grinde igjennom tankser du ikke liker å kjøre? Prøver du kun å komme til Tier 10? Joda, bruk penger. Det har absolutt sine fordeler. Jeg kjøpte min første tanks når jeg kom til Tiger II. Det kunne man ikke gjort uten å betale. Men forskjellen er egentlig ganske enkel: Betaler du, må du ikke spille like mye og få like mye erfaring for å komme til topps, som dersom du ikke betaler. Ergo er det flere folk som spiller dårlig med Tier 10, som har premium, enn de som ikke har betalt.

 

Man blir overhodet ikke straffet dersom man ikke betaler, og de som ikke betaler, har stort sett akkurat like god sjanse til å vinne one-on-one imot noen som betaler, dersom de har samme tanksen (da betyr stort sett ikke penetration så mye).

 

Noe annet som pleier være tilfellet ved "pay2win"-konsepter, er at dersom du bruker MASSE penger, har du en fordel over de som bruker litt penger. Her vil du ikke merke noen forskjell (utover at han som bruker masse penger har muligheten til å spille LENGER før han går tom, ingen andre ting)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Kunne ikkje ha hatt det gøyere enn med dette spillet her, de gode effektene som har kommet og det kulene spretter og ikkje går gjennom er fantastisk! Gull har også desidert verdt pengene, spesielt gjennom teir 3 og 4 som er ganske dårlig...

 

Har kommet til teir 9 heavy (E-75) som har fantastisk kannon og panzer...

 

Og patton som er ganske masse det samme berre at den er veldig mobil og har en god amerikansk motor som holder tritt med alle i bakker til tross for lav toppfart.

 

Eneste eg har på spillet er de franske Auto laderne som er ganske håp løs å prøve å ta og de ødelegger gameplay... på samme måte som artilleri.

 

Men på samme måte er dei forskellig. Franske tankser rusher, dreper en som alltid er meg... og dør... total gameplay ødelegger.

og artilleriet som står i hundremeter skogen og skyter overkalibra kuler og setter deg ned til 15% hitpoints på en kule...

 

Hadde dei fjernet dei to faktorane som ødeleger spillet på mange måter, MEN kan også være gøy for dem som bruker dem, men forsatt... alle hater dem...

 

Har en Gull - tanks Type 59 som er ganske fersk som er ganske god... så spillet har vært alle penger du legg i det for å si det sann...

 

Edit: Å lage noe moderne versjon av dette spillet hadde vært kjedelig... for dei fleste tankser skyter gjenom hverandre no til dags ;)

 

 

Lenge leve russerene som lagde dette spillet her!

Endret av R4F431
Lenke til kommentar

Har kommet til teir 9 heavy (E-75) som har fantastisk kannon og panzer...

 

Og patton som er ganske masse det samme berre at den er veldig mobil og har en god amerikansk motor som holder tritt med alle i bakker til tross for lav toppfart.

 

Eneste eg har på spillet er de franske Auto laderne som er ganske håp løs å prøve å ta og de ødelegger gameplay... på samme måte som artilleri.

 

Men på samme måte er dei forskellig. Franske tankser rusher, dreper en som alltid er meg... og dør... total gameplay ødelegger.

og artilleriet som står i hundremeter skogen og skyter overkalibra kuler og setter deg ned til 15% hitpoints på en kule...

 

Hadde dei fjernet dei to faktorane som ødeleger spillet på mange måter, MEN kan også være gøy for dem som bruker dem, men forsatt... alle hater dem...

 

Har en Gull - tanks Type 59 som er ganske fersk som er ganske god... så spillet har vært alle penger du legg i det for å si det sann...

 

Welp. Her var det mye å ta fatt i :p E75 er bra pansret med en bra kanon. Patton har en bra kanon, men der slutter vel sammenligningen med E75. Patton har papirarmor (ikke så galt som franske tanks, men bouncer fint lite), og er vel tregeste T9 medium. E50 akselererer kanskje litt tregere, men har større toppfart.

 

Franske autoloadere og artilleri ødelegger ikke spillet. Runder med 5 artilleri på hver side eller mer er latterlig irriterende ja. Burde vært en limit på 2-3 artilleri, men men. Om du stadig vekk blir skutt i filler av artilleri, gjør du noe feil. Du burde kanskje prøve å spille deg opp til tier 5 artilleri selv (artilleri forandrer seg voldsomt oppover tiers) så lærer du litt om hvor man kan stå i dekning og ikke, og hvor unøyaktig faenskapet faktisk er.

 

Når det gjelder franske autoloadere, så sliter folk med å bli vant med de. Men det er to ting som er viktig. Først og fremst, skyt jævlene! Target priority #1 i de aller fleste tilfeller. For det andre, ikke gå alene! Er tross alt et lagspill med 15stk på lag. Om du går alene er det enkleste ting i verden for en autoloader å komme durende og pumpe ræva di full av shells, men går du i lag med en tanks eller to vil de bli skutt i filler ganske kjapt pga null armor. Man må legge om spillestilen litt, men hva så? Bare bra med noe som røsker opp i de faste formlene litt.

 

Kommentaren din om at "alle hater dem" er ikke tilfelle. Men om vi forandrer den til "alle som ikke er så flinke i dette spillet hater dem" så er vi nok nærmere sannheten :p Synes samtidig det er morsomt at du nevner den linjen, og så sier du har en Type 59. For er det noe virkelig mange hater, så er det den tanksen. Igjen er det de som ikke vet hvor de skal skyte den som hater den, og folk som ikke har den selv seff.

 

 

World of Tanks er et ganske bra spill. Har dessverre fortsatt bare 1 game mode nå snart 1 år etter release, nemlig team deathmatch. Joda, nye modes er i kjømda, men det har de sagt i et år nå. Tanskene er jevnt over greit balansert, selv om det finnes enkelte tanks som er dårligere enn andre på samme tier (ser på deg, M3 Lee!). Har hatt mye moro i dette spillet, og kommer nok til å forsette med å ha mye moro. Og når folk whiner i chatten om OP tanks og artilleri og whatnot, er det sabla gøy å trolle de til uante høyder av raseriutbrudd :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når folk whiner i chatten om OP tanks og artilleri og whatnot, er det sabla gøy å trolle de til uante høyder av raseriutbrudd :D

Som å si at du kjører rundt i en tank kjøpt for gull - med gullcamo - og fyrer av gullammo, og så sier at du ikke har brukt et rødt øre på dette gullet? :D

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Interessant å se hvor mye folk likte dette spillet før i tiden. Jeg har spilt det mye, og har vel over 15 000 kamper, 1500 bare i Cromwell. Synd at jeg endte med å avinstallere det for noen år siden. Wargaming endte med å behandle spillerne sine så dårlig, og for en som ikke kan pøse ut penger, var det ikke lengre noe gøyt. Det var bra lenge, men ble gradvis verre, så mer og mer grådige spillutvikleren ble. De hadde et bra spill som de valgte å kjøre i graven. Nå lever det vel fortsatt, men ikke i beste velgående. Trist. 

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...