Gå til innhold

Slik blir Gran Turismo 5-turneringen (PS3)


Anbefalte innlegg

Tapte så det sang. Ikke bitter, prøver igjen i morgen. Men etter en krasj i 3. runde slet bilen voldsomt med å ta venstresvinger resten av løpet. Dette selv om mechanical damage var skrudd av. Hvordan kan det ha seg?

Jeg har også opplevd dette med denne bilen! Det må rett og slett være en bug i gt5.

 

Enig i at det er veldig dårlig info rundt denne turneringen, greit nok at det er helligdag, men i morgen må det ryddes opp litt. Jeg vant i dag og står nå i runde 3, selv om jeg bare har kjørt et løp?

 

Må man delta videre i kvalifiseringen hvis man har vunnet en gang? Hva blir banen (og evt. bilen) i neste del av konkurransen?

 

Et eget rom på irc til hvert av spillene hadde også vært å foretrekke. Det er så fryktelig mye mas fra fifa-deltakerne.

 

Jeg har også hatt samme problem.

Det burde kanskje vert valgt en annen bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne konkurransen burde vært arrangert bedre, har plutselig tapt 3 runde uten å møtt motstander. Trodde man måtte bekrefte tapet via "turnerings systemet", ser nå at det er startet en ny turnering i dag 03.06.11. Er det mening at det starter en ny konkurranse hver dag hvor alle rundene kjøres etter hverandre???

Lenke til kommentar

Denne konkurransen burde vært arrangert bedre, har plutselig tapt 3 runde uten å møtt motstander. Trodde man måtte bekrefte tapet via "turnerings systemet", ser nå at det er startet en ny turnering i dag 03.06.11. Er det mening at det starter en ny konkurranse hver dag hvor alle rundene kjøres etter hverandre???

 

Enig, informasjon om regler, info om tidspkt. for gjennomføring av løp burde vært samlet under turneringene. Ikke i diverse artikler, litt her og litt der.

 

Slik jeg har skjønt det skal det kjøres frem til runde 6, da det er 8 gjenværende deltakere.

(Se side 2 av denne tråden, litt langt nede)

Lenke til kommentar

Hæ? Cup 1 og nå Cup 2? Hva faen skjer? Jeg skjønner ingenting. Startet i går i Cup 1 - runde 2 og skulle møte en motstander. Han kom aldri. Rapporterte dette 2 ganger, men fortsatt ingen oppdatering på bracket liste.

 

Er Cup 1 over nå siden folk melder seg på Cup 2? Eller vil cup 1 fortsette fra i går?

Lenke til kommentar

Hæ? Cup 1 og nå Cup 2? Hva faen skjer? Jeg skjønner ingenting. Startet i går i Cup 1 - runde 2 og skulle møte en motstander. Han kom aldri. Rapporterte dette 2 ganger, men fortsatt ingen oppdatering på bracket liste.

 

Er Cup 1 over nå siden folk melder seg på Cup 2? Eller vil cup 1 fortsette fra i går?

Admin skrev på irc chat kl 23 i går at vi skulle fortsette kl 19 i kveld med turneringen. De skulle se gjennom alle meldingene som hadde kommet inn og listen fra i går skulle oppdateres. Men kommer dette til å skje?

Lenke til kommentar

Kan noen komme med alle fakta og regler rundt dette i ett innlegg?

 

Var en regelside på turnering-sidene, men den fungerer ikke for meg lenger i hvert fall.

 

Det er på tide. Skjønner ikke et kvekk av de nettsidene jeg.... Finns det noe forum arrangørene følger med på da tru? Gidder IRC altså....

 

Og han fyren som jeg skulle møte, har enda ikke svart på friend requesten min, men han har tydeligvis vunnet.... ????

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

En grunn til at jeg ikke en gang gadd å delta i dette var rett og slett fordi det lyste uorganisert av det. Her skal det arrangeres noe som man kan vinne pengepremier på, og så er det så sløvt at samtlige av mine venner blit møtt med "walkover" seier, og når den ene av mine venner ikke blir møtt av den erfaringen, så blir han møtt av å tape for "walkover" fordi han personen han skulle kjøre mot hadde rapportert motspilleren for ikke å ha møtt opp, uten å en gang ha lagt han til som venn (som forøvrig var et kriterie), og når det ble sendt inn petition, så blir den slettet.

 

Ikke en gang blir det spesifisert kriteriene for bilene såpass klart at folk slipper å spamme forumer og kommentarfelt for hva de har lov til og ikke. Har man lov å trimme? Har man lov å bruke turbo sånn egentlig? Har man lov å bruke et oppsett som er både ditt og datt? MÅ man bruke racing mod? Ingen vet egentlig. Hvordan kan man egentlig vite at man har vunnet når noen bare unngår å legge til som venn, rapporterer motstanderen minuttet etter "planlagt tid" og rapporterer "walkover" ?

 

Dette lukter tull og tøys! Håper på en bedre løsning senere, så kanskje jeg i det hele tatt orker å bryet.

 

Kan noen komme med alle fakta og regler rundt dette i ett innlegg?

 

Var en regelside på turnering-sidene, men den fungerer ikke for meg lenger i hvert fall.

 

Det er på tide. Skjønner ikke et kvekk av de nettsidene jeg.... Finns det noe forum arrangørene følger med på da tru? Gidder IRC altså....

 

Og han fyren som jeg skulle møte, har enda ikke svart på friend requesten min, men han har tydeligvis vunnet.... ????

 

Du er ikke alene om akkurat dette :p

Lenke til kommentar

Ideen og tanken bak turneringen er god, men gjennomføringen er svak.

 

Jeg deltok i 1. turneringen, men pga. masse usikkerhet blandt deltakerne omkring regler og gjennomføring ble jo den ikke ferdig den dagen den startet. Derfor skulle den 1. turneringen avsluttes dagen etter. Og pga. dette kunne ikke noen av de som forsatt var med i denne turneringen melde seg på turnering nr. 2. Dette betyr jo at alle som ikke var slått ut av 1. turnering ikke får like mange muligheter til å kvalifisere seg til sluttspillet som de andre som deltar.

 

Eksempler på dårlig informering:

 

Sitat fra artikkelen vi kommenterer i denne tråden:

 

Øverst på siden

"Slik blir Gran Turismo 5-turneringen

 

Her er det du trenger å vite om bilspillet i turneringen."

 

Lengre nede

"Resten av reglene finner du ved å klikke på Gran Turismo 5 øverst på Gamer's Paradise-forsiden."

 

Fra artikkelen "Nå starter PS3-turneringen vår!":

 

"Spillere melder seg på med frist klokken 20 den dagen det er kvalifisering. Klokken 20:15 setter vi opp hvem som møter hvem..."

 

Men i går staret det hele kl. 19, hvor finner vi informasjon om dette?

 

All informasjon om regler og gjennomføring burde vært samlet på et sted eller under hver enkelt turnering, samt at all informasjon gitt er entydig slik at det ikke er rom for missforståelser.

Lenke til kommentar

En idé omkring gjennomføring av løp:

 

Hva hvis en eller flere personer fra arrangøren satt opp et rom i GT5 og inviterte f.eks de 8 øverste deltakerne på bracket listen.

Det er flere fordeler med dette:

 

1 Deltakerne har færre personer å forholde seg til.

2 Løpene har en "dommer" som kan se til at regler blir fulgt. Dermed færre tickets.

3 Teoretisk tar dette lengre tid, men i praksis vil dette gå raskere.

(Det ble brukt mer en 24 timer på å gjennomføre 1. turnering)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...