Gå til innhold

HTC Sensation vs. Samsung Galaxy S II


Hva synes du?  

86 stemmer

  1. 1. Hvilken har best kamera?

    • Samsung Galaxy S II
      71
    • HTC Sensation
      15
  2. 2. Hvilken har best skjerm?

    • HTC Sensation
      20
    • Samsung Galaxy S II
      66
  3. 3. Hva er best av TouchWiz og Sense?

    • TouchWiz
      26
    • Sense
      60
  4. 4. Hvilken har best utseende?

    • HTC Sensation
      41
    • Samsung Galaxy S II
      45
  5. 5. Hvilken er helhetlig den beste telefonen?

    • Samsung Galaxy S II
      57
    • HTC Sensation
      19
    • De er like gode
      10


Anbefalte innlegg

Vel,

 

TW < Sense

 

SAMOLED+ > S-LCD

 

SGS2 > Sensation - trådløst tilkobling (21 Mbps vs 14.4 Mbps)

 

Kansje Sensation har en noe bedre GPU, men den har mindre RAM. Dette har kansje ikke mye (noe) å si nå, men det kan komme opp som et problem (irritasjonsmoment) seinere...

 

Til syvende å sist er det vel lit som skiller disse to telefonene.. Har en sgs2 nå (og er latterlig imponert over den), men hadde uten tvil kjøpt HTC'en om den hadde komt 1 mnd tidligere enn sgs2. Hadde de komt samtidig hadde jeg hatt et vanskelig valg forann meg, men hadde vel landet på samsungen!

 

Og som nevnt: KIES er det verste røkkelet av noe dritt som er oppfunnet, og ødelegger en hel forbanna god del av brukeropplevelsen for min del. Får rett og slett ikke oppdatert telefonen pga det f*tteprogrammet....

Endret av Winniee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Greiere å bruke

2: Mye bedre lyd og bildekvalitet enn en telefon klarer å levere

3: Hva hvis du vil bruke denne telefonen til noe annet (å ringe med f.eks) mens du hører på musikk/ser film?

 

Edit: Hvis man er typen som normalt ser på youtube og bruker spotify til musikk, så betyr jo ikke kvalitet noe særlig uansett. Da faller argument 2 bort :)

 

1 og 3 er jo greie argumenter, men #2 faller jo bort all den tid telefonen sender filmen over HDMI. Viser man en 1080p full hd .mkv spiller det nok ingen rolle om det kommer fra telefonen eller fra en HTPC.

 

Punkt 2 faller faktisk ikke bort nei da avspilleren på enheten filmen ligger på kan ha en del å si på Lyd/bildekvalitet, filmen blir jo ikke streamet til tven men spillt av på enheten og sender bilde og lydsignal over HDMI kabelen til TV/Surroundanlegg.

Lenke til kommentar

Etter en lang tid med HTC fant jeg det denne gang for godt å prøve Samsung, og jeg er bare helt forelsket i denne telefonen. Har ingen negative opplevelser i det hele tatt. Var redd for å bruke kies, men jeg (i motsetning til maaaange andre :p )har ikke hatt noen problemer med dette. Er enig i at OTA er mye bedre (lettere er vel ordet), men kies funker da relativt greit for min del. Byggekvalitet var det jeg var mest skeptisk til. plastikk kontra aluminium = aluminium vinner, som regel. Men passformen på delene på samsungen er såpass perfekt at byggekvaliteten virker MINST like god, da noen av dekslene på min Desire HD kanskje ikke hadde best passform, men fremdeles bedre enn alt annet av telefoner jeg hadde hatt.

 

Når det kommer til skinnet på de to modellene er det smak og behag, jeg for min del liker nok Sense bedre en TouchWiz, men TW er slettes ikke dumt på S2, da det er blitt gjort mange endringer siden S1, som jeg aldri eide, men skjønte var tungvin og rotete i bruk. Det som plager meg med Sense er at det gjøres veldig få/små forandringer mellom utgavene, men "if it ain't broken, don't fix it" antar jeg.

 

Jeg har testet HTC Sensation, og det er en telefon jeg kan anbefale uten å tenke meg om til enhver person som er ute etter en råtass, men jeg (som er gadgetfreak i fra helv**e), setter nok Samsung høyest denne runden her. Det skal sies at de småtingene som plaget meg med Sensation da jeg prøvde den er/vil bli fikset, men den virket ikke like kvass og responsiv som S2 mener jeg (i scrolling, pinch zooming etc.). Den høye oppløsningen på skjermen er helt klart fantastisk, da den gjør surfing på nett og visning av høyoppløste bilder helt fantastisk, men den lille avstanden mellom pixlene på S2 gjør at skjermen slettes ikke faller akterut tross lavere oppløsning. Samsung vinner dog på farge og lysstyrke.

 

Å anbefale en av disse telefonene til en som er ute etter en skikkelig tokjerners fartsdemon er så og si umulig, her gjelder det bare å finne ut hva du TROR du trives best med, for du blir garantert fornøyd med begge. Valget i denne omgang med flaggskip, falt som sagt på Samsung for min del. men dersom jeg får et enda bedre inntrykk av Sensation etter hvert er det ikke umulig at det blir en S2 mer til salgs på finn.no og en Sensation mindre i telekiosken sitt varelager. ;)

Lenke til kommentar

Svarer på denne i egnet tråd...

 

Jeg kan finne maaaaaaaaaaaaaaaange feil på SGS2, men gidder ikke å forsøple tråden med det. Det blir linket til alle tester som blir funnet her inne på tråden og folk klarer sikkert å lese en konklusjon selv. Tror de alle fleste her inne begynner å bli mektig lei av maset ditt om at kameraet er så mye dårligere på denne telefonen. Mulig at den har ett dårligere kamera, men å si fra om det en gang er nok. Du har blitt bedt om å slutte pent mange ganger, men det ser ikke ut til å synke inn! Regner med alle som kjøper en telefon til 5000 leser en del tester før de kjøper den, så da har de nok fått med seg den generelle oppfatningen av at kameraet er litt dårligere. Er ikke alle som har planer om å bli Steven Spielberg med en telefon!

 

Så takk til deg for dine innspill å velkommen tilbake når du har noe annet saklig og komme med!

Ja, Galaxy S II har noen feil ja, men heldigvis så er 90% av feilene mulig å fikse med en software oppdatering.

 

Blir noe annet å kunne fikse feil med software oppdatering enn å ikke kunne fikse på ting med Sensation på grunn av at det ikke er mulig å skifte på hardwaren.

 

Så... hvilke hardwarefeil er det Sensation har, som evt ikke kan rettes opp med optimal mykvare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svarer på denne i egnet tråd...

 

Jeg kan finne maaaaaaaaaaaaaaaange feil på SGS2, men gidder ikke å forsøple tråden med det. Det blir linket til alle tester som blir funnet her inne på tråden og folk klarer sikkert å lese en konklusjon selv. Tror de alle fleste her inne begynner å bli mektig lei av maset ditt om at kameraet er så mye dårligere på denne telefonen. Mulig at den har ett dårligere kamera, men å si fra om det en gang er nok. Du har blitt bedt om å slutte pent mange ganger, men det ser ikke ut til å synke inn! Regner med alle som kjøper en telefon til 5000 leser en del tester før de kjøper den, så da har de nok fått med seg den generelle oppfatningen av at kameraet er litt dårligere. Er ikke alle som har planer om å bli Steven Spielberg med en telefon!

 

Så takk til deg for dine innspill å velkommen tilbake når du har noe annet saklig og komme med!

Ja, Galaxy S II har noen feil ja, men heldigvis så er 90% av feilene mulig å fikse med en software oppdatering.

 

Blir noe annet å kunne fikse feil med software oppdatering enn å ikke kunne fikse på ting med Sensation på grunn av at det ikke er mulig å skifte på hardwaren.

 

Så... hvilke hardwarefeil er det Sensation har, som evt ikke kan rettes opp med optimal mykvare?

Nå tenkte jeg ikke på "hardware feil". Nå tenkte jeg mere direkte på at det ikke er mulig å få bedre skjerm uten å måtte skifte skjermen fysiskt ut mot en bedre skjerm.

 

Er slike ting jeg snakker om.

 

For de negative tingene med Sensation er for det meste med hardware siden software delen er mulig å fikse.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Wow, litt uvant å lese Android mot Android mobiler, hehe.

 

Jeg har aldri prøvd Sense. Etter å ha sett videoene på første siden er jeg heller ikke imponert. Hva er det som gjør dette så unik? Lange menyer og egne widget? Har også hørt at det krever en del krefter. Å legge widgetene tok jo en del tid. Her synes jeg TouchWiz vant på det området. Eneste ulempen med Touchwiz er vel iPhone lignende skall?

 

Må også si at jeg har gitt opp HTC etter Touch Diamond, som riktig nok brukte Windows 6.5. Min første Android mobil var Galaxy S, derfor er det kanskje naturlig for meg å like Galaxy SII mer. Leste fra ITavisens anmeldelse at HTC fans vil like dette som Galaxy S fans vil like SII.

Lenke til kommentar

Jo, skjermen til S2 er nok markedsledende. Spesielt svartnivået er imponerende. Samtidig har jo ikke Sensation en dårlig skjerm da. Med den høye oppløsningen er den jo som skapt for internettsurfing og e-bok lesing.

 

Utenom skjermen, så ser jeg ingen svakheter med Sensation rent hardwaremessig i forhold til S2.

Lenke til kommentar

Angående 1080p, så har jeg selv masse serier og filmer i 1080p (mest MKV), og det er en stor fordel at mobilen takler det uten masse dekoding osv... som jeg måtte på min gamle htc HD2. Det var en av hovedgrunnene til at jeg nå skriver på en SG2. Godt å høre et at jeg valgte riktig for meg, ettersom jeg synes designet på programvaren og utseendet er bedre på sensation, og angret kanskje litt på at jeg ikke ventet. Men om den ikke takler skikkelig høyoppløste videoer, selv med ny firmware og avspiller, så mister htc telefonen mange poeng fra meg i hvert fall.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å remuxe en 1080p mkv til mp4? Kan godt hende Sensation takler det om den har det i riktig format slik at den kan bruke HW-aksellerering. Vet ihvertfall at min iPhone 4 ikke takler 720p mkv om jeg spiller av i programmer lastet ned fra App Store siden de bruker CPUen, men om jeg remuxer til mp4 så spilles de av helt fint i standardavspilleren. Regner med det er noe lignende som skjer på Android og? Når jeg hadde Nexus One så taklet den ihvertfall ikke 720p mkv i Rockplayer eller hva man hadde på den tiden, selv om den CPUen er kraftigere enn hva som er i iPhone 4.

 

Man kan bruke subler for å gjøre dette om man har mac, eller f.eks. ffmpeg. Remuxing tar kun noen minutter siden man bare endrer filformatet.

Endret av eisa01
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og synes samsung lager bra telefoner, har hatt mange, men akkurat her til tross for alle samsung fans store skryteorgier så er valget enkelt. Det blir en sensation

Men bare for en liten stund, jeg solgte min iphone 4 for en god pengesum og skal selvsagt ha iphone 5 når den konmer, det er nemlig ingen av disse som kan konkurere i brukervenlighetsammenlignet med iphone

Jeg ser over 200 sider med folk som klør seg i hue, som ikke får til, som sliter med det ene og det andre,som skal jailbreake og roote og gudane vet hva alt heter på galaxyen sin egen side.......herregud det er e.n telefon og ikke et daglig problem mann må bruke energi på

Nei, en overgangsfase er alt denne skal brukes til :-)

 

Du kommer til å bli forelsket ;)

Lenke til kommentar

Ettersom på noen av filmene/seriene mine er avhengig av undertekst, så har jeg måtte finne en avspiller til min GS2. (Originalavspilleren sliter med å finne undertekster.

 

Prøver Vplayer, som klarer det med undertekster, men takler tydeligvis ikke 1080p filmer i høy kvalitet. :(

 

Så det er jo ikke til å skimse av at avspiller har mye å si.

 

 

Lenke til kommentar

Må bare spørre, hvorfor skal folk på død og liv dytte masse 1080p materiale på telefonene sine? Ingen tlf som har så høy oppløsning, og når den begynner å slite med å spille dem av er det jo tydelig at de presses over evne og dermed tømmer allerede dårlige batterier enda fortere..

Lenke til kommentar

Goddall: Då må ikke bruke OmniaHD mot Samsung hehe...hadde selv OmniaHD og selv om tanken var god den gang da ble den jo totalt sviktet av OSet. Hardwaremessig var den tross alt meget bra i lang tid.

 

SGSII er noe helt annet, Android er en helt annen verden enn Symbian og således blir også opplevelsen veldig bra med SGSII. Ser for meg at Android på en OmniaHD også ville vært meget bra men så langt kom det da aldri.

 

Foreslår at du går i butikken og selvtester de telefonene du er interessert i - på den måten finner du kanskje ut hva akkurat -du- liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...