Gå til innhold

HTC Sensation vs. Samsung Galaxy S II


Hva synes du?  

86 stemmer

  1. 1. Hvilken har best kamera?

    • Samsung Galaxy S II
      71
    • HTC Sensation
      15
  2. 2. Hvilken har best skjerm?

    • HTC Sensation
      20
    • Samsung Galaxy S II
      66
  3. 3. Hva er best av TouchWiz og Sense?

    • TouchWiz
      26
    • Sense
      60
  4. 4. Hvilken har best utseende?

    • HTC Sensation
      41
    • Samsung Galaxy S II
      45
  5. 5. Hvilken er helhetlig den beste telefonen?

    • Samsung Galaxy S II
      57
    • HTC Sensation
      19
    • De er like gode
      10


Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hva som er gjort galt med Galaxy S II'en der, men med orginal firmware i fra Samsung får jeg 3800 poeng i Quadrant og nesten 4500 poeng med custom ROM. Og dette er med standard CPU hastighet.

 

Hvis du vil se mine scores / poeng mens telefonen er overklokket, så se i min signatur.

 

EDIT: Men så var den posten der laget 14 Februar da, så den gjelder ikke i dag siden det var en prototype av Galaxy S II dem testet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har lest litt i G SII posten, virker som de fleste har problemer med mobilen og batteriet er evig dårlig. ville lett gått for sensation

 

Batteriet er da i toppklasse, og kan ikke se noen annen mobil er utstyrt med noe støre batteri, så vet ikke hva du snakker om her. 6,105 Wh er og blir 6,105 Wh.

 

 

Rimelig lik maskinvare og programvare, samt batteristørrelse gjør at du tvilsomt vil merke noen forskjeller i praksis på batterilevetiden.

De er kanskje litt forskjellige, men har både fordeler og nedsider med tanke på strømforbruk. Totalen vil nok tvilsomt være noe særlig annderledes.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Mitt grunnlag for valget mellom Sensation og GS2:

 

Har hatt Desire nå i ett år og min største hodepine er lagringskapasiteten for apps på telefonen. Masse apps som jeg kjører lar seg ikke flytte til SD. Jeg har blitt tvunget til å ofre apps i fordel av andre som jeg har hatt mer bruk for. Tiden har kommet for nytt mobilkjøp å det som jeg naturligvis tenker mest på er å unngå prakket som jeg har hatt med Desire.

 

Med Sensation har man dobbelt så mye internminne for apps enn Desire, men jeg frykter at 1GB kan bli knapt i lengden. Her tar GS2 rotta på Sensation med hele 2GB dedikert for apps.

 

Andre problemområder som jeg har med Desire er batterikapasiteten. På papiret så kommer GS2 best ut med større batteri og mindre strømkrevende skjerm. Hva som er realiteten i praktisk bruk vet jeg ikke, men forskjellene er sikkert ikke store.

 

Jeg kan se at brukeropplevelsen av videoavspilling er et hett tema i denne diskusjonstråden. Nå tipper jeg at bruksområdene på min nye telefon vil være svært identisk med min gamle Desire. Videobruken min har vært begrenset til Youtube appen og DoggCatcher (podcast-app). Dette har vært uproblematisk på min gamle Desire...

 

TouchWiz vs Sense: Bryr meg katta. At telefonene har Android og ikke iOS er det viktigste for meg (tidligere eier av iPhone 1, 2 og 3 gen).

 

Som du som leser dette har konkludert med, så ja, jeg har bestilt GS2!

Endret av Kjartis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Litt gammel tråd, men sitter å lurer på ny telefon nå, og hovedsaklig er det Galaxy S2 som frister mest, men har også titta litt på Sensation. Om jeg har forstått ting riktig så virker det som Sensation har bedre byggkvalitet, høyere oppløsning på skjerm(qHD=960x540), samt bedre lyd på opptak(?), resten ser det ut som Galaxy vinner på, eller hva mener folket her?

 

Greit at Sensation har bedre byggkvalitet, men Galaxy'en er vel ikke dårlig der selv om Sensation er noen par hakk bedre? Hadde HTC Desire før, og var relativt fornøyd med den.

 

 

Ellers har jeg sett en del videoer, og det som frister veldig med Galaxy'en er hvor kjapp den ser ut til å være, spesielt browsing på internett, slått alt av sammenligner av mobiler, hvertfall av det jeg har sett til nå.

Lenke til kommentar

har lest litt i G SII posten, virker som de fleste har problemer med mobilen og batteriet er evig dårlig. ville lett gått for sensation

 

Det finnes ikke ett skikkelig godt argument for og gå for GS2 ovenfor Sensation eller motsatt..

Det er to meget gode telefoner.. batteritiden er veldig lik på de to..

 

Helt feil, det finnes flere gode grunner til å velge SGS 2 over HTC Sensation

 

#1 Sikret fremtidige oppdateringer (HTC Sensation har mindre RAM, og UTROLIG lite flash basert minne for operativsystemet, kommer nok til å bli like kronglete som med HTC Desire

 

#2 Bedre skjerm

 

#3 Mer flashbasert minne (HTC er billig og gir brukerene 2GB med flashbasert minne og et dårlig minnekort, Samsung gir 8, 16 eller 32, og mulighet for minnekort)

 

#4 En mye kraftigere Prosessor og GPU enhet, HTC bruker bare billig Snapdragon, dem bør heller kjøpe Ti-Omap enheter, Exynos er den desidert beste dobbelt kjerna prossesoren per dags dato med tanke på prossesor hastighet (A5 har bedre GPU)

 

 

Liker du HTC kjøp EVO 3D, Liker du Samsung kjøp Samsung Galaxy S2.

 

HTC sensation er den desidert værste high end telefonen jeg har sett de siste 6mnd'ene, de som har kjøpt den telefonen bør levere den tilbake og kjøpe Evo 3D, dette fordi skjermen er mye bedre (+ en 3D skjerm til nesten samme pris)

Lenke til kommentar

Litt gammel tråd, men sitter å lurer på ny telefon nå, og hovedsaklig er det Galaxy S2 som frister mest, men har også titta litt på Sensation. Om jeg har forstått ting riktig så virker det som Sensation har bedre byggkvalitet, høyere oppløsning på skjerm(qHD=960x540), samt bedre lyd på opptak(?), resten ser det ut som Galaxy vinner på, eller hva mener folket her?

 

Greit at Sensation har bedre byggkvalitet, men Galaxy'en er vel ikke dårlig der selv om Sensation er noen par hakk bedre? Hadde HTC Desire før, og var relativt fornøyd med den.

 

 

Ellers har jeg sett en del videoer, og det som frister veldig med Galaxy'en er hvor kjapp den ser ut til å være, spesielt browsing på internett, slått alt av sammenligner av mobiler, hvertfall av det jeg har sett til nå.

 

#1 Byggekvaliteten på SGS 2 er fantastisk, kansje litt tynn men HTC sensation har mye bedre byggekvalitet. Noengang holdt en SGS i900?, føles ganske likt bare bedre i hånden og knirkingen fra plastikken er borte.

 

#2 Skjermen på HTC Sensation er den billigste qHD varianten, forferdeli fargegjengivelse og på grunn av Samsung sitt sub pixel ordning er det nesten likegyldig mtp oppløsningn

 

#3 Lydopptak er desidert SGS 2 ettersom Sensation lager skurre lyder når den tar opp lyder utendørs (hvor lyd ikke er fraværende, for eksempel trafikk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...