Gå til innhold

Sega-emulatorer bannlyst fra Market


Anbefalte innlegg

Godt sagt Spartapus! På Xperia play(playstationtelefonen)blir dette ekstra tydelig og latterlig da man har noen få Playstationspill titler man kan kjøpe samtidig som man kan ha f.eks. romfetcher og laste ned hva som helst. Nei, lag noe nytt hvis dere vil tjene penger sier jeg bare. Ta Gameloft f.eks: De har mange bra titler til 30kr stk som er på høyde med psp spill. Kunne aldri falt meg inn å skulle omgå den lave prisen på noen som helst måte.

EDIT: Var litt uklar i første setning.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, piratdiskusjonen når nye lavmål.

 

I mange av piratdiskusjonene er ofte "spillet er ikke lenger tilgjengelig for salg" en argument for å kunne laste ned. Greit nok. Men da er det hyklersk å klage når man faktisk har mulighet for å kjøpe disse titlene og i tillegg få spilt dem på andre maskiner enn de originale..

Lenke til kommentar

Uff, piratdiskusjonen når nye lavmål.

 

I mange av piratdiskusjonene er ofte "spillet er ikke lenger tilgjengelig for salg" en argument for å kunne laste ned. Greit nok. Men da er det hyklersk å klage når man faktisk har mulighet for å kjøpe disse titlene og i tillegg få spilt dem på andre maskiner enn de originale..

 

Kanksje man mener spillene er så gamle at det rimelige ville vært å legge dem ut gratis eller for en symbolsk sum, og derfor ikke ser noen grunn til å spille på lag med selskapene. Siden lovverket er sovende blir det opp til den enkeltes moralske komplass. Å påpeke at det står i en bok at det er ulovlig blir meningsløst hvis 99,9% ikke blir straffet.

Lenke til kommentar

For noe tull. For det første er det ingen som kjøper gamle sega spill lengre uansett.

 

For det andre, så... så.. ja, asså...........

Haha, ble visst aldri ferdig med å skrive det der, nei. :) Det jeg skulle skrive var at finnes andre sega emulatorer på market, og de koster penger. Skal det være sånn at folk som tjener penger på andres verk skal få være, men de som ikke gjør det blir straffet?

Lenke til kommentar

Prøver forøvrig ikke noe anti-Apple greier her. Bare påpeker at saker som denne er essensen for at jeg valgte Android.

 

Ah, en sann kreftsvulst på utviklerbasen. "Apple lar meg ikke piratkopiere, derfor..."

Men jeg burde jo bare applaudere. Siden så mange androidbrukere tenker som deg, vil market aldri komme i nærheten av å tilby det appstore tilbyr.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Prøver forøvrig ikke noe anti-Apple greier her. Bare påpeker at saker som denne er essensen for at jeg valgte Android.

 

Ah, en sann kreftsvulst på utviklerbasen. "Apple lar meg ikke piratkopiere, derfor..."

Men jeg burde jo bare applaudere. Siden så mange androidbrukere tenker som deg, vil market aldri komme i nærheten av å tilby det appstore tilbyr.

 

Emulering har ikke noe med piratkopiering å gjøre.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøver forøvrig ikke noe anti-Apple greier her. Bare påpeker at saker som denne er essensen for at jeg valgte Android.

 

Ah, en sann kreftsvulst på utviklerbasen. "Apple lar meg ikke piratkopiere, derfor..."

Men jeg burde jo bare applaudere. Siden så mange androidbrukere tenker som deg, vil market aldri komme i nærheten av å tilby det appstore tilbyr.

Stråmann, stråmann, stråmann. Jeg har aldri sagt noe om at jeg er for piratkopiering, så slik argumentasjon kan du bare gi faen i. Kalle meg en kreftsvulst for meninger du ilegger meg, herregud. :roll:

 

Og som AtW skriver, og som allerede har blitt påpekt en del ganger i tråden, så er ikke emulering piratkopiering..

 

Poenget mitt var at ingen kan sensurere eller bestemme over hva jeg installerer, så får lovligheten av det jeg installerer være opp til meg å bestemme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For noe tull. For det første er det ingen som kjøper gamle sega spill lengre uansett.

Nei, det er ikke tull. Du har tydeligvis ikke fulgt med på spillfronten siden du sier noe slikt.

Emulatorer og ROMs er ulovlig. SEGA selger samlinger med gamle spill og de selger dem enkeltvis på bla. Virtual Console på Nintendo Wii.

 

Ser du ikke hvorfor de vil hindre det nå?

 

På hvilken måte er emulatorer ulovlige?

 

AtW

 

Emulatorer roter med kodene som er beskyttet av lov.

Jeg har snakket med en norsk advokat vedrørende dette, så det er ikke tull.

Det var en lang og spennende samtale.

Hovedproblemet er at selve emulatoren bruker kode som er beskyttet av opphavsrett.

I tillegg er spillene lagt ut som ROMs, som også er ulovlig.

Det hadde vært lovlig hvis man som forbruker hadde kopiert spillene selv, men utstyr til slikt bryter per i dag også med opphavsrett.

Det er latterlig mye å sette seg inn i :p

Lenke til kommentar

Man må sette en grense for hvor opphavsrettighetene skal stoppe med mindre man skal gi private selskaper rettigheter som strekker seg helt inn på soverommet ditt. Har man først lovlig kjøpt en fysisk gjenstand, uansett hva det er, så er den din, den er ikke leaset eller leid. Hva man så gjør med gjenstanden må være opp til den enkelte; om man skal bruke den til å tapetsere vegger med, skylle den ned i do, putte den opp i rumpa eller lage hundre kopier være en privatsak for alternativet er at inntjeningen til underholdningsbransjen skal verdsettes høyere enn privatlivets fred. Ja, jeg er opptatt av at skaperne skal belønnes for hva de gjør men det får være grenser, og hvis underholdningsbransjen mener den ikke er levedyktig med mindre den kan styre folks privatliv så får den ryke og reise. Jeg kan helt fint lese bøker i stedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...