Gå til innhold

Diskuter; Hjemmelaget kebab!


Anbefalte innlegg

Ok, først min opplevelse: jeg har alltid hørt om kebab og at det er så godt. Men da jeg var i ski og var sulten slo det meg. Balkan pizza & kebab house. Jg hørte hvilken som var mest populær og det var "kebabtallerkenen; kebab alexander", javel, da bestiller jeg en tallerk kebab alexander inkl. 0,5 liter cola til 97 kroner. Jeg stod der og ventet på kvittering og så meg rundt på de andre kurdere/tyrkere der. Følte meg som hvite-tapern. Hehe.

 

Da jeg satt meg til å spise etter 5 korte minutter var tallerken foran meg. En STOR tallerk med sikkert 5-6 cm høy mengde kebab inkl. Kebabkjøtt, dressing og pitabrød somjeg så. Så jeg smakte. Den var utrolig himmelsk. Elsket smaken! Det var unikt. Langt fra pita/taco.

 

Det var sterkt og godt! dette er nå min favoritt-mat og har senere funnet ut at dem legger mel i dressingen/sausen for at den skalbli mer mettende men hvem faen bryr seg, sier jeg, når den smakte så godt?!

uff. Angrer på at jeg ikke kjøpte en til nå som jeg sitter her og skriver. Jeg vil definitivt besøke dem igjen. Balkan pizza- og kebabhouse, allesammen. 10av 10.

 

 

Så, nå tenker jeg, kan det ikke være mulig å lage noe som dette selv? ltså jeg tenker slik dressign og pita går bra. Men hvordan er kjøttet? Er det noen som har en eneste tanke/løsning? Dette var så utrolig godt! Jeg søker litt rundt selv og ser men lykkes ikke enda. Viktigste ermsausen/dressingen og kjøttet. Pitabrødet er ikke kritisk her i det hele tatt;)

 

Takker for alle svar og håper noen her vet noe?

Endret av want2havebody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om du fikke farse-kebab eller skikkelig kebab? men, mange butikker har nå Aramso kebab-kjøtt, pita-brød og dressing. - Dette blir minst like godt som kebaben du kjøper ute.

 

Ellers er det ikke noe problem å lage kebab-kjøtt selv (skikkelig kebab er jo ikke slik farse de bruker de fleste steder ute) - bare å google det.

Lenke til kommentar

Hvis det stedet du spiste på er samme type sted som andre Balkan kebab-sjapper jeg har opplevd/hørt om, så var det ekte kebabkjøtt, ikke farse. Det eneste kebebkjøttet jeg har sett (og kjøpt) i sverige var farse, men om det finnes ekte kebabkjøtt å få kjøpt, så må noen gjerne si ifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...