Gå til innhold

[Løst] Nybygd PC starter ikke!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

BTW: Jeg skal vel ikke koble strømforsyningen inn i SSD-en?!?!?

 

Du skal koble strøm til SSD akkurat som til den andre harddisken.

 

Så jeg skal sette inn HD Audio, koble strøm til harddisken, SSD-en, CD/DVD-rommet og sist, men ikke minst skjermkortet (som jeg ikke har satt inn enda). Så er jeg (i teorien) ferdig? :innocent::cool:

Endret av Treserget
Lenke til kommentar

Jeg mistenker vel at du ikke er det, men kanskje.

 

Du må også koble harddisken til hovedkortet.

 

Sett SSD disken på port/slot 0 eller 1/første og den store disken på 2 eller noe

 

Om du får den til å poste så er det bare å legge inn operativsystem.

 

Da må du først gå inn i bios og sette diskkontrolleren til ACHI mode for best ytelse fra SSD.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Jeg mistenker vel at du ikke er det, men kanskje.

 

Du må også koble harddisken til hovedkortet.

 

Sett SSD disken på port/slot 0 eller 1/første og den store disken på 2 eller noe

 

Du mener de fire ''portene'', som er like store, og er ved siden av hverandre nederst i hjørnet ved der harddiskene skal være?

Lenke til kommentar

Pass på at alt sitter som (du tror) det skal, og prøv. Ikke få panikk om det ikke virker ved første forsøk, selv vi som har gjort dette et titalls ganger fra før gjør bommerter nå og da, og da er det viktig å backtracke. Men det tar vi når den biten evt. kommer.

 

Iflg. den andre tråden din fikk du ikke brukermanual med kabinettet, men det er ikke så fryktelig mye å tenke over her. De hvite harddiskbrønnene er uttagbare, og harddisker (som normalt monteres med skruer på sidene) monteres her fast i de hvite rammene med skruer på undersiden. "Snurredisker" monteres med skruer som har gjenger halvveis, gjennom de små gummiknottene. SSD-disker/andre 2.5"-disker kan monteres i de andre skruehullene med de minste skruene. Regner med du selv ser hvor de passer.

Lenke til kommentar

Ok, har satt inn alt på rett sted, satte inn ledningen, og skrudde på, men ingenting skjedde... Må jeg skru på noe annet først eller koble til skjermen?

 

Sjekk om du har av/på knapp bak på strømforsyninga.

 

Det har jeg, den har jeg skrudd på, ingenting skjer. Må jeg koble til Skjermen???

Lenke til kommentar

Ok, har satt inn alt på rett sted, satte inn ledningen, og skrudde på, men ingenting skjedde... Må jeg skru på noe annet først eller koble til skjermen?

 

Sjekk om du har av/på knapp bak på strømforsyninga.

 

Det har jeg, den har jeg skrudd på, ingenting skjer. Må jeg koble til Skjermen???

 

PC'n skal starte opp uten skjerm.

Ta bilde av hovedkort med tilkoblinger, så kan vi se om du har glemt å koble til noe.

Har du kobla til 8-pins til hovedkort og strøm til skjermkort?

 

Du bør selvfølgelig koble til skjermen for å se hva som skjer under oppstart, men vifter og harddisk skal starte uten.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Bilde 4 : CPU_FAN er ikke i bruk.

Koble til vifte til den hvite med 4-pins kontakten.

 

Det er bare 3-pins på CPU-vifta. Skal jeg bruke de tre pinsa til høyre da og ha én åpen?

 

EDIT: Det kan vel ikke være noe feil med strømforsyningen?

 

EDITEDIT: Skruene på hovedkortet kan vel ikke være skrudd for hardt?

Endret av Treserget
Lenke til kommentar

Ja, den passer selv om det bare er 3-pins.

 

Hva nå? Hvis jeg prøver å skru på PC-en så kommer disse to lysene på, og hvis jeg skrur på knappen oppå kabinettet (påknappen) så kommer det en liten lyd fra venstre, enten fra noe vifter, strømforsyning, skjermkort eller noe annet som slutter etter et millisekund. Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...