Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei jeg har gått til innkjøp av en Samsung galaxy tab 10.1. Fikk den igår og alt fungerte fint.

 

Men idag fungerer ikke wifi som det skal,den kobler seg opp til mitt trådløse nettverk og forblir tilkoblet,men jeg kommer meg ikke på nett! 3G fungerer fint!

 

Noen som har vert borti liggnende og kan hjelpe meg ?

 

Sånt noe bruker å ordne seg hvis man restarter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe merkelig nå begynte det plutselig og fungere igjen ;)

 

Da er spørsmålet mitt,kan jeg ha vært inn på noen innstillinger som kobler ut wifi på dagtid kansje. Men da burde den vell ikke koblet seg opp mot det trådløse nettverket mitt eller?

 

Er ikke min sterkeste side dette med wifi og forskjellige innstillinger,hehe :)

Lenke til kommentar

 

Vel, det jeg først og fremst har brukt iPaden til det siste året er skole. Har alle bøkene, alle kompendier, absolutt alt jeg trenger digitalt på iPaden som søkbare PDF filer. Det er null problem på Android. Hver gang det blir utdelt papirer, vipper jeg ut kamera, tar bilde, kjører bildene gjennom Scanner Pro, og får perfekte scans. Også ikke noe problem på Android, selv om ikke akkurat Scanner Pro finnes, og det går litt saktere med filsystemer og Android's "hvor vil du påne denne filen" (sistnevnte funksjon har ofte ikke riktige programmer listet) enn iOS' "open in...".

 

Det som derimot er problemet er hva jeg gjør med dokumenter mellom disse to stadiene, dvs mellom at de blir scannet og at de blir arkivert for lesing. iOS har dusinvis av notatprogrammer som kan åpne dokumenter og så ta notater på dem som om du skriver på papir. Dvs håndskrift, i tillegg til selvfølgelig ting som markeringstusj, sette inn lydopptak, etc. Aller viktigst er det at programmene har forstørrelsesfunksjon, hvor du får en boks nederst i appen som viser et lite utsnitt av dokumentet forstørret. Da kan du skrive stort og få det krympet, slik at du kan bare skrive i vei og ha like nøyaktig skrift som med penn på papir. Som sagt finnes det dusinvis av slike programmer på iOS, men det nærmeste jeg har kommet på Android er programmer som kan markere etc og såvidt gir deg frihåndsskrivning, men da laget for å signere dokumenter. Dvs ikke laget for å annotere dokumenter i hytt og pine.

 

Hvis noen vet om noen programmer som kan gjøre det hadde det vært ekstremt bra.

 

Er også mange andre programmer jeg savner i forhold til skoleproduktivitet, men ingen jeg bruker hver dag slik som annoteringsprogrammene. SyncPad f.eks, er noe av det samme som det over, men den streamer samtidig bilde av skjermen til en websserver som kan leses av HTML5-nettlesere fra hvor som helst. Nyttig om du vil ha en måte å trådløst vise skjermen på en prosjektor kun ved å gå inn på en URL på PCen koblet til den. ReplayNote har jeg brukt noen ganger for å hjelpe venner på andre kurs med matematikk; det programmet lar deg også tegne og skrive som de over, men lager en video av det. Dvs du kan f.eks løse atematikkstykker samtidig som du forklarer, og den lager en video av hele pakka som du da kan laste opp til YouTube og sende link til via epost.

 

Det er vel i hovedsak de programmene jeg savner mest. Savner også de nøyaktig samme programmene jeg bruker til å scanne, lese RSS feeds og holde styr på dokumenter - finnes alternativer, men ikke de samme programmene, og dette er programmer jeg har valgt etter å ha prøvd flere.

 

Android er ikke verst og jeg elsker 7 tommers formfaktoren, men jeg må vel få si at det er en grunn til at det ikke er aktuelt for skoler å kjøpe inn Android tablets til hverken lærere eller studenter.

 

Sjekk om du kan finne noen alternativer til applikasjonene du hadde på iPad på AlternativeTo.net

 

Her er for eksempel alternativer til Scanner Pro:

http://alternativeto.net/software/scanner-pro/

 

Kanskje Evernote og/eller Skitch kan være noe?

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Hei jeg har gått til innkjøp av en Samsung galaxy tab 10.1. Fikk den igår og alt fungerte fint.

 

Men idag fungerer ikke wifi som det skal,den kobler seg opp til mitt trådløse nettverk og forblir tilkoblet,men jeg kommer meg ikke på nett! 3G fungerer fint!

 

Noen som har vert borti liggnende og kan hjelpe meg ?

 

 

Du kan prøve å endre trådløs kanal i ruteren din. Har en mobil som ikke takler de laveste kanalene (1-6). Bruker kanal 13 med stor suksess... Gjør et søk med et program som heter inSSIDer først, så finner du en kanal som ikke halve nabolaget okkuperer.

Hvis du ikke orker dette, kan du forsøke å slå ruteren av/på. Det er mulig den da vil sende på en annen kanal hvor du kanskje får det til å virke.

Lenke til kommentar

Hei jeg har gått til innkjøp av en Samsung galaxy tab 10.1. Fikk den igår og alt fungerte fint.

 

Men idag fungerer ikke wifi som det skal,den kobler seg opp til mitt trådløse nettverk og forblir tilkoblet,men jeg kommer meg ikke på nett! 3G fungerer fint!

 

Noen som har vert borti liggnende og kan hjelpe meg ?

 

 

Du kan prøve å endre trådløs kanal i ruteren din. Har en mobil som ikke takler de laveste kanalene (1-6). Bruker kanal 13 med stor suksess... Gjør et søk med et program som heter inSSIDer først, så finner du en kanal som ikke halve nabolaget okkuperer.

Hvis du ikke orker dette, kan du forsøke å slå ruteren av/på. Det er mulig den da vil sende på en annen kanal hvor du kanskje får det til å virke.

Dette skal jeg prøve,takker :)

Lenke til kommentar

Når kan vi forvente å få denne versjonen av marked?

 

http://www.dinside.no/881641/finn-nettbrett-apper-i-honeycomb

Nye Market er en del av Android 3.2.1. I USA er 3.2 rullet ut, mens vi Norge fremdeles er på 3.1 (jeg har amerikansk tab). Det er imidlertid mulig å installere apk'en selv, men da jeg testet dette fungerte det ikke så bra. Fikk 2 x Market I tillegg til at den nye helt tydelig ikke var beregnet for mitt nettbrett. For liten skrift og alt for store og utstrukkede "tiles".

 

Du finner apk'en på XDA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Sjekk om du kan finne noen alternativer til applikasjonene du hadde på iPad på AlternativeTo.net

 

Her er for eksempel alternativer til Scanner Pro:

http://alternativeto.net/software/scanner-pro/

 

Kanskje Evernote og/eller Skitch kan være noe?

 

Evernote of Skitch er noe helt annet. "Tulleprogrammer" som jeg kaller dem, iallefall i forhold til det jeg bruker.

 

For å deomnstrere, her er et screenshot fra et av de mindre utstyrte, men mest bruker vennlige og stabile, iPad programmene som faller i denne kategorien: http://dl.dropbox.com/u/510000/Photo%2025-11-2011%2019%2002%2002.png

Der ser du magnified writing mode, hvordan det ser ut "krymptet", samt at du skimter thumbnail av en hel A4 side skrevet tett-i-tett med håndskrevet tekst på den måten

 

Mer avansert, men mindre brukervennlig og noe ustabilt program: http://dl.dropbox.com/u/510000/Photo%2025-11-2011%2019%2007%2016.png

Det der har mer funksjoner enn man sannsynligvis trenger. Du kan holde deg til ett enkelt "ark" eller zoome ut of få flere og flere ved siden av hverandre. ca 4.5x4 dokumenter synlig (og redigerbare) på samme skjerm der. Du kan f.eks sette inn lydopptaks-widgets, kart, pdf files, word filer (etc etc), bilder, håndutklipte deler av nettsider, osv osv.

 

På andre derimot, kan du mer eller mindre gjøre som med Skitch og tegne på bilder. Kommer ikke veldig langt med det i forhold

Lenke til kommentar

Har gått til innkjøp av en 8.9. Trenger tips til spill egnet for en norsk fireåring... Hun trenger å underholdes noen timer i bil :-)

 

Alle versjoner av Angry Birds er obligatorisk. Anbefaler NinJump også.

 

Min 8.9 var død i dag, håper jeg får liv i den når jeg kommer hjem. Skulle ikke være tom for strøm.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ser komplett har fått inn USB adapteret til GT serien.

 

Men noen som vet om det er vanlig SD kort eller micro SD de bruker ? Tok sjansen på å bestille meg et 16 SD kort i tillegg til adapteret.

 

Vanlig SD. Funket helt kurant på min:

 

usb-connection-kit-samsung.jpg

Lenke til kommentar

Hvordan vil en av disse Galaxy-tabene fungere som en fotoramme? Man får vel dokking til disse så de kan "ligge stående" med lading, men jeg tenker på om det er en smal sak å ha bildefremvisning på de?

 

Ser vel for meg at 8.9" er mest nærliggende for min del. 7.x" blir trolig for dyr ifht størrelse og 10.1" blir unødig stor(?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hei

 

Har prøvd å lete litt etter en vga kabel eller adapter til 10.1 men finner ikke noe. Er det noen som vet om en kabel, skal bruke den på projektor

 

Ola

 

 

Det kan du gi opp. Er noen få Android tablets som har det, men VGA og slike ting er det for det meste iPad som støtter. Du må bruke HDMI kabel samt en HDMI til VGA converter. Converter, ikke adapter - altså en sak som tar HDMI signal og lager VGA. Dyr sak, tipper en høvding

Lenke til kommentar

Tja, virker mer som at de driter på Samsung, som takk for sist...og som vi alle vet fortjener den kriminelle mafiavirksomheten Samsung al den dritten de kan få... ;)

Samsung forandret på det som Samsung ble dømt for på Galaxy Tab av Apple. Og fortsatt går det ikke opp et lys for noen her på at Apple aldri kommer til å godkjenne noe som helst i fra Samsung siden Apple er ute etter å stoppe konkuransen og utviklingen i det mobile markedet.

 

Men neida, dette bare gikk hus forbi.

 

Så Apple kommer til å tape i rettsaken på dette.

 

EDIT: Og rett hadde jeg på at Apple kom til å tape på flekken på dette. Bare se her og her.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...