Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Porsche 911 fra 80-tallet: hvordan er den å leve med?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

ser litt på en Porsche fra slutten av 80-tallet på Finn.no, nærmere bestemt denne.

Det jeg lurer på er hvordan en sånn bil er å leve med? Jeg har en moderne bil nå, og er ung av alder så jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke har kjørt gamle biler særlig mye. Men jeg har inntrykk av at Porsche er driftssikre biler som er godt bygget, har jeg rett i dette?

Har også hørt at verkstedsregningene ikke er så verst.

 

Alt av informasjon om en slik type bil er av interesse! På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er sikkert fin den, men hvis du skal bruke så mye penger på en bil så er det jo defintivt andre merker som også bør vurderes som f.eks Lotu Elise. Du kan få en 2002-2003 modell til rundt samme pris og det er fantastisk artige biler å kjøre, personlig synes jeg de ser mye bedre ut enn en Porche også men det er vel snakk om smak. Elise veier ca. 750 kilo så de går styggfælt selv med den standard 1.8l motoren.

Lenke til kommentar

Den ser jo grei ut utenpå men jeg veit ikke om du har lagt merke til det, inni så ser den ikke bra ut, setene er helt nedslitt og fulle av sprekker. Ser nesten ut som om selger har gjort akkurat det bildet uskarpt med vilje.

 

Eller så er jo Porche lagd for å kjøres med, de har høy kvalitet på slitedeler etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at har du lyst så kjøp deg en Porche, men ta deg tid til å finne en som er bra. Jeg ble veldig skeptisk til tilstanden på den du postet for hvis den ser så dårlig ut inni så kan jeg bare forestille meg tilstanden på det tekniske i bilen. Jeg har en kompis som har en 911 Carrera som han har hatt siden den var ny på 80 tallet og den er dønn strøken. Jeg vil tror at det dukker opp et og annet slikt eksemplar fra tid til annen.

 

Det er som nevnt over her dyre deler til disse bilene så det er kanskje greit at man slipper for store reparasjoner.

 

Grunnen til at jeg nevnte Elise er at du får en nyere bil med mindre sjanse for at noe er horribelt feil. At den går bedre er vel heller ikke noe drawback, men er det porche som er drømmen så kjør på.

Lenke til kommentar

Vedlikeholdt, rød bil er da ikke noe problem spør du meg..

En annen ting er jo at du kan kjøpe en rosa/nesten hvit bil, og polere opp for å få den kjempefin igjen uten å koste på den altfor mye :new_woot:

 

Gamle biler med tett farge (aner ikke om det er det på den Porscha) falmer relativt mye uten godt vedlikehold..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Porsche fra 1980-tallet er vel noe av det mer skuddsikre sportsbilene du kan kjøpe fra den tidsepoken, dog koster det når det første går galt.

 

Men som hakkanen, dette er såpass sært og heller rette seg til de som faktisk har eid slike biler kan være lurt for å få korrekt informasjon.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg ville klart kjøpt den, Toyota kan du kjøpe når du er pensjonist, men jeg er kanskje litt partisk med tanke på at jeg har en Alfa fra 70-tallet.

 

Deler får man rimelig på internett og med en bil i den prisklassen er den nok i god teknisk stand. Selv om noe går galt, er det ikke mye værre enn på andre biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Porche er Porche av en grunn.

 

Porche bygde ryet sitt på 80-tallet og lagde på den tid dei bilane meg høgast kvalitet.

Men eldre Porcher er dyrt både i drift, innkjøp og deler. Det og skru på dem er visst ikkje heilt enkelt heller.

 

Men folk nevner nyere sportsbiler som Elise, Selv om Elise gjerne er sprekere biler er det ingen Porche ;)

 

Kjøp Porche, følg drømmen, Kjøper du en Porche blir du nok ikke skuffet, skjøl om den kan koste deg litt dyrt er det en psyko opplevelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...