Gå til innhold

Javascript som stemmer for deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg lurer på om det er gjennom javascript jeg kan lage et "script" som stemmer for deg, feks på hvem som bør vinne paradis hotel, dette er nå bare et eksempel, noen som vet noe om dette som kan gi meg et hint?

 

Du kan jo begynne med å finne deg et mer egnet forum å stille spørsmålet ditt i. JavaScript har ingenting med Java å gjøre.

 

---

BalleB

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa dere gå meg, not. Om dere skal være så jevelig sarkastiske kan dere la være å svare på spørsmålet som dere enda ikke har gjort.

Når du poster i feil subforum, får du tåle at folk sier ifra.

 

Om du skal ha en poll som lagrer resultatene, holder det ikke med bare javascript. JS kjører i nettleseren til brukeren, og da kan du ikke lagre stemmer fra alle som stemmer sammen. Den enklesten løsningen jeg kommer på er PHP til å hente og skrive data til en tekstfil. Bedre å bruke en database, men mer komplisert.

 

Bruker selv dette som en enkel hit counter. Samme prinsippet går for stemming.

<?php
$count = file_get_contents($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/php/visitors.txt");
$count++;
file_put_contents($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/php/visitors.txt", $count);
echo $count;
?>

 

Ellers kan du se etter ferdigtjenester som http://www.addpoll.com/ - da tar de seg av alt av backend, men da gir du bort mye kontroll, og du har ingen garanti for at det bare er en stemmemodul de setter inn.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det tnex er ute etter er en poll, men heller en «stemme-bot» som automatisk stemmer på en eksisterende poll. Har ikke noe erfaring selv med dette, men såvidt jeg vet er det to muligheter.

 

  1. Lag et script som sender ferdigutfylte http requester til skjemaets action
  2. lag et browserscript f.eks. vha. GreaseMonkey

 

 

...og ja, det er vanskelig å la være og poengtere at JavaScript ikke har noe med Java å gjøre! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...