Gå til innhold

[Løst] Hva er best, PC eller Mac?


Hva er best, PC eller Mac?  

86 stemmer

  1. 1. Hva synes du er best, PC eller Mac?

  2. 2. Hva synes du er best, Windows,Mac OS X eller Linux???



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnet med det, men greit å være helt sikker før man kjøper. :)

 

Er det lett å bytte ut harddisken med en SSD selv? Og hvis man gjør det, hvordan er det å installere OSX og alle programmene? Dette er noe jeg har gjort mange ganger på windows-pcer, men aldri på mac.

Lenke til kommentar

Jeg sier dette igjen, hvorfor ikke gå for:

 

[*]Gigabyte P67A-UD3-B3

[*]Core i7 2600k

[*]Kingston 4 GB DDR3 ram

[*]ASUS HD 6850 eller Gainward NVIDIA 8800 GT 2xDVI 512MB

[*]Maks 1 TB harddiskpartisjon/harddisk per enhet.

 

Også kjøpe Mac Box set (Eller snowleopard) (Fleste leveres med versjon 10.6.3 og de virket hos meg).

 

Husk at HD 6850 vil bildekvaliteten i noen tilfeller ikke bli helt god. Omtrent som en TV der man har dårlig kontakt, ikke ubrukelig, men helt top er det ikke. Man kan sammenligde det med en videokasett, som har et slitt området. Nå vet jeg ikke om det er (HZ) instillingene som er satt litt høyere en hva samsung skjermen klarer, eller hva som er her, men jeg overlever dette en kort periode.

 

Lydkortet vil neppe gi lyd eller veldig dårlig lyd.

 

Men bortsett fra det syns jeg dette oppsettet funger bra som en Mac Pro ersattning.

 

Nå kan jeg ikke garantere at Lion vil fungere fint på dette oppsettet her.

Men i vetfall noe å anbefale å prøve ut. Jeg fikk fint 10.6.7 å fungere og de andre oppdateringene å fungere. Så ja anbefalt hvis man er interisert. Men jeg kan ikke garantere at dette hovedkortet vil fungere hvis man oppdaterer biosen, men har ikke prøvdt det.

 

Husk her å ikke bruk restartknappen fordi da restarter maskinen seg vert 2 sekund helt til man tar ut biosbatteriet i noen minutter.

 

Installasjonen av mac er ikke så mye vanskeligere.

Det som er vansklig er at det er en ulogisk måte å formatere harddiskene med. Men det kan vi ta å forklare senere.

 

Å installere andre programmer, er ikke vanskligere, men problemet jeg irriterer meg over, er fordi den bruker noe som kan sammenlignes med (CDdrive) altså små greier der man mounter opp programvarepakken, også installerer, disse må deaktiveres etter installasjon, så jeg syns både linux og windows har et mye bedre måte å installere programvare på.

 

Fordi man må fysisk dra ting over, også avslutte programmet.

Noen ganger ser man ikke så enkelt at firefox, og andre programmer kjøres like enkelt i windows, når man oppdater mac merker man feilmeldinger dukker opp at man kjører et program man faktisk ikke husker man brukte. Men det løser man greit.

 

Så for meg bruker jeg mac fordi jeg er interisert, men syns windows/linux normaltsett er mye mere logisk for mitt hode. Men man vender seg til mac også.

 

På et logitech tastatur, merker jeg må bruke (Windows tast) isteden for Ctrl/Alt og det blir ikke logisk når jeg bruker både windows/linux også, så blir det tungvint å huske.

 

Installasjon av nettverkprinter (TP) har jeg også prøvd meg på, jeg syns den prosessen kunne gjøres enklere, i windows er det bare å installere drivere også oppdages nettverkskriveren automatisk.

 

I mac må man sette opp IP instillinger, skrivemodell, manuelt, jeg brukte en canon multifunksjon skriver, så ja mac kan være litt virent for nybegynner, men man vender seg til det om man er villig å lære.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...