Gå til innhold

[Løst] Hva er best, PC eller Mac?


Hva er best, PC eller Mac?  

86 stemmer

  1. 1. Hva synes du er best, PC eller Mac?

  2. 2. Hva synes du er best, Windows,Mac OS X eller Linux???



Anbefalte innlegg

Hei jeg sliter litt med og velge ny PC.

Jeg har sett litt på Alienware pcer, meg har også lyst på Mac.

Vet ikke helt hva jeg skal velge.

Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få. :thumbup:

Du må gjerne stemme også.

 

(PS: jeg ser etter en litt billig løsning...)

Endret av SebyS98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac er ikke en billig løsning, det er også begrenset hvilke spill du kan spille, dersom du er interessert i det.

 

Det billigste og beste er ofte å bygge en datamaskin selv, dersom du skal spille.

Med mindre noe har endret seg de siste årene så er alienware utrolig overpriset i Norge.

Lenke til kommentar

Hva er dine behov?

Egentlig en rask PC(8 GB RAM), god spille pc, god på video redigering og god på lyd...

 

Minne avgjør ikke hastigheten til maskinen. Skal du spille så ville jeg ihvertfall utelukket Apple.

 

Er det laptop eller stasjonær du vil ha?

Laptop, hvis Apple tenker jeg MacBook Pro...

Lenke til kommentar

Bare så du vet det, så er en Mac like mye en PC som en hvilken som helst annen PC. Det eneste som skiller den fra andre PC-er er at den er laget av Apple og kommer med et annet OS enn de fleste andre PC-er. "PC eller Mac" er like idiotisk "mobiltelefon eller Iphone", "frukt eller epler", "bil eller VW Golf"...

Lenke til kommentar

Bare så du vet det, så er en Mac like mye en PC som en hvilken som helst annen PC. Det eneste som skiller den fra andre PC-er er at den er laget av Apple og kommer med et annet OS enn de fleste andre PC-er. "PC eller Mac" er like idiotisk "mobiltelefon eller Iphone", "frukt eller epler", "bil eller VW Golf"...

 

Det forandrer ikke på faktumet at han kommer til å slite med å spille på en Macbook Pro, både grunnet dårlig driverstøtte og lite maskinvare for pengene.

Lenke til kommentar

Gavekort: For å være helt ærlig var jeg mest interessert i å uttrykke men frustrasjon om at trådstarter ikke visste at en Mac også er en PC. Men 17" samt den dyreste 15" MBP har da et helt ok skjermkort, og det skal vel gå fint å få tak i Windowsdrivere for den. Men ja: prisen er latterlig.

Lenke til kommentar

Gavekort: For å være helt ærlig var jeg mest interessert i å uttrykke men frustrasjon om at trådstarter ikke visste at en Mac også er en PC. Men 17" samt den dyreste 15" MBP har da et helt ok skjermkort, og det skal vel gå fint å få tak i Windowsdrivere for den. Men ja: prisen er latterlig.

Unskyld meg, men det er da forskjell på en Mac og en Pc...

Lenke til kommentar

Alle moderne PC-er kan i teorien kjøre OS X. Men å få tak i drivere er vanskelig da Apple bare selger noen få konfigurasjoner og det ikke er spesielt mange som er interesserte i å få OS X på en PC som ikke kommer med det ut fra boksen. Hvis du velger komponenter med omhu kan du få OS X til å fungere lke bra på en selvbygd PC som på en Mac.

 

Det er ikke sånn at en Mac plutselig ikke er en PC fordi man har laget et eget OS tilpasset dem. Ved den logikken kunne jeg laget et OS som bare funket på min PC sagt at "nå er det ikke en PC, det er en Gravenstein."

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...