Gå til innhold

Er høflighet viktigere enn saklighet?


Anbefalte innlegg

Ok, jeg er da en rimelig greit voksen kar (~34), og har snust litt på forskjellige ting i livet dah.

 

Det som irriterer meg, er denne her nærmest programforpliktelsen av å være "høflig".

 

Drit i hva du sier.

 

Vær "høflig".

 

Jeg er *IKKE* enig i det dær.

 

Jeg mener, at man må kunne komme med noe fornuft.

 

Hvis ikke, så er min mening at man skal få sitt pass påskrevet og bedt om å ryke og reise.

 

Derfor, altså, at jeg IKKE ser på det som viktig på noen måte å væe høflig eller pakke ting inn i det uendelige, men heller bare si det slik som det er, rett ut.

 

Og hvis jeg innbiller meg at å sette ting på spissen eller noe sånt hjelper med å få hamret ting igjennom, ja av tanke på mottakeren så slår jeg på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vel si at man bør prøve å være begge deler, der er jo ingen motsetning.

 

Behandler man folk med respekt så vil andre også stort sett behandle deg med respekt.

 

Man kan også si ting som de er rett ut uten å røre i grøten, det har ingenting med saklighet eller ikke å gjøre. Det tror jeg kun er noe folk gjør for å virke som det de sier er veldig smart og at de har argumenter som er sterke. Jeg kjenner til denne typen personer og ja det er irriterende. Det som faktisk er fint med barn, de sier ting rett ut veldig ofte.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

Behandler man folk med respekt så vil andre også stort sett behandle deg med respekt.

...

Det som faktisk er fint med barn, de sier ting rett ut veldig ofte.

 

Eh, fett poeng da jeg sier ting og hører etter, KLAR TALE fra folk.

 

Hva "barn" angår og deres holdning til hva "folk-som-har-mer-peil" serverer dem av ting-og-tang, skal ikke jeg gå så mye inn på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...