Gå til innhold

Beyerdynamic lanserer premium-hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke for meg at en fyr har stått og lagd det der for hånd. "Kinesisk-produserte deler sammensatt av en tysker" hadde kanskje vært mer korrekt. Forøvrig eier jeg et DT770 og er meget fornøyd. Liker designet på disse nye T70-ene.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at en fyr har stått og lagd det der for hånd. "Kinesisk-produserte deler sammensatt av en tysker" hadde kanskje vært mer korrekt. Forøvrig eier jeg et DT770 og er meget fornøyd. Liker designet på disse nye T70-ene.

 

Regner med det også. Sikkert noe "handstitched". Har selv et DT770 (og snart et Marshall-headset) og er godt fornøyd med det. Designmessig så dugger jeg sølvputene på DT770. Det er ikke noe man ser på for mange andre headset

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Putene på DT770 er gode! Helt enig der.

 

Jeg ser for meg tre ting som kan være bedre når det er håndlaget: mennesker kan skru inn skruer med mer følsomhet, lime ting litt mer presist og sy ting penere. Uansett, hvis de lyder et hakk bedre og føles ett hakk bedre å ha på seg (trenger ikke nevne at de ser bedre ut) enn DT770 så er de kanskje verdt pengene...

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt meg på hvordan finfølte instrumenter kan bli bedre av å være håndlagt enn når en ultrapresis maskin gjør det?

 

De blir ikke det. Men så er det nok ikke selve elektronikken som er håndlaget heller. Både elementene og alle loddepunktene er nok gjort med maskin. Derimot kan du nok regne med, på et relativt dyrt og håndlaget produkt, at alle de andre delene, slik som puter og diverse plastbiter, sitter bra sammen og ikke har småfeil som man ofte kan finne fra automatiske fabrikeringsprosesser. Slikt som at putene står litt skjevt på, en sprekk mellom to plastdeksler etc.

Lenke til kommentar

Manufaktur-utgavene, og forhåpentligvis samtlige av modellene i T-serien, har matchede drivere i øreklokkene. Varierende grad av mismatching i impedanse har vært, om ikke et stort problem, så ihvertfall et utbredt fenomen i maskinmonterte utgaver av DT770, DT880 og DT990.

 

Disse (T70p) vurderes absolutt for portabel bruk, da jeg allerede har de tre sistnevnte, og synes prisspranget til T5p blir litt i overkant med nåværende økonomiske situasjon :whistle:

Endret av skrivefeil
Lenke til kommentar

Nåja. Har aldri satt meg inn i en håndlaget bil før, men skal vi tro Top Gear (og det må vi jo) er håndlagde biler = skranglete luksus, mens serieproduserte biler = velmaskinert søppel.

 

Tror heller det går på at når produksjonsopplaget blir lite nok så lønner det seg å "håndlage" det, iom. at det krever en god del arbeid å sette opp en ny produksjonslinje. Nisjeprodukter som sikter seg mot det øverste prissegmentet har gjerne lav etterspørsel og dermed bygger det opp under myten om at håndlaget = kvalitet og maskinell produksjon = middelmådig.

Endret av indeksregulert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det det handler om er at når jeg tar på dette headsettet så vet jeg at karen som jobbet med det ikke gikk rett over til produksjonslinjen for brødristere etterpå. Jeg ser ikke den store kvalitetsforskjellen, men føler heller at produksjonen er litt mer dedikert og at en har respekt og et forhold til produktet man selger.

 

Har DT770 samt en customversjon med egne farger og setup. Elsker BD, men kan bli litt schwett om ørra ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror heller det går på at når produksjonsopplaget blir lite nok så lønner det seg å "håndlage" det, iom. at det krever en god del arbeid å sette opp en ny produksjonslinje.

 

Smart du :thumbup: , men det er enkelte jobber som skal være veldig nøyaktige som gjøres av mennesker, som ett eksempel kan jeg nevne at hvis man skal kjøpe lakk/maling i spesifikke farger måles det opp av mennesker fordi man ikke for det nøyaktig nok med en maskin. Men vi burde kanskje diskutere dette ett annet sted.. :p

 

Ontopic: Ser at Beverdynamic for mye skryt for resten av produktene sine så dette bør vel ikke være noe unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte selv dt770 32ohm, men returnerte de pga alt for skarp diskant. Kunne bare å høre på de en liten stund (ca 1t) før jeg hadde så vondt i hodet at jeg ikke orket mer :p DT770 har også veldig mye bass som gjør at de ikke egner seg til mer "rolig og raffinert" musikk (,imo). Etter det jeg har sett på headphone.com har alle tilsvarende øreklokker fra beyerdynamic slik framtredende diskanten.

 

Byttet ut DT770'ene med Sennheiser hd598 som lydmessig er mye mer behagelig, detaljert og velbalansert. HD598 heller mot det nøytrale men er litt(!) fremtredende i nedre mellomtone. HD598 passer til all type musikk som jeg har prøvd ut, alt fra metal til jazz. Synes også at HD598 er nevneverdig mer komfortabel enn dt770, men dt770 er ganske komfortabel også :) dt770 scorer kanskje hakket høyere på "morofaktor" og har i tillegg en mye mer solid konstruksjon enn hd598.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter akkurat nå med noen Beyerdynamic DT770-klokker 120 ohm (om jeg husker rett) på hodet. De er koblet direkte til hodetelefonutgangen på bærbaren min, og mates med en jevn diett av metal, pop, cembalo-musikk også videre. En vill blanding, med andre ord. De siste artistene har vært Rush, Burzum, Shpongle og så videre. Kan ikke si at jeg merker noe større mengder med diskant, men så kjører jeg også et veldig lavt volum på klokkene. I det tilfellet gjør de en heidundrende jobb. Jeg kjøpte også noen Marshall-hodetelefoner, men siden jeg er såpass tykk i skallen som jeg er klemte de litt for hardt på ørene. For mitt hode (med hattestørrelse 60) fungerer Beyerne perfekt. Derfor lurer jeg også på om jeg skal kjøpe meg et ekstra par av samme sort, slik at jeg kan ha ett par koblet i digitalpianoet og et i datamaskinen.

 

Siden amazon.co.uk tilbyr premiumene til £200 er det ingen ublu pris heller.

Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg merker noe større mengder med diskant... For mitt hode (med hattestørrelse 60) fungerer Beyerne perfekt.

Onkel Kompost, her er grafen ;) (kun synlig i forumet)

 

Som du ser har dt770 (32ohm, men også andre versjoner) en topp fra ca 6khz. HD598 er omtrent flat fram til 9khz, hvor den går ned til en bunn på ca 10khz. For min del gjør dette at hd598 er mye mer behagelig. Det er svært detaljert diskant, akkurat passelig dB :) (Vet ikke om bunnen i diskanten til hd598 er det avgjørende for min del eller om det er bare fraværet av toppen til dt770.)

 

Er nok litt vanesak når det gjelder dt770, jeg ville nok ikke merket det i lengden. Sier bare at hd598 er en bedre allrounder. Husker ikke hvor, (kanskje på headphone.com,) men har lest at det er en fordel at diskanten på øreklokker er litt dempet (i forhold til høyttalere) pga elementet ligger så nært øret at det lett kan bli for skarpt. Slik følte jeg det med dt770.

 

Det er forresten også mulig å tilpasse hd598 for hoder på størrelse med en gigantisk vannmelon :p

post-99130-0-65387200-1306841407_thumb.jpg

Endret av Deep87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Onkel Kompost, her er grafen ;) (kun synlig i forumet)

 

Som du ser har dt770 (32ohm, men også andre versjoner) en topp fra ca 6khz. HD598 er omtrent flat fram til 9khz, hvor den går ned til en bunn på ca 10khz. For min del gjør dette at hd598 er mye mer behagelig. Det er svært detaljert diskant, akkurat passelig dB :) (Vet ikke om bunnen i diskanten til hd598 er det avgjørende for min del eller om det er bare fraværet av toppen til dt770.)

 

Er nok litt vanesak når det gjelder dt770, jeg ville nok ikke merket det i lengden. Sier bare at hd598 er en bedre allrounder. Husker ikke hvor, (kanskje på headphone.com,) men har lest at det er en fordel at diskanten på øreklokker er litt dempet (i forhold til høyttalere) pga elementet ligger så nært øret at det lett kan bli for skarpt. Slik følte jeg det med dt770.

 

Det er forresten også mulig å tilpasse hd598 for hoder på størrelse med en gigantisk vannmelon :p

 

Hmm. En interessant graf det der. Jeg kan med letthet tro på det du sier om at diskanten i øreklokker bør være litt dempet. Diskant er jo drepen på store konserter. Så lenge det buldrer avgårde så kan man ha solid volum på konsert, men det er diskant som ødelegger. Jeg vet i alle fall at den ene hørselsskaden jeg vet om som jeg har er takket være Grute Kjellson sin vokal fra rundt Frost. Var på Garage i Bergen og så Emperor/Enslaved. Det gikk fint med Emperor, men når Grutle kauket til så gjorde det vondt i ørene.

 

Men jeg tror også at det kan ha litt med hvilket volum man foretrekker. Selv foretrekker jeg et såpass lavt volum at jeg nesten kan høre hva som skjer i omgivelsene. Og da vil ikke diskanten ha nok trøkk til å ødelegge opplevelsen. Det er i alle fall det jeg forteller meg selv.

 

Har ikke lst så mye om Sennheiser, men jeg tror deg på ditt ord når det gjelder tilpasning og slikt. Som jeg nevnte har jeg et temmelig dyrt Marshall-headset som er direkte ubehagelig å ha på hodet over lengre tid, fordi det klemmer såpass.Det er jo også mulig at jeg er spesielt sart da, siden jeg også synes Koss Portapro kan være litt hardt om man bruker det over lengre tid. Det er mulig at det rett og slett bare er for slik headset der klokkene presser på ørene at jeg får problemer, mens headset som innkapsler ørene presser mer på (tre)skallen i stedet.

Lenke til kommentar

 

Hmm. En interessant graf det der. Jeg kan med letthet tro på det du sier om at diskanten i øreklokker bør være litt dempet...

 

Men jeg tror også at det kan ha litt med hvilket volum man foretrekker. Selv foretrekker jeg et såpass lavt volum at jeg nesten kan høre hva som skjer i omgivelsene. Og da vil ikke diskanten ha nok trøkk til å ødelegge opplevelsen. Det er i alle fall det jeg forteller meg selv.

 

Har ikke lest så mye om Sennheiser, men jeg tror deg på ditt ord når det gjelder tilpasning og slikt...

 

Du har nok rett i at volumet har mye å si. Jeg liker litt trøkk for å virkelig leve meg inn i musikken. Med dt770 ble det da for meg lignende problem til det man ofte opplever på konserter, som du sa, litt skjærende diskant. Det skjer jo fortere med dt770'ene siden diskanten er så framtredende. Har ikke vært så mye på konserter nettopp på grunn av dette. Foretrekker å høre musikk på øreklokker eller anlegget(:love:) . God lyd betyr alt i mine ører.

 

Forresten, du må spille temmelig lavt hvis du klarer å høre omgivelsene mens du bruker dt770, de er jo brukbart isolert. Bra for hørselen da :thumbup:

 

Er godt mulig jeg kjøper hd650 eller tilsvarende innen noen år, men må nesten ha egen forsterker til de så må feite opp lommeboken litt først.

 

Btw, hvis jeg ser på riktig eller i det minste lignende marshall-øreklokker så ligger de vel på øret? Synes selv det er lite behagelig. Komfort er viktig med øreklokker...hvis man ikke orker å bruke de hva er da poenget? :p

Endret av Deep87
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...