Gå til innhold

Hva er din "drømme-app"?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Kanskje en del av dere som seiler?

 

Jeg tenker hvertfall på en seile-app. De fleste telefoner har GPS innebygget og sporing til lands har vært ganske mye brukt.

Hva med en app som tar opp seilaset ditt. På lik linje med alle andre trackere.

 

MEN: Når du kommer tilbake til seilklubben eller eventuelt under veis i seilaset, så oppgir du din posisjon til en sentral webserver. Her kan en person søke om å være admin og opprette seilaset, mens andre brukere deltar på seilaset og kan laste opp sin posisjon etterpå. En kobling mot for eksempel yr.no eller andre værdatabaser kan bidra til seileforhold i det aktuelle tidspunktet.

 

Når man kommer tilbake fra seilaset kan man sammenligne data, enten på egen telefon eller ved hjelp av en PC. Senere kan man også utvide appen til å fange data fra værstasjoner som måtte befinne seg ombord på steilbåtene og på denne måten lage en flott analyse om været i det aktuelle seileområdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som han andre sa lenger oppe -

 

Hvor er du hen?

*slår på app*

- Ah, ser deg. Kommer nå.

 

En slags sporeapp hvor man kan legge til venner/slå på for venner, slik at de ser hvor du er i verden. Om venn 2 og 3 er på tivoli i byen, så er det ikke sikkert de kan ta telefonen til enhver tid. De aktiverer "søkeappen", og dermed kan jeg finne dem ved å følge samme app på min telefon.

 

Om en slik app alt finnes, syng ut!

 

Om den bare hadde brukt GPS, kunne man også funnet hverandre i større byer uten å betale skjorta for det i form av xx telefoner.

Lenke til kommentar

Til Android finnes det app som heter Unlock with WiFi, men jeg er usikker på denne finnes til Iphone.

En app som låser opp kodelåsen din på iphonen når en er innenfor et wifi nett. Jeg har kodelås på min iphone for beskyttelse, men blir lei av å låse den opp hele tiden når jeg er hjemme. Det jeg tenkte da var at man har en app der man legger til et nett som f.eks kan være nettet hjemme. Når man da kommer hjem fra jobb/skole, så slipper man å trykke koden flere ganger når man skal åpne den. Man trenger bare å trykke koden én gang for så å slippe det flere ganger. Når man drar vekk, til jobb/skole og er utenfor rekkevidde, så må man trykke inn koden for hver gang man åpner iphone :thumbup:

Lenke til kommentar

En app som låser opp kodelåsen din på iphonen når en er innenfor et wifi nett. Jeg har kodelås på min iphone for beskyttelse, men blir lei av å låse den opp hele tiden når jeg er hjemme. Det jeg tenkte da var at man har en app der man legger til et nett som f.eks kan være nettet hjemme. Når man da kommer hjem fra jobb/skole, så slipper man å trykke koden flere ganger når man skal åpne den. Man trenger bare å trykke koden én gang for så å slippe det flere ganger. Når man drar vekk, til jobb/skole og er utenfor rekkevidde, så må man trykke inn koden for hver gang man åpner iphone :thumbup:

 

Fungerer den hvis Exchange-policy krever låskode?

Lenke til kommentar
En slags sporeapp hvor man kan legge til venner/slå på for venner, slik at de ser hvor du er i verden. [...]

 

Om en slik app alt finnes, syng ut!

 

For Android eller iPhone? Det finnes noen på Android Market, bl.a. denne: https://market.android.com/details?id=com.moonbeamdevelopment.easylocatorPRO.android Jeg har ikke prøvd den, så jeg vet ikke noe mer om den enn det som står i reklamen.

 

http://www.mbuddy.no/ er en tjeneste på internett som gjør omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...