Gå til innhold

Hva er din "drømme-app"?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsket det fantes apps som man kan ta bilder av et produkt(hva som helst) og appen analyserer produktet, finner hvor man kan kjøpe det billigst,og hvilken butikk er nærmest der du bor. dette burde utvikles i og med at du kanskje ser noe i dagliglivet som interesserer deg? kanskje har en gutt en fin bukse, later du som du tekster, tar et snap av buksa, lar appen gjøre resten, så er du kanskje kun 50 meter unna det nærmeste butikk. eller kanskje du har lyst på en fin jakke, men syntes det er urimelig å kjøpe det fra en butikk som har høye priser, så du tar heller et bilde, og ser hvor det er billigst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min drrrømme-app viserr veien til nærmeste kiosk med pommmmfrrri og blandings med litt Thousand Island. Kanskje den kan knuse en Blærumsoss i tillegg?

Må ikke glemme de frra Bjorrbekk og Frrroland også!

Nå må jeg gå å sprrade rundt i kjeledressen min på rutebilstasssjonen og gi orrdre til bussjåførene!

Mornings!

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

En app som logger antall minutter tale og oppringninger, sms, mms og data, for så å koble seg til telepriser.no, for å sjekke hvilket abb. som er billigst i forhold til bruk, med logg og tilbakemelding flere måneder tilbake. der man også kan sette inn navnet på abbonementet man bruker i dag. og en oversikt om hva man kunne ha spart osv.

Lenke til kommentar

Trenger en app som kan sende GPS koords til andre og direkte legge det inn i "gå til" i deres kart tjeneste.

Må kunne fungere kryssplattform, Ovimaps, android, iphone osv.

 

Se for deg situasjonen;

"-Hvor er det vors idag?

- vi er i jegvetikkehvordennegataer 52, komkom

- uhhhh...

- sender deg coords 2sec

- lol, nice. :D"

 

Sikkert lettest å implementere en "gå til" knapp når folk checker inn på en plass på facebook.

Eller så finnes sikkert en slik app/tjeneste allerede uten at jeg gadd å google forslaget mitt. :tease:

 

Jeg har funnet en app som gjør det du sier for en stund siden, eller dvs den sender en sms med google maps link med koordinatene til der du er nå. det er jo bra for da kan den sendes på tvers av OS.

 

https://market.andro...e=search_result

 

du kan og dele koordinatene til dropbox,evernote,gmail, whatsapp, twitter og stumbleupun (hvorfor en skal legge det ut på stumbleupon skjønner jeg ikke helt men). Facebook mangler av en eller annen grunn.

Endret av madmats
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger en app som kan sende GPS koords til andre og direkte legge det inn i "gå til" i deres kart tjeneste.

Må kunne fungere kryssplattform, Ovimaps, android, iphone osv.

 

Se for deg situasjonen;

"-Hvor er det vors idag?

- vi er i jegvetikkehvordennegataer 52, komkom

- uhhhh...

- sender deg coords 2sec

- lol, nice. :D"

 

Sikkert lettest å implementere en "gå til" knapp når folk checker inn på en plass på facebook.

Eller så finnes sikkert en slik app/tjeneste allerede uten at jeg gadd å google forslaget mitt. :tease:

 

Ikke helt det du vil ha, men https://market.android.com/details?id=com.glympse.android.glympse&feature=search_result

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg en app som synkroniserer bildene man tar på telefonen direkte med pc'en. (uten behov for eksterne tjenester som dropbox, eller oppsett av FTP servere ut mot Internett og lignende)

 

Når jeg er på jobb vil jeg kunne ta bilde, legge fra meg telefonen. Ta opp bildet på pc'en og putte det rett inn i en mail for å sende til kunde eller lignende.

 

Kravet er at det skal være hel automatisert slik at man slipper klikke på noe mer enn "ta bilde knappen", så ligger det med en gang på pc'en.

 

Dette må virke over wifi og GSM, med mulighet til å kun overføre på wifi.

Lenke til kommentar

Min drømmeapp burde vært oppfunnet oppfunnet forlengst (kanskje den finnes, jeg finner den i alle fall ikke).

 

-muligheten til å styre mobilsvar fra en app!-

 

Det er alt for tungvint å ringe opp voicemail, taste inn kode og rote rundt for å legge inn ny beskjed, samt å gjøre alle valgene kun etter en telemeny. Alt dette burde kunne styres visuelt via en app.

Appen kan synche med mobilsvar slik at alle beskjedene lastes ned til appen og spilles av når jeg vil, og appen burde kunne laste opp nye beskjeder som jeg leser raskt inn via appen. Samtidig kan jeg ha forskjellige beskjeder ettersom hvor/hva jeg gjør (helg, jobb, fritid), og administrere når det er forskjellige. Appen styrer oppsettet som jeg bestemmer meg for, og syncher med mobilsvar når jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg ønsket det fantes apps som man kan ta bilder av et produkt(hva som helst) og appen analyserer produktet, finner hvor man kan kjøpe det billigst,og hvilken butikk er nærmest der du bor. dette burde utvikles i og med at du kanskje ser noe i dagliglivet som interesserer deg? kanskje har en gutt en fin bukse, later du som du tekster, tar et snap av buksa, lar appen gjøre resten, så er du kanskje kun 50 meter unna det nærmeste butikk. eller kanskje du har lyst på en fin jakke, men syntes det er urimelig å kjøpe det fra en butikk som har høye priser, så du tar heller et bilde, og ser hvor det er billigst.

 

Prisjakt har jo noe lignende, dog ikke så avansertn eller omfattende som du ønsker.

Med den skanner du strekkoden på et produkt, så får du opp billigste priser.

Har ikke hatt andledning til å teste den selv enda, så kan ikke gå god for den.

Lenke til kommentar

DEN PERFEKTE MAT APP !!!! :dribble: Jeg vet det finnes mange norske og utenlandske "oppskrift apps".. Men dette forslaget finnes ikke ( trur jeg :p )

 

Du åpner kjøleskapet, starter app'en og krysser av i app'en for hva du har av matvarer,kg,liter, antall osv. Og så trykker man en "Generate" button, og VIPS så finner appen frem masse fine oppskrifter du kan bruke med all den maten du HAR i kjøeskapet ( eller skuffen,fryseren etc)

 

Den skal også komme med forslag til andre ting som du er i "nærheten " av å kunne lage, hvis du for eks mangler kun 2pk gjær for å kunne lage den værste bløtkaka osv :D Den sier altså i fra hva du mangler.

Du kan også stille inn hvor mye "avvik" av matvarer du vil ha at den skal søke på :)

 

Hadde helt gratinert slått an! :thumbup::dribble:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ønsket det fantes apps som man kan ta bilder av et produkt(hva som helst) og appen analyserer produktet, finner hvor man kan kjøpe det billigst,og hvilken butikk er nærmest der du bor. dette burde utvikles i og med at du kanskje ser noe i dagliglivet som interesserer deg? kanskje har en gutt en fin bukse, later du som du tekster, tar et snap av buksa, lar appen gjøre resten, så er du kanskje kun 50 meter unna det nærmeste butikk. eller kanskje du har lyst på en fin jakke, men syntes det er urimelig å kjøpe det fra en butikk som har høye priser, så du tar heller et bilde, og ser hvor det er billigst.

 

 

google goggles kan funke til et par ting, men ikke bukser osv...

 

tok bilde av et stort veggmaleri, og goggles viste meg hva det het, og hvor jeg fikk kjøpt det (ikea) :)

 

 

DEN PERFEKTE MAT APP !!!! :dribble: Jeg vet det finnes mange norske og utenlandske "oppskrift apps".. Men dette forslaget finnes ikke ( trur jeg :p )

 

Du åpner kjøleskapet, starter app'en og krysser av i app'en for hva du har av matvarer,kg,liter, antall osv. Og så trykker man en "Generate" button, og VIPS så finner appen frem masse fine oppskrifter du kan bruke med all den maten du HAR i kjøeskapet ( eller skuffen,fryseren etc)

 

Den skal også komme med forslag til andre ting som du er i "nærheten " av å kunne lage, hvis du for eks mangler kun 2pk gjær for å kunne lage den værste bløtkaka osv :D Den sier altså i fra hva du mangler.

Du kan også stille inn hvor mye "avvik" av matvarer du vil ha at den skal søke på :)

 

Hadde helt gratinert slått an! :thumbup::dribble:

 

tror det finnes en app som holder rede på kjøleskapsinnholdet ditt, og kan beregne hva du mangler

Endret av EnvyAndroid
Lenke til kommentar

VISA/MasterCard app`en :D Har du med mobilen kan du velge med en app hvilket kort du vil betale med og godkjenne beløpet med kode :)

 

NFC for små beløp hvor man holder mobilen inntil terminalen, eksempelvis for å kjøpe en øl på pub`en, og kode for større beløp.

Lenke til kommentar

Min drømme-app er en mat-scanner. Du scanner barkoden på varen, og får opp ingredienser, vekt, innhold etc. For allergikere vil den advare mot ingredienser du er allergisk mot, andre vil f.eks passe på vekten, og kjøper innenfor en viss kalori mengde. Kan også fungere som en mat-logg for å holde track på alt du putter i deg.

En pris sammenlignings tjeneste hadde også vært fint innebygget. Scanner man en cola på bensinstasjonen, kan appen fortelle deg at den er billigere på dagligvarebutikken 50 meter bortenfor.

Dessverre finnes det ikke noen database for verken ingredienser, innhold eller pris :( Dumme butikk monopolistene vil ikke dele noe som helst :(

Lenke til kommentar

En søkeapplikasjon for slektsgranskere. Den virker slik at du f.eks. taster inn et navn og så søker appen i norske og utenlandske databaser etter data (skraper nettsider som Digitalarkivet.no). Databasene er kirkebøker, folketellinger, militære ruller, skipslister, o.l. Utvikleren kunne selge søk for flere land som tilleggspakker. F.eks. Norge inkludert, men USA som tilleggspakke. Type databaser kunne kanskje også selges som tilleggspakker. F.eks. Folketellinger og kirkebøker for Norge inkludert i standardappen, og så andre som tilleggspakker.

 

Appen bør bli tilgjengelig både for Apple og Android.

 

Hvorfor er dette en god idé? Fordi slektsgranskere bruker mye tid på å søke på nettet og det hadde vært en stor hjelp å få en app til å søke for seg. Så mye hjelp at mange nok ville betale for en app som dette. Og det er en del slektsgranskere der ute som er potensielle kunder. Så vidt meg bekjent finnes det heller ikke noen brukbar app på dette området fra før.

 

Hvorfor er det en dårlig idé? En god del slektsgranskere er godt voksne (og eldre) mennesker og de er vel neppe i kundegruppen som løper til butikken kjøper seg siste nytt i smarttelefoner så fort de kommer på markedet.

 

Så her har man en forholdsvis liten kundegruppe, men i den gruppen vil en slik app være et must og de er voksne folk med god økonomi, og derfor kan man prise den høyere enn vanlige apper. Man får kanskje solgt færre apper, men til høyere pris pr. app.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg en kalender app som kan synkronisere f. eks hvilke dager jeg har min datter og hvilke dager x'en min har henne. Dagene må være fargekodet, slik at jeg lett ser hvilke som er mine dager, og hvilke som er hennes. Hvis vi blir enig om å endre på noen dager pga av ferie eller lignende så kan endringen gjøres av den ene parten, og endringer blir da synkronisert med x'en sin app også. Det bør og være mulighet til å skrive inn noen linjer på hver dag om ting man må huske på, som og blir synkronisert med x'en.

 

Konseptet kan lett utvides til å gjelde idrettslag, hvor treneren kan sende ut endringer for treninger og ekstra info. Og hvor alle spilleren får treningstider og kamper rett inn i kalenderen sin.

Endret av Tittentei26
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg en kalender app som kan synkronisere f. eks hvilke dager jeg har min datter og hvilke dager x'en min har henne. Dagene må være fargekodet, slik at jeg lett ser hvilke som er mine dager, og hvilke som er hennes. Hvis vi blir enig om å endre på noen dager pga av ferie eller lignende så kan endringen gjøres av den ene parten, og endringer blir da synkronisert med x'en sin app også. Det bør og være mulighet til å skrive inn noen linjer på hver dag om ting man må huske på, som og blir synkronisert med x'en.

 

Konseptet kan lett utvides til å gjelde idrettslag, hvor treneren kan sende ut endringer for treninger og ekstra info. Og hvor alle spilleren får treningstider og kamper rett inn i kalenderen sin.

 

dette kan man vel gjøre med en vanlig delt google kalender

Lenke til kommentar

En app som låser opp kodelåsen din på iphonen når en er innenfor et wifi nett. Jeg har kodelås på min iphone for beskyttelse, men blir lei av å låse den opp hele tiden når jeg er hjemme. Det jeg tenkte da var at man har en app der man legger til et nett som f.eks kan være nettet hjemme. Når man da kommer hjem fra jobb/skole, så slipper man å trykke koden flere ganger når man skal åpne den. Man trenger bare å trykke koden én gang for så å slippe det flere ganger. Når man drar vekk, til jobb/skole og er utenfor rekkevidde, så må man trykke inn koden for hver gang man åpner iphone :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en App der du kan "serve" bilder fra mobilen til en Smart-tv med en håndbevegelse, slik som når man deler ut kort fra en kortstokk, feks ved å dra en finger over skjermen eller bruke gyro-teknikken i mobilen og trigge DLNA-overføring med bevegelsen.

 

Syn-Sam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...