Gå til innhold

RyanAir, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Fløy med Ryanair til London (Stansted) for et par år siden og det funket veldig fint. Det er ikke noe problematisk å komme seg fra Stansted og inn til sentrum i forhold til Heathrow. Stygt fly, ikke spesielt bra service, men man flyr jo utrolig billig om man er oppmerksom på å unngå tilleggskostnadene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun reist med Ryanair èn gang, og det var helt greit. Ikke noe luksus akkurat, men helt greit. Hvis du skal til London tar det jo ikke lange stunden, så om du er opptatt av pris ville jeg valgt Ryan Air. Allikevel må du huske på å printe ut billetter, bekreftelse på eventuelt hotell, transfer osv helt selv. Du må betale på flyplassen om du ikke har gjort dette på forhånd. Sjekk også at du ikke har for mye bagasje, da dette kan bli dyrt.

 

Ha en fin tur til London! :)

Lenke til kommentar

Et tips med Ryanair er å booke to enveisreiser istedenfor en tur-retur. På alle ekstravgiftene er det brukt 10-gangern fra euro til kroner, men også selve billetten er billigere. Det man må passe på er at man må inn å fjerne at Ryanair veksler for deg, man må klikke på more information og fjerne avkrysningen.

 

post-71834-0-61270300-1306685567_thumb.png

 

Et annet tips er hvis man reiser med flere personer så må man først ta et søk på en person for å se hvor mange billetter som er igjen i billettklassen. For min del var det 3 billetter igjen, før prisen gikk opp med 150 kr. Om jeg søkte på 4 personer så måtte alle betale de 150 kr ekstra, så dermed booket jeg i to omganger -- totalt ble det tre pga det første tipset ;)

 

Syns forøvrig det at de konverter til NOK på den måten er veldig villedende, det var helt tilfeldig at jeg oppdaget det, siden alt annet på den siden er ganske klart i EUR.

Lenke til kommentar

Reiser du kun med håndbagasje så kan det være kurant. Reiser du for å shoppe så er RyanAir overhodet ikke å anbefale. Sist reiste jeg til Glasgow med RyanAir og måtte betale et latterlig gebyr for å få ha med 20 kg i stedet for 15 kg, noe jeg mener bør være en selvfølge. Uansett, jeg reiser heller med Norwegian, der koster deg ikke skjorta om du skulle trenge å kjøpe ekstra bagasje. RyanAir er også ufattelig rigide ift håndbagasje og ikke er det store greiene du kan ha med deg heller. For en som reiser for å oppleve og handle når hun er borte er ikke RyanAir et alternativ.

Lenke til kommentar

Bare man klarer lese reglene til Ryanair og følge dem så er det ikke noe problem. Man kan for eksempel velge å betale 15 kg bagasje for 15 euro eller 20 kg bagasje for 25 euro.

 

Velger man derimot å betale for 15 kg og tropper opp på flyplass med 20 kg i den tro at "dette går sikkert bra" så blir det dyrt. Det blir 5 kg overvekt og i UK er det 20 pund per kilo i ekstra avgift.

 

Må takke for at du sponser mine billige turer med Ryanair. ;)

Lenke til kommentar

Bare man klarer lese reglene til Ryanair og følge dem så er det ikke noe problem. Man kan for eksempel velge å betale 15 kg bagasje for 15 euro eller 20 kg bagasje for 25 euro.

 

Velger man derimot å betale for 15 kg og tropper opp på flyplass med 20 kg i den tro at "dette går sikkert bra" så blir det dyrt. Det blir 5 kg overvekt og i UK er det 20 pund per kilo i ekstra avgift.

 

Må takke for at du sponser mine billige turer med Ryanair. ;)

 

Ah, men du misforstår meg, fordi jeg mente det at jeg betalte 25 euro for 20 kg bagasje, så nei, jeg har ikke sponset deg nevneverdig, ikke mer enn jeg må. Derimot synes jeg det er ganske dårlig at man må betale så mye for å ha med seg noe som burde vært en selvfølge.

 

Og jeg leser selvsagt ALLTID hva som står, så du kan slutte å more deg. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Takk for korreksjonen! Tror like fullt det er hold i mitt andre argument. :-)
Det varierer mellom flyplassene hvordan man praktiserer prioritert booking, avgangene har forskjellig belegg, det varierer hvor mange som har betalt for prioritert booking og alle reisende bryr seg ikke om hvor de sitter. Om alle de 4 faktorene slår til: flyplass med strikt praktisering, høyt belegg, få har betalt for prioritert booking og man selv er kresen på sete så er det absolutt verdt 40 kr. Om minst én av momentene ikke slår til er det imidlertid bortkastede penger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har reist med ryanair fire ganger og det har gått helt greit. Jeg har dog bare hatt håndbagasje og sjekket inn online på forhånd så jeg har ikke noen negative erfaringer i forhold til ekstrabetaling. Komforten på flyet syntes jeg var helt grei, og har ikke opplevd det som noe nevnverdig ubehagelig,

Lenke til kommentar

Noen her som har endret reisen sin hos Ryanair? Er det kun endringsgebyret som kommer i tillegg? (+administrasjonsgebyr, kanskje?) Har innsjekket bagasje og prioritert ombordstigning på min opprinnelige bestilling, følger dette med over på endringen, eller må det kjøpes på nytt?

 

Uansett; noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...