Gå til innhold

Par problemstillinger - forlengelse av digitalkamera og bruk.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med en liten problemstilling jeg har i sammenheng med jobben. Jeg skal ta bilde av en gjenstand som befinner seg 2-2,5 meter unna. Finnes det en løsning for dette? Nesten som en lang stokk som gjør at jeg kan vende og snu på kameraet for best mulig vinkel?

 

Min neste problemstilling, som er relatert til den sistnevnte, er at jeg må kunne se på bildet som ble tatt i høy oppløsning. M.a.o. så er ikke miniscreenen til digitalkameraet godt nok til å bedømme kvalitet på bildet. Har tenkt på kanskje en iPad/Galaxy Tab? Kanskje en liten mini-laptop? Problemet er at dette er ute i skogen og langt fra PC'en på kontoret mitt.

 

Setter stor pris på hjelp!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke heeelt hva du mener med punkt 1 :)

 

Selv om du får større skjerm vil du få dårligere oppløsning/kvalitet grunnet veldig liten bildesensor i iPad/Galaxy Tab i forhold til et godt kompaktkamera.

 

Ta og les litt i denne tråden angående eksterne skjermer.

 

Selve bildet trenger ikke å ha høg oppløsning. Bildet blir tatt for å avdekke feil/mangler på en gjenstand. Gjenstanden befinner seg 4-5 meter fra bakken. Grunnen til at jeg foreslo iPad/Galaxy Tab var for å se bildet på en større skjerm for å lettere avdekke feilene.

 

 

Dette er nok desverre ikke akkurat hva jeg er ute etter. Selve forlengelsen må kunne bli handholdt og kan ikke være stasjonær på bakken.

 

Og ja, du kan kjøpe et Camera Connection Kit til en iPad og med den få sett hvor bra bildene ble når du er ute i felten - at du kan forstørre bildet og se på det for å se hvor skarpt/godt det ble.

 

Takker for informasjonen. Skal ta dette med videre om det ender opp med kjøp av tab.

 

Jeg har lagt ved en illustrasjon over problemstillingen. Personen, i rødt, skal kunne klatre opp en stolpe og fra avstand holde en utvidelse til kameraet, i gult, for så å ta bildet av gjenstanden, i grønt. Kan understreke at jeg ikke er kravstor mtp fotokvalitet.

 

Håper dere fortsetter å komme med forslag!

post-130648-0-62579900-1305902715_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...