Gå til innhold

Karakterer nyutdannet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er nyutdannet med et karaktersnitt på mellom C og D. Har studert til master i sivilingeniør ved ntnu. Noen som vet hvordan jobbmulighetene er da, ser ikke så positivt på det.

 

Dere som har gått siving er det mange i klassen med litt dårligere karakterer som ikke fikk seg jobb?

Hva gjør de nå, kom gjerne med erfaringer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå uttaler jeg meg med grunnlag i jobbmarkedet i Stavanger og kandidater fra UiS.

 

Ja så vidt jeg vet får så og si alle som aktivt søker og legger litt arbeid i prosessen, jobbtilbud, mer eller mindre uavhengig av karaktersnitt. Dog det er veldig vanskelig å få spesielt faglig utfordrende stillinger, som f.eks utviklingsingeniør, med dårlige karakterer, men antar du ikke er ute etter dette uansett. En del av de som er faglig svake ender opp med stillinger som går mer mot salgsstøtte eller personer som gir teknisk veiledning på systemer som leveres til f.eks oljebransjen. Selskapet en jobber i sørger da ofte for intern opplæring i systemene.

 

Men det kommer an på hva du er utdannet sivilingeniør innenfor.

 

Og når det er nevnt er det vel alltid mulig å ta et halvår ekstra for å fikse på karakterer.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Nå uttaler jeg meg med grunnlag i jobbmarkedet i Stavanger og kandidater fra UiS.

 

Ja så vidt jeg vet får så og si alle som aktivt søker og legger litt arbeid i prosessen, jobbtilbud, mer eller mindre uavhengig av karaktersnitt. Dog det er veldig vanskelig å få spesielt faglig utfordrende stillinger, som f.eks utviklingsingeniør, med dårlige karakterer, men antar du ikke er ute etter dette uansett. En del av de som er faglig svake ender opp med stillinger som går mer mot salgsstøtte eller personer som gir teknisk veiledning på systemer som leveres til f.eks oljebransjen. Selskapet en jobber i sørger da ofte for intern opplæring i systemene.

 

Men det kommer an på hva du er utdannet sivilingeniør innenfor.

 

Og når det er nevnt er det vel alltid mulig å ta et halvår ekstra for å fikse på karakterer.

 

Hei

 

Interessant input, hører gjerne mer fra deg.

Er utdannet innenfor elektro/elkraft/automatisering.

En ting jeg også lurer på er hvor mye det har å si hvilken skole man har gått på, det er en kjent sak at gode karakterer er vanskeligere å oppnå ved NTNU. De fleste som kommer fra andre høyskoler faller gjerne 1-2 karakterer ned etter at de begynner her.

Så en bachelorkandidat med B snitt stiller slik jeg ser det bak en master med C snitt eller?

Lenke til kommentar

Er utdannet innenfor elektro/elkraft/automatisering.

En ting jeg også lurer på er hvor mye det har å si hvilken skole man har gått på, det er en kjent sak at gode karakterer er vanskeligere å oppnå ved NTNU. De fleste som kommer fra andre høyskoler faller gjerne 1-2 karakterer ned etter at de begynner her.

Så en bachelorkandidat med B snitt stiller slik jeg ser det bak en master med C snitt eller?

 

Har du et snitt mellom C og D vil du ikke få jobber som er spesielt faglig relevante eller som krever en masterutdanning. Du har nok som nevnt best sjanse på jobber innen salg, brukerstøtte eller mer rutinepregede ingeniørjobber. Da stiller du på lik linje med de som har en bachelor/ingeniørutdannelse i forhold til utdannelse, men arbeidsgiver vil antagelig se mer på personlig egnethet enn utdannelsen.

Lenke til kommentar

Er utdannet innenfor elektro/elkraft/automatisering.

En ting jeg også lurer på er hvor mye det har å si hvilken skole man har gått på, det er en kjent sak at gode karakterer er vanskeligere å oppnå ved NTNU. De fleste som kommer fra andre høyskoler faller gjerne 1-2 karakterer ned etter at de begynner her.

Så en bachelorkandidat med B snitt stiller slik jeg ser det bak en master med C snitt eller?

 

Har du et snitt mellom C og D vil du ikke få jobber som er spesielt faglig relevante eller som krever en masterutdanning. Du har nok som nevnt best sjanse på jobber innen salg, brukerstøtte eller mer rutinepregede ingeniørjobber. Da stiller du på lik linje med de som har en bachelor/ingeniørutdannelse i forhold til utdannelse, men arbeidsgiver vil antagelig se mer på personlig egnethet enn utdannelsen.

 

Er ikke C-D i snitt rett under gjennomsnittet? Mener du at bare den øverste 40-50% av kullet får faglig relevante jobber?

Lenke til kommentar

Er utdannet innenfor elektro/elkraft/automatisering.

En ting jeg også lurer på er hvor mye det har å si hvilken skole man har gått på, det er en kjent sak at gode karakterer er vanskeligere å oppnå ved NTNU. De fleste som kommer fra andre høyskoler faller gjerne 1-2 karakterer ned etter at de begynner her.

Så en bachelorkandidat med B snitt stiller slik jeg ser det bak en master med C snitt eller?

 

Har du et snitt mellom C og D vil du ikke få jobber som er spesielt faglig relevante eller som krever en masterutdanning. Du har nok som nevnt best sjanse på jobber innen salg, brukerstøtte eller mer rutinepregede ingeniørjobber. Da stiller du på lik linje med de som har en bachelor/ingeniørutdannelse i forhold til utdannelse, men arbeidsgiver vil antagelig se mer på personlig egnethet enn utdannelsen.

 

Hvordan er mulgighetene for å jobbe seg opp gjennom erfaring?

Mye av grunnen til at snittet er dårlig er matten de to første årene der jeg fikk D og E i alle. De tre siste har jeg omtrent C i snitt. Faktisk B i tre av kjernefagene og B på hovedprosjektet. Om jeg får B på masteroppgaven så får jeg tett oppunder C i snitt.

Lenke til kommentar

Du trenger bare 2.5 for å ha c i snitt (A=5, B=4, C=3,D=2,E=1).

 

Jobb finner du selvfølgelig. Du har ca gjennomsnittlige karakterer, som holder i massevis for de fleste bedrifter.

 

Reg2000. Du innser at det er stor etterspørsel etter ingeniører? Det sier seg selv at gjennomsnittselever(som TS er), kommer til å ha muligheter på jobbmarkedet...

Lenke til kommentar

Jeg går ut med Bachelorgrad til sommeren, har omtrent samme snitt som deg, kjenner flere i klassen som ligger der og har fått seg relevant jobb, meg selv inkludert :) Nå er arbeidsmarkdet meget bra for ingeniører her på sørlandet om dagen så det hjelper nok mye. Det er nok bra i Stavanger også hvor oljebransjen er sterkt representert så ville ikke bekymret meg. Men begynn for all del å søk om du ikke har gjort det en stund allerede.

Lenke til kommentar

Reg2000. Du innser at det er stor etterspørsel etter ingeniører? Det sier seg selv at gjennomsnittselever(som TS er), kommer til å ha muligheter på jobbmarkedet...

 

Ingeniører ja, mastergrad/sivilingeniør nei. Jeg sa vel aldri at han kom til å gå arbeidsløs. Selvsagt vil en sivilingeniør kunne konkurrere om enklere ingeniørjobber også, men det er ikke så mange jobber som i realiteten krever en master. I noen yrker foretrekker man faktisk høyskoleutdannete ingeniører som ofte har en mer jobbrettet utdanning.

 

Her vil det selvsagt være variasjoner i forhold til fagkombinasjoner. Har man en ingeniørutdannelse rettet mot jobb i oljebransjen er det nok lettere å få jobb enn i andre typer bedrifter.

Lenke til kommentar

Hvordan er mulgighetene for å jobbe seg opp gjennom erfaring?

Mye av grunnen til at snittet er dårlig er matten de to første årene der jeg fikk D og E i alle. De tre siste har jeg omtrent C i snitt. Faktisk B i tre av kjernefagene og B på hovedprosjektet. Om jeg får B på masteroppgaven så får jeg tett oppunder C i snitt.

 

Å jobbe seg opp gjennom erfaring og ikke minst faglige kurs er gull verdt. I oljebransjen er det innenfor ditt fagområde f.eks spesielt fokus på EX. Noe som så vidt jeg vet har liten fokus i utdanningen. Andre bransjespesifikke "spesialiseringer" finnes det nok innenfor de fleste bransjer.

 

Når du søker jobb tror jeg det vil være positivt om du er så reflektert som du er her. Du har større interesse for "faglige utfordringer" enn rene teorifag. Du kan også prøve å fordele snitt mellom "masterfag" og "bachelorfag", selv om løpet på NTNU slik jeg har forstått det er et samlet løp i motsetning til andre steder.

 

Er ikke C-D i snitt rett under gjennomsnittet? Mener du at bare den øverste 40-50% av kullet får faglig relevante jobber?

 

Bytt ut faglig relevant med faglig utfordrende så tror jeg at du har noenlunde rett. Jeg kjenner til elektronikkingeniører som etter 5 år i praksis ikke lenger husker hva grunnleggende elektriske størrelser er. De har derimot fått stor kunnskap om hvilke forskrifter, typegodkjenninger osv osv som gjelder. Men de driver ikke med utvikling.

 

Uansett husk alt er "generell synsing". Det finnes alltid unntak og spesialtilfeller. Det beste tipset er å ikke gi opp, hvis du har funnet en drømmejobb men har vanskelig med å få den pga karakterene, spør om drømme-arbeidsgiveren vil vurdere deg på nytt om du tar opp fagene. Jeg kjenner til studenter som ikke har fått studiet godkjent, men fortsatt har fått jobb, mot at de skriver en kontrakt med arbeidsgiver at de skal ta opp fagene de mangler i løpet av ett år (mens de er i jobb).

Lenke til kommentar

Jeg går ut med Bachelorgrad til sommeren, har omtrent samme snitt som deg, kjenner flere i klassen som ligger der og har fått seg relevant jobb, meg selv inkludert :) .

 

Så bra, gratulerer! :)

Hvilken retning gikk du og hvordan fikk du jobben?

Må føye til at jeg skriver masteroppgaven i samarbeid med en bedrift så jeg bruker faktisk heller lite av de tunge teoretiske kunnskapene fra flere fag.

Lenke til kommentar

Så bra, gratulerer! :)

Hvilken retning gikk du og hvordan fikk du jobben?

Må føye til at jeg skriver masteroppgaven i samarbeid med en bedrift så jeg bruker faktisk heller lite av de tunge teoretiske kunnskapene fra flere fag.

 

Er denne bedriften interessert i å ansette deg?

 

Mange som får jobb på den måten.

Lenke til kommentar

Hvordan er mulgighetene for å jobbe seg opp gjennom erfaring?

Mye av grunnen til at snittet er dårlig er matten de to første årene der jeg fikk D og E i alle. De tre siste har jeg omtrent C i snitt. Faktisk B i tre av kjernefagene og B på hovedprosjektet. Om jeg får B på masteroppgaven så får jeg tett oppunder C i snitt.

 

Å jobbe seg opp gjennom erfaring og ikke minst faglige kurs er gull verdt. I oljebransjen er det innenfor ditt fagområde f.eks spesielt fokus på EX. Noe som så vidt jeg vet har liten fokus i utdanningen. Andre bransjespesifikke "spesialiseringer" finnes det nok innenfor de fleste bransjer.

 

Når du søker jobb tror jeg det vil være positivt om du er så reflektert som du er her. Du har større interesse for "faglige utfordringer" enn rene teorifag. Du kan også prøve å fordele snitt mellom "masterfag" og "bachelorfag", selv om løpet på NTNU slik jeg har forstått det er et samlet løp i motsetning til andre steder.

 

Er ikke C-D i snitt rett under gjennomsnittet? Mener du at bare den øverste 40-50% av kullet får faglig relevante jobber?

 

Bytt ut faglig relevant med faglig utfordrende så tror jeg at du har noenlunde rett. Jeg kjenner til elektronikkingeniører som etter 5 år i praksis ikke lenger husker hva grunnleggende elektriske størrelser er. De har derimot fått stor kunnskap om hvilke forskrifter, typegodkjenninger osv osv som gjelder. Men de driver ikke med utvikling.

 

Uansett husk alt er "generell synsing". Det finnes alltid unntak og spesialtilfeller. Det beste tipset er å ikke gi opp, hvis du har funnet en drømmejobb men har vanskelig med å få den pga karakterene, spør om drømme-arbeidsgiveren vil vurdere deg på nytt om du tar opp fagene. Jeg kjenner til studenter som ikke har fått studiet godkjent, men fortsatt har fått jobb, mot at de skriver en kontrakt med arbeidsgiver at de skal ta opp fagene de mangler i løpet av ett år (mens de er i jobb).

 

Men en ting, jeg kjenner flere fra klassen som droppet ut av NTNU etter første året og heller begynte på høgskolen i sør trøndelag. Disse var strykkandidater på NTNU, men på høgskolen endte de opp med toppkarakterer. Jeg har selv en kamerat som går høgskoleingeniør og når har jeg har sett på eksamnene de får må jeg si at om jeg hadde gått der hadde jeg nok hatt et A/B snitt. Det er stor forskjell. Å bestå studiet er ikke noe problem, men den teoretiske matten med bevis og utledninger etc. fikk jeg aldri taket på.

Lenke til kommentar

Så bra, gratulerer! :)

Hvilken retning gikk du og hvordan fikk du jobben?

Må føye til at jeg skriver masteroppgaven i samarbeid med en bedrift så jeg bruker faktisk heller lite av de tunge teoretiske kunnskapene fra flere fag.

 

Er denne bedriften interessert i å ansette deg?

 

Mange som får jobb på den måten.

 

Jeg skriver i samarbeid med to ulike bedrifter. Om bedriften er interessert kommer nok an på prestasjonen på masteroppgaven. Skal levere inn om en måneds tid. Jeg søkte trainee stilling i den ene, men fikk ikke jobben. En studiekamerat med omtrent A i snitt fikk jobben så jeg tror trainee stillinger henger høyt. Det var fire jobber og de ønsket kandidater med ulik utdanning. Økonomi,bygg,data og elektro.

Endret av Nyutdannet
Lenke til kommentar

Jeg går ut med Bachelorgrad til sommeren, har omtrent samme snitt som deg, kjenner flere i klassen som ligger der og har fått seg relevant jobb, meg selv inkludert :) .

 

Så bra, gratulerer! :)

Hvilken retning gikk du og hvordan fikk du jobben?

Må føye til at jeg skriver masteroppgaven i samarbeid med en bedrift så jeg bruker faktisk heller lite av de tunge teoretiske kunnskapene fra flere fag.

 

Jo takk! :) Jeg går ut fra UiA med Bachelor i Mekatronikk, om du ikke er kjent med det så kan det kort oppsummeres som at du har vært innom det meste(mekanikk, elektronikk, data og reguleringsteknikk). Derav heller ingen spisskompetanse, men du har et begrep om det meste, som næringslivet her på sørlandet setter pris på. Ønsket meg en spesiell type jobb, begynte å søke før jul på stillingsannonser innenfor mine kriterier på nettet via finn.no og nettsidene til firmaene jeg kunne tenke meg å jobbe i :) Prøvde å søke på stillinger som virket mulig å kapre for en nyutdannet :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Hvordan er mulgighetene for å jobbe seg opp gjennom erfaring?

Mye av grunnen til at snittet er dårlig er matten de to første årene der jeg fikk D og E i alle. De tre siste har jeg omtrent C i snitt. Faktisk B i tre av kjernefagene og B på hovedprosjektet. Om jeg får B på masteroppgaven så får jeg tett oppunder C i snitt.

 

Å jobbe seg opp gjennom erfaring og ikke minst faglige kurs er gull verdt. I oljebransjen er det innenfor ditt fagområde f.eks spesielt fokus på EX. Noe som så vidt jeg vet har liten fokus i utdanningen. Andre bransjespesifikke "spesialiseringer" finnes det nok innenfor de fleste bransjer.

 

Når du søker jobb tror jeg det vil være positivt om du er så reflektert som du er her. Du har større interesse for "faglige utfordringer" enn rene teorifag. Du kan også prøve å fordele snitt mellom "masterfag" og "bachelorfag", selv om løpet på NTNU slik jeg har forstått det er et samlet løp i motsetning til andre steder.

 

Er ikke C-D i snitt rett under gjennomsnittet? Mener du at bare den øverste 40-50% av kullet får faglig relevante jobber?

 

Bytt ut faglig relevant med faglig utfordrende så tror jeg at du har noenlunde rett. Jeg kjenner til elektronikkingeniører som etter 5 år i praksis ikke lenger husker hva grunnleggende elektriske størrelser er. De har derimot fått stor kunnskap om hvilke forskrifter, typegodkjenninger osv osv som gjelder. Men de driver ikke med utvikling.

 

Uansett husk alt er "generell synsing". Det finnes alltid unntak og spesialtilfeller. Det beste tipset er å ikke gi opp, hvis du har funnet en drømmejobb men har vanskelig med å få den pga karakterene, spør om drømme-arbeidsgiveren vil vurdere deg på nytt om du tar opp fagene. Jeg kjenner til studenter som ikke har fått studiet godkjent, men fortsatt har fått jobb, mot at de skriver en kontrakt med arbeidsgiver at de skal ta opp fagene de mangler i løpet av ett år (mens de er i jobb).

 

Men en ting, jeg kjenner flere fra klassen som droppet ut av NTNU etter første året og heller begynte på høgskolen i sør trøndelag. Disse var strykkandidater på NTNU, men på høgskolen endte de opp med toppkarakterer. Jeg har selv en kamerat som går høgskoleingeniør og når har jeg har sett på eksamnene de får må jeg si at om jeg hadde gått der hadde jeg nok hatt et A/B snitt. Det er stor forskjell. Å bestå studiet er ikke noe problem, men den teoretiske matten med bevis og utledninger etc. fikk jeg aldri taket på.

Jeg kjenner flere som har gått fra høyskole til NTNU, etter ett år, og de fleste sier at de merker liten forskjell på det faglige og har omtrent samme karaktersnitt.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som har gått fra høyskole til NTNU, etter ett år, og de fleste sier at de merker liten forskjell på det faglige og har omtrent samme karaktersnitt.

 

Det du sier der er vrøvl. Det kommer selvsagt an på hvilken linje man søker seg inn påda. Begynner man på en av de mer matematikktunge fra høgskolen slik som Kyb,elektro,elkraft,fysmat så mangler man mye matematikkgrunnlag.

 

Begynner man på de litt "enklere" mer praktiske linjene som bygg,maskin,indøk etc så vil nok overgangen være enklere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å diskutere dette da jeg tror ingen er tjent med en diskusjon om hva som er "vanskeligst".

 

Jeg vet at noen arbeidsgivere (spesielt som tidligere har studert ved NTNU) har en forkjærlighet for å ansette folk fra NTNU. Dog du skal ikke langt sør for Trondheim før dette har heller liten betydning. Uansett vil en A/B-kandidat fra vitnemål alene vektes høyere enn en C/D-kandidat uansett hvor man har studert.

 

Jeg vet også om arbeidsgivere som har uttrykt en viss oppgitthet over at kandidater fra NTNU og andre universitet er betydelig dårligere i praksis enn kandidater fra høyskoler.

 

Jeg kan være enig i at en kandidat fra NTNU i enkelte tilfeller kan bli prioritert over andre kandidater fra høyskoler, men det er ingen generell regel. Utdanningen i Norge er relativ flat kvalitetsmessig og det er statlige organ som passer på både universitet og høyskoler. Det NTNU uansett har en fordel av er at søkermassen har høy kvalitet. De kan derfor lettere produsere gode kandidater enn andre, og derfor muligens også stille noe høyere krav.

 

Alt i alt: Hva du har gjort, hvilke resultater du har å vise til både praktiske (gjerne hobbyprosjekt) og teoretiske (karaketer), hvilken erfaring du har, teller mye mer enn hvor du har studert.

 

Til slutt:Et annet viktig moment som ofte blir kommentert er ydmykhet, hvis du blir spurt om dårlige karakterer bør du for all del ikke gjøre et stort nummer av at NTNU er "vanskeligere". Klart du kan gjerne nevne det, men ikke utbroder. Du fremstår da som en person som ikke ser sine egne begrensninger/feil og prøver å legges skyld over på andre faktorer.

 

Dette er en betraktning etter norske forhold, ser her bort fra klare eliteuniversitet som er blant verdens beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å diskutere dette da jeg tror ingen er tjent med en diskusjon om hva som er "vanskeligst".

 

Jeg vet at noen arbeidsgivere (spesielt som tidligere har studert ved NTNU) har en forkjærlighet for å ansette folk fra NTNU. Dog du skal ikke langt sør for Trondheim før dette har heller liten betydning. Uansett vil en A/B-kandidat fra vitnemål alene vektes høyere enn en C/D-kandidat uansett hvor man har studert.

 

Jeg vet også om arbeidsgivere som har uttrykt en viss oppgitthet over at kandidater fra NTNU og andre universitet er betydelig dårligere i praksis enn kandidater fra høyskoler.

 

Jeg kan være enig i at en kandidat fra NTNU i enkelte tilfeller kan bli prioritert over andre kandidater fra høyskoler, men det er ingen generell regel. Utdanningen i Norge er relativ flat kvalitetsmessig og det er statlige organ som passer på både universitet og høyskoler. Det NTNU uansett har en fordel av er at søkermassen har høy kvalitet. De kan derfor lettere produsere gode kandidater enn andre, og derfor muligens også stille noe høyere krav.

 

Alt i alt: Hva du har gjort, hvilke resultater du har å vise til både praktiske (gjerne hobbyprosjekt) og teoretiske (karaketer), hvilken erfaring du har, teller mye mer enn hvor du har studert.

 

Jeg har i prosjekter jobbet sammen med høyskoleingeniører. De er veldig ofte mye bedre på rent praktiske ting. PLS programmering, lab, bruk av teknisk programvare.

 

Når det kommer til bruk av avansert matematikk som beviser, Laplace, Fourier og mer avansert kalkulus så kan en middelmådig NTNU student mer enn en toppstudent fra høyskolen.

 

Ved eksamen blir man målt på teoretiske kunnskaper som krever at man behersker avansert matematikk. De som kommer fra høyskolen sliter her ofte mer enn de som har gått det femårige løpet.

 

Og en ting til: Hvorfor er det slik at det ikke er noe opptakskrav på noen høyskoler, mens på NTNU må man ha over 50 poeng på de aller fleste linjer?

I de første mattekursene på NTNU er det strykprosent på 30-40%, og dette er de elevene som var best i faget på vgs.

 

Slik jeg ser det er det to litt forskjellige utdanninger. Sivilingeniøren kan gå inn å regne og analysere seg frem på den måten. Ingeniøren er mer praktisk orientert og er ofte flinkere til å feks lage noe, gjøre målinger etc. Jeg har flere kompiser som har gått ingeniørhøyskole, flere av de hadde karakter 3 eller dårligere i matte. På høyskolen var de stort sett forspent med Aer og Ber i mattefagene. På NTNU kommer ikke disse kandidatene enn gang inn da de har for dårlig karakter fra vgs (NTNU krever minimum 4 i matte fra vgs).

Lenke til kommentar

Det er vel allmenkjent at NTNU stiller høyere krav enn andre skoler. Jeg studerer petroleum, så det er derfor naturlig for meg å sammenligne UIS med NTNU.

 

Tall fra 2010

 

Elevene på petroleumsfag ved NTNU hadde et karaktergjennomsnitt på 4.85 fra vgs (uten tilleggspoeng).

Elevene på petroleumsteknologi 5årig master ved UIS hadde et karaktergjennomsnitt på 4.43 fra vgs (uten tilleggspoeng)

 

I matte 1 på NTNU var karakterfordelingen slik, for petroleumsfag:

 

A - 4.5 %

B - 4.5 %

C - 29.5 %

D - 11.4 %

E - 29.5 %

F - 20.5 %

 

I matte 1 på UIS var karakterfordelingen slik, for petroleumsteknologi 5årig master

 

A - 48.6 %

B - 14.3 %

C - 22.9 %

D - 8.6 %

E - 2.9 %

F - 2.9 %

 

 

Tall fra 2009

 

Elevene på petroleumsfag ved NTNU hadde et karaktergjennomsnitt på 4.89 fra vgs (uten tilleggspoeng).

Elevene på petroleumsteknologi 5årig master ved UIS hadde et karaktergjennomsnitt på 4.48 fra vgs (uten tilleggspoeng)

 

I matte 1 på NTNU var karakterfordelingen slik, for petroleumsfag:

 

A - 4.2 %

B - 9.9 %

C - 23.9 %

D - 15.5 %

E - 23.9 %

F - 22.5 %

 

I matte 1 på UIS var karakterfordelingen slik, for petroleumsteknologi 5årig master

 

A - 33.3 %

B - 3.7 %

C - 40.7 %

D - 0 %

E - 7.4 %

F - 14.8 %

 

Jeg tror heller at eksamnene på NTNU er vanskeligere enn UIS sine, enn at UIS studentene plutselig har blitt så mye bedre enn NTNU studentene i matematikk.

Endret av redsox
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...