Gå til innhold

Terraria-tråden.


Anbefalte innlegg

post-196157-0-61765500-1305654771_thumb.png

TERRARIA

 

 

Spillet kan minne om Minecraft *minecraft-tråden* bare at det er i 2D.

 

Video :

http://www.youtube.com/watch?v=UGo7iMUcxLc

Her kan du kjøpe spillet.

 

Terraria wiki

 

Hvordan lager server:

Serverstøtten

i spillet her er litt vel simpel og tillater ikke spesielt mye for

øyeblikket, men spillet er mer eller mindre i beta fortsatt så den blir

sikkert bedre etterhvert.

 

For å starte server er det bare å

velge multiplayer så create server og skrive inn ønsket passord for

serveren. Da blir du bedt om å starte spillet en gang til og joine din

egen server. Vennene dine gir du din eksterne IP (f.eks http://www.whatismyip.com/) mens du må joine via din interne IP (f.eks 192.168.1.100).

 

Jeg

lagde meg en dedikert server på en pc jeg har i bua, men for å gjøre

det må man kjøpe spillet 2 ganger og lage seg 2 steam kontoer. Ikke

akkurat praktisk, men jeg synes ikke det var spesielt ille å sponse

utivklerne av dette spillet med to kjøp. smile.gif

 

 

 

Alternativ måte, der man slipper å kjøpe spillet to ganger:

 

1. innstaller hamchi

2. Opprett et nytt nettverk og få vennene dine til å "joine" dette.

3 start Terraria i 2 vinduer.

4 Kopier Hamachi-Ip-en og send den til vennene dine.

5 du starter en server med den ene terraria, og "joiner" me den andre.

6 Der du joiner, skriver du inn hamachi-ip-en til nettverket og passord.

7 Du er ferdig cool.gif

 

jeg vet ikke om du faktisk trenger hamachi

 

Jeg er dårlig på å skrive sånne forklaringer så bare spør hvis jeg er utydelig tongue.gif

 

 

Takk til Twiik :) :)

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyst til å prøve terraria men det får nok vente til etter eksamensperioden -_-.

 

Syns dette spillet virket som om det har mye av det minecraft virkelig mangler, som bosser, npc's og litt mer 'events'.

 

Forhåpentligvis får det mye oppmerksomhet som kanskje gjør at Notch får ræva i gir igjen -_-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilt i 20 timer allerede. Spilte -hele- går. Har aldri droppet 17.mai før, men nå var det ikke tvil. :p

 

Glemte å spise også. Spiste vel 2 brødskiver i løpet av hele går.

 

Det er lett 30-50 timer i dette spillet og det kommer mer innhold fortløpende forstår jeg utviklerne rett.

Lenke til kommentar

Jeg har dedikert server, men føler spillet er for lineært til at jeg deler den med andre enn de jeg spiller med fast, desverre. Om du f.eks går inn på serveren vår og tar Skeletron eller utforsker jungelen så er det liksom gjort for oss andre også. :p

 

Kanskje når vi har spilt oss litt lei på ting og prøvd alt 1 gang så lar jeg andre få komme inn.

Lenke til kommentar

Jeg har dedikert server, men føler spillet er for lineært til at jeg deler den med andre enn de jeg spiller med fast, desverre. Om du f.eks går inn på serveren vår og tar Skeletron eller utforsker jungelen så er det liksom gjort for oss andre også. :p

 

Kanskje når vi har spilt oss litt lei på ting og prøvd alt 1 gang så lar jeg andre få komme inn.

 

Kan du fortelle hvordan du satt opp server? Så slenger jeg det i førstepost :)

 

Husk at det må være vegger, bakvegger (:p), dør, bord, stol og lyskilde. Greit med litt størrelse på det og, jeg får flust med NPC'er i mine leiligheter på kanskje 20 bloker brede og 6 blokker høye.

 

Da må jeg lage større hus! Jeg har bare knøttsmåe.

Lenke til kommentar

Er det noen ting jeg virkelig syns spillet bør ha, er det pause uten å måtte Alt + Tab'e vinduet. Mener også det bør være en meny (som pauser spillet) hvor man kan endre på settings osv. ingame. Latterlig at man faktisk må lagre spillet og komme til hovedmenyen for å veksle mellom f. eks. fullscreen og windowed. Det verste er jo at man starter på spawn igjen når man åpner saven sin, og nei, jeg orker ikke drasse på en seng overalt. :!:

Lenke til kommentar

Tsjuden, beklager, var så opptatt med å spille. :D

 

Serverstøtten i spillet her er litt vel simpel og tillater ikke spesielt mye for øyeblikket, men spillet er mer eller mindre i beta fortsatt så den blir sikkert bedre etterhvert.

 

For å starte server er det bare å velge multiplayer så create server og skrive inn ønsket passord for serveren. Da blir du bedt om å starte spillet en gang til og joine din egen server. Vennene dine gir du din eksterne IP (f.eks http://www.whatismyip.com/) mens du må joine via din interne IP (f.eks 192.168.1.100).

 

Jeg lagde meg en dedikert server på en pc jeg har i bua, men for å gjøre det må man kjøpe spillet 2 ganger og lage seg 2 steam kontoer. Ikke akkurat praktisk, men jeg synes ikke det var spesielt ille å sponse utivklerne av dette spillet med to kjøp. :)

 

I går kveld fikk jeg to golbin invasions på rad. Da den første kom hadde jeg bare et usselt sverd og bue. Da den andre kom hadde jeg minigun med meteorkuler. For en massakre det ble. :D

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...