Gå til innhold

Slippe å betale på toget


Anbefalte innlegg

Hvis du ser på argumentene mine, er det ingen av dem som handler om tapte inntekter for NSB!

 

NSB tjene penger nok, hvis ikke går de konkurs. Om du slipper å betale til NSB bryr meg akkurat midt på kneet. Fakta er at de som sniker, blir støttet av de som ikke gjør det. At NSB ikke får pengene dine skal jeg ikke krangle mot.

Men! Resutlatet er at resten av oss betaler for deg! Der synes jeg du (de som sniker) skylder en forklaring på hvorfor det skal være greit.

 

 

 

Det er ikke snakk om mye penger, og jeg lider på ingen måte. Men jeg er prinsipielt veldig uenig i tankegangen "Jeg for meg, alle for meg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke noen stoppeplasser fra bodø til tromsø? Hva sa konduktøren da?

 

NOen som kan sende meg link til tilbudet hvor du kan reise hele norge for 200?

Bodø er Norges/NSBs nordligste endestasjon. Toget går via Fauske til Bodø (Fauske ligger såvidt lenger nord), men ikke lenger nord enn det.

Det finnes visstnok jernbane lenger nord i landet også, men dette er tilknyttet Finland/Russland elns, og ikke resten av Norge. Du kan ikke ta tog fra Bodø til Tromsø.

 

TS: Pell deg i militæret. Reiser du i uniform med NSB får du 90% rabatt.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil, så går det togspor fra Bodø til Narvik. Men her kjøres det vel kun gods eller malmtransport?

 

du tar feil.

 

Det er ikke toglinjer lengre nord enn bodø/fauske, med unntak av malmtransport fra kiruna i sverige ned til Narvik. Barnelærdom.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ha rike foreldre for å ha litt penger å rutte med. Hvis jeg ikke husker feil er du 17 år. Majoriteten av 17-åringer har hatt en eller annen form for jobb, og har mer enn nok til å klare seg. Ikke er det uvanlig å ta et helt år fri fra skole for å tjene penger til reise (som jo er det du sier at du vil).

 

Selv lever jeg 100% på studielån, stipend og noen få småjobber. Mine foreldre har støttet meg minimalt økonomisk, og jeg har aldri følt at jeg har dårlig råd. Dette er også inkludert flere tusen i måneden som går til husleie, mat, strøm, etc.

Lenke til kommentar

Har tenkt på å kopiere billetten, Straffen på å bli tatt er ganske streng da, 15 år er maks. Men det blir jo ikke så veldig strengt for meg siden jeg er under 18 år;P

Dokumentforfalskning er en svært alvorlig sak. Og du slipper ikke unna straffen ved å være 17 år. I tillegg kan du nektes adgang til en lang rekke land (ikke få visum).

Lenke til kommentar

Stiller meg fullt og helt bak kritikere av TS, og spesielt madsc90.

 

Det må da finnes grenser for umodenhet?

 

Sier som srbz: "Pell deg i militæret" Der får du rabatt og litt oppdragelse.

 

Kjenner jeg blir skikkelig irritert av snyltere som deg.

 

For å komme med litt konstruktivt kan jeg anbefale deg å gjøre noe så lett som å pante flasker - ikke bare dine egne, kanskje andres på skolen eller hjemme. Du trenger ikke å gjøre det åpenlyst heller, ta det i smug. I klassen min var vi bortimot stk som gjorde dette og vi satt igjen med noen tusenlapper hvert år. Det blir ganske mange togbilletter hvis du går for minipris :)

 

Men igjen - hvis du prøver med overlegg å snike håper jeg du blir tatt og lærer en lekse om felles ansvar og ærlighet.

 

Takk for meg :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

første punk: I Norge er det nordligste stoppet i Bodø, det erikke tog til tromsø, et unntak er togstasjonen i narvik, men da må du ta toget via stockholm for å reise til Oslo.

 

2 På langdistansestrekkene er det obligatorisk plassreservasjon så konduktøren har oversikt på den hånholdte pcen sin alle seter som skal være optatt, i tilegg til at han fører det inn manuelt i et skjema, så oom du sitter et sted der det ikke skal være noen så kan han spørre deg om du har bilett.

Lenke til kommentar

Hvordan stjeler jeg en sjokolade uten å bli tatt....ja, spørsmålet ditt blir like dumt.

Det som gjør deg enda dummere er at du stiller spørsmålet til folk som er medeiere i Norges Statsbaner der alle må bidra.

 

Så klarer du på en mirakuløs måte å flette inn en skjult skrytetråd på hvordan du klarer å lure deg unna konduktøren.

 

God bedring!

Endret av blixt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...