Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det allerede er nevnt i tråden ;)

 

Og det kan nok være lurt å trekke linjer mellom tekstene i Part A til det moderne, og det livet vi lever i dag. Og det som skjer rundt oss. For eksempel Copperfied, kan man jo trekke opp mot flyktinger. Eller sammenligne med åssen det er i dag. Noen som rømmer hjemmefra nå om dagen? Hvertfal noen som "truer" foreldrene med det.

 

Bare ikke ta tekstene helt bokstavelig, trekk inn ting fra dagliglivet og andre tekster. Analyser litt her og der. ;)

Lenke til kommentar

noen som har en link til udir som sier at det er tilat med minnepenn?

de vil ha det direkte skrevet...

 

Edit: vi må bare gi opp... lærerene begynner å bli bra sure

 

På første siden så står dette:

Tillatte hjelpemidler:

Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt.

 

Dvs. minnepenn er LOV samme faen hva lærerene sier

Endret av glennm95
Lenke til kommentar

Åssen er det folket her forbereder seg da? HAr ingen anelse på åssen man forbereder seg på sånt drit :(

 

Man kan lese forberedelsesheftet, og ta notater ifra det om man vil. Hvis det er noe du er usikker på når det gjelder grammatikk, kan du pugge på det. :)

 

Kan også se engelske TV-serier eller lese engelske bøker/artikler om man vil det.

Endret av AllyNidhogg
Lenke til kommentar

 

Man kan lese forberedelsesheftet, og ta notater ifra det om man vil. Hvis det er noe du er usikker på når det gjelder grammatikk, kan du pugge på det. :)

 

Kan også se engelske TV-serier eller lese engelske bøker/artikler om man vil det.

 

Gramatikken skal være ok, men er bare usikker på om jeg lærer meg nok om heftet :p

Men det du sier er at det f.eks er lurt å se på en engelsk tv-serie uten tekst? :D

Lenke til kommentar

 

Gramatikken skal være ok, men er bare usikker på om jeg lærer meg nok om heftet :p

Men det du sier er at det f.eks er lurt å se på en engelsk tv-serie uten tekst? :D

 

Hvis man vil fordype engelsken, så kan det være en god ide. Det avhenger også av hvilken serie man ser på, om det er lurt eller ikke.

 

Så hvis du finner noe med avanserte ord, kan du også notere deg ned ordene og finne ut hva det betyr for å få et rikere språk. :)

Lenke til kommentar

noen som har en link til udir som sier at det er tilat med minnepenn?

de vil ha det direkte skrevet...

 

Edit: vi må bare gi opp... lærerene begynner å bli bra sure

 

På første siden så står dette:

Tillatte hjelpemidler:

Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt.

 

Dvs. minnepenn er LOV samme faen hva lærerene sier

den prøvde vi.. men de ville at det sku stå svart på hvit at det var lov med minnepenn... men siden de sier det så tar eg med meg alt og skriver det ut på skolen på onsdag...

Lenke til kommentar

gratulerer med dagen alle sammen :new_woot:

 

Noen som vet om sensor samler inn forberedelsesmaterialet vi har med, eller bare tekstene vi skriver?

 

Nei, alt av forberedelse materiell får du beholde. Bortsett fra hvis det skjer noe som gjør at du ikke for den tiden på eksamen du har rett til som fks hvis brannalarmen går. Da må du levere kladd og forberedelse materiell for å vise til sensor om hva du har tenkt og hvordan du har arbeidet deg fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...