Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vi fikk beskjed at ordprogrammene ( ink word retting) blir avinstallert/fjernet..

 

whuut? Vi får lov til å ha på stavekontroll ^^

 

Får dere ha med minnepenn istedet for å skrive ut alle notater osv?

 

Vi MÅ ha med minnepenn vi, siden vi skal lagre selve eksamen på den når vi skriver imorgen. Der får vi også laste ned hva vi vil av lovlig stoff;)

Lenke til kommentar

Minnepinne og bruk av word sit eget rettskrivingsprogram skal vere lov til å bruke. De kan kreve at de får se gjennom minnepinnen, da du ikke kan ha noen ferdigskrevne tekster eller noe sånt.

 

Flott med tips! Noen som har tydet oppgavene? Trenger all hjelpen jeg kan få :p Skal lage mit eget lille heftet senere idag tror jeg, kunne kanskje lagt det ut, visst det hadde vert interessant?

Det kan du vel? Vi har blitt anbefalt å ta med gamle stiler.

Lenke til kommentar

Minnepinne og bruk av word sit eget rettskrivingsprogram skal vere lov til å bruke. De kan kreve at de får se gjennom minnepinnen, da du ikke kan ha noen ferdigskrevne tekster eller noe sånt.

 

Flott med tips! Noen som har tydet oppgavene? Trenger all hjelpen jeg kan få :p Skal lage mit eget lille heftet senere idag tror jeg, kunne kanskje lagt det ut, visst det hadde vert interessant?

Det kan du vel? Vi har blitt anbefalt å ta med gamle stiler.

 

Joda, vi får lov til å ha med gamle stiler - men vi får ikke ha med noen ny stil som vi har skrevet på forhand - som handler om dette noe i dette heftet.. Er det vi har fått beskjed om hvertfall.

Endret av bananskall
Lenke til kommentar

Til dere som mener at dere ikke får lov til og ha stavekontroll eller minnepenn, alt av regler og kriterier rundt eksamen ligger ute på nettet/ i visse bøker. Alt står i lærerplanen. jeg har eid 3 lærere allerede i dag, de han ingen argumenter som er gode nok til og slippe unna.

 

Har kommet et stykke på det heftet jeg lager til oss/meg/andre forumbrukere, men jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til og vite hva annet jeg skal ha inn på heftet der.

 

Det jeg har til nå:

- Notater, Page 1

- Idioms/ordtak, Page 2

- Linking Words, Page 3

- Lærervurdering, Page 4

- Mine egne tanker

 

Dette høres bra ut Kake! Tror det er mange osm ville satt pris på det, og har stor nytte for det.

 

Til dere som opptar 1/3 av tråden med å gnåle om at dere ikke aner hva temaene i tekseten er, eller lurer på hva oppgave B blir. Alle vet like lite som dere! Lærerne også. Det eneste som kan trøste dere er at oppgavene bli sannsynlig vis lettere en hva folk tror.

Lenke til kommentar

Hva har dere tenkt å velge da? Og hvorfor?

Jeg har valgt "focus on waking" - ikke egentlig fordi jeg syns at det virker så revlusjonerende spennende, men på grunn av teksten om fotbinding i gamle Kina. Jeg føler at man kan skrive en novelle/historieting ut av det, og trekke inn mye fra forbredelsesmaterialet, samtidig som man kan skildre mye følelser, hva som skjer osv mens man alikevell bruker fakta.

 

Jeg kom inn på forumet litt sent, men.. Jeg er litt skuffet over temaet. Syns egentlig at det var litt kjedelig, uten at det har noe betydning.

Lenke til kommentar

Hva har dere tenkt å velge da? Og hvorfor?

Jeg har valgt "focus on waking" - ikke egentlig fordi jeg syns at det virker så revlusjonerende spennende, men på grunn av teksten om fotbinding i gamle Kina. Jeg føler at man kan skrive en novelle/historieting ut av det, og trekke inn mye fra forbredelsesmaterialet, samtidig som man kan skildre mye følelser, hva som skjer osv mens man alikevell bruker fakta.

 

Jeg kom inn på forumet litt sent, men.. Jeg er litt skuffet over temaet. Syns egentlig at det var litt kjedelig, uten at det har noe betydning.

 

Hei og ikke minst, velkommen!

 

Jeg tror ikke én av oss, kan si med hånden på hjerter, at vi faktisk forstår temaet og kan si oss fornøyd med forbredelsesmatriale. Uansett får vi gjøre det beste ut av det folkens :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minnepinne og bruk av word sit eget rettskrivingsprogram skal vere lov til å bruke. De kan kreve at de får se gjennom minnepinnen, da du ikke kan ha noen ferdigskrevne tekster eller noe sånt.

 

Flott med tips! Noen som har tydet oppgavene? Trenger all hjelpen jeg kan få :p Skal lage mit eget lille heftet senere idag tror jeg, kunne kanskje lagt det ut, visst det hadde vert interessant?

Det kan du vel? Vi har blitt anbefalt å ta med gamle stiler.

 

Joda, vi får lov til å ha med gamle stiler - men vi får ikke ha med noen ny stil som vi har skrevet på forhand - som handler om dette noe i dette heftet.. Er det vi har fått beskjed om hvertfall.

 

Du kan ta med deg akkurat det du vil! Om du bestemmer deg for å skrive en stil, så er det ditt eget valg (er jo ikke sikkert at den passer til opgavene?).

Alt egenprodusert er lovlig ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lest på utdanningsdirektoratets sider at det ikke vil være rettelse-program på datamaskiner under engelsk eksamen 2011. Dette gjøres for at de so må skrive for hånd ikke får vanskeligere eksamen enn de med datamaskiner. Av samme grunn er det ikke lov med minnepenn. :thumbdown:

 

Min lærer har sagt at temaer som "Focus on going the extra mile" vil få større refleksjons oppgaver, mens de som velger "focus on walking" vil få flere kortere og presis oppgaver! :w00t: Det blir nok focus on walking for meg!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har lest på utdanningsdirektoratets sider at det ikke vil være rettelse-program på datamaskiner under engelsk eksamen 2011. Dette gjøres for at de so må skrive for hånd ikke får vanskeligere eksamen enn de med datamaskiner. Av samme grunn er det ikke lov med minnepenn. :thumbdown:

 

Min lærer har sagt at temaer som "Focus on going the extra mile" vil få større refleksjons oppgaver, mens de som velger "focus on walking" vil få flere kortere og presis oppgaver! :w00t: Det blir nok focus on walking for meg!!! :thumbup:

 

Hva faen? Kilde ?

Lenke til kommentar

Jeg har lest på utdanningsdirektoratets sider at det ikke vil være rettelse-program på datamaskiner under engelsk eksamen 2011. Dette gjøres for at de so må skrive for hånd ikke får vanskeligere eksamen enn de med datamaskiner. Av samme grunn er det ikke lov med minnepenn. :thumbdown:

 

Min lærer har sagt at temaer som "Focus on going the extra mile" vil få større refleksjons oppgaver, mens de som velger "focus on walking" vil få flere kortere og presis oppgaver! :w00t: Det blir nok focus on walking for meg!!! :thumbup:

 

Hva faen? Kilde ?

 

Dette er bare bullcrap, om de hadde innført slike regler har vi krav på lang forvarsel. ikke minst er det vanskelig og få endret de reglene som allerede er satt av den grunn at ingen skal få det vanskligere en de andre som har hatt eksamen årene før oss.

Lenke til kommentar

Jeg har lest på utdanningsdirektoratets sider at det ikke vil være rettelse-program på datamaskiner under engelsk eksamen 2011. Dette gjøres for at de so må skrive for hånd ikke får vanskeligere eksamen enn de med datamaskiner. Av samme grunn er det ikke lov med minnepenn. :thumbdown:

 

Min lærer har sagt at temaer som "Focus on going the extra mile" vil få større refleksjons oppgaver, mens de som velger "focus on walking" vil få flere kortere og presis oppgaver! :w00t: Det blir nok focus on walking for meg!!! :thumbup:

 

Hva faen? Kilde ?

 

Udir.no og læreren min. Det har jo vært store diskusjoner om de som skrev på PC fikk store fordeler. Ser ut som de har forandret på reglene i år :cry:

Endret av Bobbbey95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...