Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Blæh, jeg avga engelsk eksamen i fjor, akkurat denne oppgaven og fikk karakteren 6. Skulle med glede lastet den opp, men vi skrev oppgaven på lånte PCer, så filen er nok dessverre borte :thumbdown:

 

For å komme med noe nyttig; jeg brukte rikelige med binneord og svarte på oppgaven. Hvis du er kritisk til alt du skriver så vil du havne på en god karakter. Jeg skrev 3 sider med godt stoff, mens en kompis av meg skrev hele 9(!) sider, men fikk karakteren 5; altså ikke lengden som teller :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott tråd! Kom opp i engelsk selv ;) Syns ikke engelsk er så gale i seg selv, men jeg liker ikke temaet Focus Magazine. Vi brukte fjordårets eksamen til tentamen, og oppgavene var vanskelige.

 

Jeg lurer på om vi får de samme kortsvarsoppgavene, altså hva som var bra, og hva som var dårlig og velg en artikkel og bekgrunn hvorfor dette var et godt eller dårligt eksempel på en artikkel. Hva tror dere?

 

I langsvarsoppgaven står det jo masse om Nelson Mandela. Kunne det vert aktuelt å lage et portrett av han tror dere? Hvilke andre type oppgave kan komme?

Lenke til kommentar

Flott med en slik tråd. Har sett litt på fjorårets tråd, og håpet det kom opp noe tilsvarende for årets eksamen også. Er middels fornøyd med å komme opp i Engelsk, men det kan gå veldig bra. :thumbup:

 

Hvordan forbereder dere dere? Spådommer på hva oppgavene vil dreie seg om? Personlig skriver jeg ned og oversetter nye ord fra forberedelsesheftet mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott med en slik tråd. Har sett litt på fjorårets tråd, og håpet det kom opp noe tilsvarende for årets eksamen også. Er middels fornøyd med å komme opp i Engelsk, men det kan gå veldig bra. :thumbup:

 

Hvordan forbereder dere dere? Spådommer på hva oppgavene vil dreie seg om? Personlig skriver jeg ned og oversetter nye ord fra forberedelsesheftet mm.

 

Er rimelig sikker på at vi får et spørsmål om dyrene fra heftet. De er jo på hver eneste side, så må være en baktanke med det? Og som alle andre nevner får vi nok et spørsmål om hvordan vi forberedet oss/hva vi synes om heftet.

Lenke til kommentar

Hei. Kunne noen forklart meg hva som er opplegget med A1, A2 og A3? Er det alternativer vi skal velge å utdype oss i, for så å skrive tekster om det på skrivedagen?

 

Om jeg feks. velger A2, så burde jeg sette meg nøye inn i A2 delen og glemme de ande. Startew å analyzere A2 heftet osv. ? Forstår det ikke helt.

Lenke til kommentar

Hei. Kunne noen forklart meg hva som er opplegget med A1, A2 og A3? Er det alternativer vi skal velge å utdype oss i, for så å skrive tekster om det på skrivedagen?

 

Om jeg feks. velger A2, så burde jeg sette meg nøye inn i A2 delen og glemme de ande. Startew å analyzere A2 heftet osv. ? Forstår det ikke helt.

 

Du skal velge mellom de tre delene A1, A2 eller A3. Du trenger bare å lese på den delen du velger + del B (denne delen er obligatorisk for alle). Jeg har aldri opplevd at du trenger å analysere delen akkurat, har egentlig aldri fått bruk for det tekstheftet når jeg skriver teksten min i det hele tatt jeg ;p

Men det kan være lurt å lese gjennom, ta notater og pugge vanskelige ord, slik at du får litt mer variert språkbruk - det er veldig viktig! :)

Lenke til kommentar

Hei. Kunne noen forklart meg hva som er opplegget med A1, A2 og A3? Er det alternativer vi skal velge å utdype oss i, for så å skrive tekster om det på skrivedagen?

 

Om jeg feks. velger A2, så burde jeg sette meg nøye inn i A2 delen og glemme de ande. Startew å analyzere A2 heftet osv. ? Forstår det ikke helt.

 

Jeg kommer nok til å sette meg inn i både A1, A2 og A3. Både fordi vi har såpass god tid til forberedelser, men også fordi ingen av dem er lettere å skrive om enn andre (hvertfall for min del).

Lenke til kommentar

Hei. Kunne noen forklart meg hva som er opplegget med A1, A2 og A3? Er det alternativer vi skal velge å utdype oss i, for så å skrive tekster om det på skrivedagen?

 

Om jeg feks. velger A2, så burde jeg sette meg nøye inn i A2 delen og glemme de ande. Startew å analyzere A2 heftet osv. ? Forstår det ikke helt.

 

Jeg kommer nok til å sette meg inn i både A1, A2 og A3. Både fordi vi har såpass god tid til forberedelser, men også fordi ingen av dem er lettere å skrive om enn andre (hvertfall for min del).

 

Det kommer jeg også til å gjøre; hvertfall med A1 og A2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...