Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du velger enten A1, A2 eller A3. Du fordyper deg i den du har valgt, og driter i de to andre.

Når du kommer på eksamen for du mest sannsynlig et par oppgaver som du skal knytte opp til noe i den delen du har valgt.

 

Part B er det du skal bruke til langsvarsoppgaven.

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir veldig mye skjønnlitterære oppgaver. I år har de forandret en del, så jeg tror nok ikke det blir noe spørsmål i starten om hvordan man har forberedt seg heller.

 

Til min øving skal jeg faktisk ta fjorårets eksamen på ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På part B kommer det kanskje noe om å kjempe for å få noe. Siden i den første teksten kjemper Nelson Mandela mot apartheid, og i den andre kjemper hun jenten for å overleve.

Men dette er bare gjettin fra min side :)

 

Smart! (:

Lenke til kommentar

Irriterer meg at lærerene er redd for sånn 3G modem -.-

 

men ja.. du kan si at de kan ta en sjekk når du kommer på eksamens dagen ;-)

 

men på den første siden så står det:

ALLE ikke-kommuniserbare hjelpemiddel er tillat... dvs minnebrikke ER lov.. det er bare lærerene som er lost

Endret av glennm95
Lenke til kommentar

Vi fikk lov til å bruke minnepenn, men å bruke et eget tastatur var ikke lov.. Laptop drittet skolen tilbyr funker dårlig. De sa at om vi tok med meld fra foreldre om at vi hadde behov for tastatur så skulle dataansvarlig finne tastatur til oss. Helt på jordet, grunnen til at vi spurte var for å få bruke noe mer behagelig.. Idiotisk..

 

Vet fortsatt ikke hva jeg skal velge på part a jeg.

Lenke til kommentar

sitter på skolen... men ser ikke poenget... alle sitter bare å tuller.... men har lært litt då...

 

Oi, vi skal ikke på skolen før på onsdag, og trenger da bare å være der til halv 12.

 

 

Jeg har valgt A1, som har med løping å gjøre. Og når jeg leser gjennom så tenker jeg at det ikke bare er løping som ligger bak, men også andre ting.

For eksempel fra teksten i "Alice in Wonderland", så er løpinga der en metafor for hvor mye du uansett tilpasser deg samfunnet, så må man hele tiden utvikle seg for å holde seg tritt med alle de andre.

 

Og i teksten "David Copperfield", løper han vekk, han stikker av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...