Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Jeg har lest på utdanningsdirektoratets sider at det ikke vil være rettelse-program på datamaskiner under engelsk eksamen 2011. Dette gjøres for at de so må skrive for hånd ikke får vanskeligere eksamen enn de med datamaskiner. Av samme grunn er det ikke lov med minnepenn. :thumbdown:

 

Min lærer har sagt at temaer som "Focus on going the extra mile" vil få større refleksjons oppgaver, mens de som velger "focus on walking" vil få flere kortere og presis oppgaver! :w00t: Det blir nok focus on walking for meg!!! :thumbup:

 

Hva faen? Kilde ?

 

Udir.no og læreren min. Det har jo vært store diskusjoner om de som skrev på OC fikk sotre fordeler. Ser ut som de har forandret på reglene i år :cry:

 

Du har nok mistolket siden. Som nevnt ti tusner av ganger tidligere i tråden. Alt er lov utenom hjelpemiddler som komuniserer, og oversettelsesprogram (inkluderer ikke word-rettelse)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest på utdanningsdirektoratets sider at det ikke vil være rettelse-program på datamaskiner under engelsk eksamen 2011. Dette gjøres for at de so må skrive for hånd ikke får vanskeligere eksamen enn de med datamaskiner. Av samme grunn er det ikke lov med minnepenn. :thumbdown:

 

Min lærer har sagt at temaer som "Focus on going the extra mile" vil få større refleksjons oppgaver, mens de som velger "focus on walking" vil få flere kortere og presis oppgaver! :w00t: Det blir nok focus on walking for meg!!! :thumbup:

 

Hva faen? Kilde ?

 

Udir.no og læreren min. Det har jo vært store diskusjoner om de som skrev på OC fikk sotre fordeler. Ser ut som de har forandret på reglene i år :cry:

 

er det noen som velger å skrive for hånd og ikke på PC, så er det deres problem!

det vil være rettteprogram, og jeg har også sport læreren min ;)

Lenke til kommentar

Halo, læreren min sier at vi kun kan ha et ark med informasjon og feks sitater. Men alle hjelpemidler er jo egentlig lov. Hvordan skal jeg forklare henne at det er lov? Noen som har noe fra lovverket?

 

Når det gjelder hjelpemiddler så kan du maks ha med en boks med 20 cm i volum. Inneholdet må ikke noe digitalt! f.eks minnepenn :no:

Lenke til kommentar

Halo, læreren min sier at vi kun kan ha et ark med informasjon og feks sitater. Men alle hjelpemidler er jo egentlig lov. Hvordan skal jeg forklare henne at det er lov? Noen som har noe fra lovverket?

 

Når det gjelder hjelpemiddler så kan du maks ha med en boks med 20 cm i volum. Inneholdet må ikke noe digitalt! f.eks minnepenn :no:

 

Til eksamen er ALLE hjelpemidler tillatt, med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. --> Det står ikke noe om begrensningene du nevner eller minnepenn.

Lenke til kommentar

Halo, læreren min sier at vi kun kan ha et ark med informasjon og feks sitater. Men alle hjelpemidler er jo egentlig lov. Hvordan skal jeg forklare henne at det er lov? Noen som har noe fra lovverket?

 

Når det gjelder hjelpemiddler så kan du maks ha med en boks med 20 cm i volum. Inneholdet må ikke noe digitalt! f.eks minnepenn :no:

 

Til eksamen er ALLE hjelpemidler tillatt, med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. --> Det står ikke noe om begrensningene du nevner eller minnepenn.

Der har du feil! Forstår ikke hvor du får dette fra, du kan godt risikere å få stryk for min skyld! :nei:

Lenke til kommentar

Boks med 20 cm i volum? Hva slags tull er dette her? Hvis læreren er i tvil, vis han/henne reglene. Det står jo svart på hvitt at ALLE hjelpemidler er tillatt, med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon, som det står over her.

Lenke til kommentar

Når du logger inn for forberedelser, så står dette ;)

LES DET MED TYK SKRIFT!

 

FINAL EXAM 10TH GRADE 2011 ENGLISH

Eksamensinformasjon- bokmål

Eksamen 2011

 

Eksamenstid:

5 klokketimer

 

Tema for eksamen:

Focus Magazine May 2011

 

Struktur:

Eksamen er delt inn i to deler, part A og part B.

 

Part A inneholder tre alternativer:

 

•Alternativ A1: Focus on Running

•Alternativ A2: Focus on Walking

•Alternativ A3: Focus on Going the Extra Mile

Part B: Focus on the Story, inneholder lengre tekster som du skal lese og studere på forberedelsesdagen.

 

Forberedelsesdel:

Forberedelsen har to deler. Begge delene er obligatoriske, både A og B.

 

I del A kan du velge mellom tre alternativer. På eksamensdagen vil du få spørsmål om det alternativet du har valgt. Dermed kan du fritt velge mellom A1, A2 og A3. Du kan arbeide med flere av alternativene hvis du vil.

 

Denne delen av eksamen skal du bruke til å forberede deg. Du kan både lese, bearbeide og sortere ukjent stoff. I tillegg kan du ta notater som er knyttet til temaet. Du må gjerne samarbeide med medelevene dine, snakke med læreren og bruke lærebøker og andre kilder som du finner nyttige.

 

Å kunne ta gode notater under forberedelsesdelen og benytte dem på en god måte på eksamensdagen, er en viktig forutsetning for et godt svar.

 

Vurderingsveiledning ENG0012 : ENG0012_Engelsk_BM.pdf

 

Tillatte hjelpemidler:

På forberedelsesdagen er alle hjelpemidler tillatt, inkludert bruk av Internett.

 

Eksamensdagen:

På eksamensdagen skal du svare på tre oppgaver, to som krever kortere svar og en langsvaroppgave.

 

Du skal svare på engelsk.

 

Tillatte hjelpemidler:

Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt.Bruk av kilder:

Alle kilder som blir brukt til eksamen, direkte eller indirekte, skal oppgis på en slik måte at leseren kan finne fram til kilden. Dersom du har med deg utskrifter og sitater fra nettsider, skal adresse og nedlastingsdato oppgis.

 

Tekniske opplysninger på eksamensdagen:

•Alle skal skrive inn topptekst og bunntekst.

•Topptekst: Kandidatnummer og skole

•Bunntekst: Sidenummer og antall sider

•Skriftstørrelse: 12

•Skrifttype: Verdana

•Linjeavstand: 1,5

Lenke til kommentar

Halo, læreren min sier at vi kun kan ha et ark med informasjon og feks sitater. Men alle hjelpemidler er jo egentlig lov. Hvordan skal jeg forklare henne at det er lov? Noen som har noe fra lovverket?

 

Når det gjelder hjelpemiddler så kan du maks ha med en boks med 20 cm i volum. Inneholdet må ikke noe digitalt! f.eks minnepenn :no:

 

Til eksamen er ALLE hjelpemidler tillatt, med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. --> Det står ikke noe om begrensningene du nevner eller minnepenn.

Der har du feil! Forstår ikke hvor du får dette fra, du kan godt risikere å få stryk for min skyld! :nei:

 

NEI. Jeg tar aldri feil.. ;p Det står klart og tydelig at ALLE HJELPEMIDLER ER TILLAT, BORTSETT FRA KOMMUNIKASJONSMIDLER. Hvor er det du får det fra at vi ikke kan det??

Lenke til kommentar

Men trenger man stempel på arkene? Fy søren lærerne her surrer.

 

Og ikke svar bobby, ønsker svar av noen som har litt vett og har litt peiling.

 

Dette er hva læreren vår sier:

 

*Dere kan kun ha med et ark

*Det arket dere har med, skal jeg lese igjennom og stemple. Er det ikke stempel på arket, blir dere tatt for juks.

* Alt av hjelpeark skal leveres med teksten.

Kan noen si ifra om disse påstandene er sanne, og hva konsekvense vil være om jeg tar med meg 40 sider, der ingen av arkene er stemplet?

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...