Gå til innhold

Et kjapt spørsmål...


Savner du en tjeneste som dette?  

5 stemmer

  1. 1. Savner du en tjeneste som dette?

    • Ja
      3
    • Nei
      2


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et kjapt spørsmål til de her inne som spiller en form for ballsport. Spiller selv en del fotball. Ikke noe seriøst, kun for morro skyld. Bruker som regel Facebook for å invitere venner til å spille kamper osv.

Selv om Facebook egner seg godt til dette savner jeg en viktig ting. Jeg får bare invitert mine egne venner. Hva om det fantes en nettside som var geografisk bestemt? En tjeneste med fokus på lage events og som tok utgangspunkt i hvor jeg bor. Om jeg da vil spille kamp en dag kan jeg invitere mennesker som faktisk er i nærheten og som har samme interesse. Hvorfor finnes det ikke en slik funksjon på Facebook?

 

Så til spørsmålet mitt. Er det noen andre som savner dette, og som ville brukt en slik tjeneste? Tenker på å sette av litt tid til å lage en side om det faktisk er noe som folk kan ha nytte av. Vet hvertfall at jeg ville brukt siden, men må jo gjerne være fler enn meg for at det skal være noe vits :p.

Endret av And.rs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet ikke en dum idè, men:

 

-Jeg ville være veldig usikker på slike ting som nivået på de jeg skulle spille mot, samt alderen. Dette gjør det og vanskeligere å lage gode lag.

-Man har heller ikke kontroll med faktiske antallet som møter opp, hva hvis 50 stk melder seg på?

-Jeg liker best å spille med venner.

 

Fordelen vil være at hvis man først kommer igang med en gjeng, så kan man få til noe litt mer fast.

 

Så jeg savner ikke en slik tjeneste, men om man kunne ta hensyn til tingene jeg skrev ville det hjelpe. Jeg er kanskje ikke helt i målgruppen heller, da jeg er over 30, selv om jeg både liker å spille fotball og er på facebook.

 

Kanskje en variant der noen som allerede spiller kunne søke etterflere spillere, evt noen å spille mot kunne være aktuelt. Jeg har feks vært med å trene med bedriftslag som trengte folk å spille mot siden de bare var akkurat nok til å stille et lag.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Ingen dum ide, husker selv hvor tungvint det var å arrangere "løkkekamper" i min ungdom når det var kun hustelefon eller dør til dør som gjaldt. Utfordringa tror jeg blir å skape en tjeneste basert på tillitt, da blir det fort veldig enkelt å trekke seg fra avtaler eller rett og slett ikke møte opp som avtalt. Slikt er drepen i lengden og folk går lei.

 

En tjeneste som dette kan jo enkelt utvides til å gjelde alle mulige idretter også.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ja har tenkt på noen av problemene dere nevner og er enig i mange av dem. Angående alder og antall deltakere går det ann å gjøre dette til et alternativ når man lager et event (sette grenser).

De som best liker å spille med venner kan jo få muligheten til å lage en egen gruppe hvor de kan arrangere events kun for disse medlemmene. Om de en dag likevel trenger flere deltaker kan de invitere personer i nærheten osv. Men dett blir jo da mer likt hva Facebook allerede tilbyr.

 

Risikoen rundt om folk stiller opp eller ikke er jo en annen utfordring igjen. Går kanskje ann å prøve ut et system hvor brukerne blir "straffet" om de ikke stiller opp? Om brukerne f. Eks kan klage på andre brukere slik at de mister muligheten til å melde seg på neste gang. Om ikke det blir for komplisert igjen?

 

Og ja, er nok mange idretter som kunne ha hatt nytte av en tjeneste som dette. Kanskje aktuelt for mindre populære idretter hvor det er vanskeligere å finne deltakere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...