Gå til innhold

Barn med minner fra tidligere liv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvorfor klarer ingen å dokumentere slike hendelser om det faktisk skjer?

 

Når det gjelder slike ting som mennesker som får en følelse av at noe er galt med en av deres nærmeste, og så finner ut at det stemte, så er det jo slikt som kanskje skjer èn gang i livet, hos ett menneske av tusen. Det blir vel umulig å forske på.

 

Når det gjelder slike veldig små utslag, som en bare kan se ved å sammenligne med hva som skulle skjedd hvis man gikk ut fra ren tilfeldighet, så er det vel slik at det gjøres stadig flere eksperimenter, og de blir stadig bedre egnet, og de blir vel også, sakte men sikkert, stadig mer "spiselige" for det etablerte miljøet. ( Schrödngers Katt nevnte en slik forskningsrapport som var den første til å bli trykket i et av de "tunge" vitenskapstidsskriftene. )

Lenke til kommentar

Men hvor mange ganger skjer det at man har en rar følelse, og så er ingenting galt med ens nærmeste?

Om 2000 folk får denne følelsen, og det viser seg å stemme 15 ganger, så er det ikke noe utrolig på gang, bare en rar følelse som helt tilfeldig kommer samtidig som en annen blir dårlig.

Om det derimot er folk du omgår daglig så er det utrolig små detaljer som man faktisk plukker opp på, og merker at noe er galt.

 

Så hvorfor klarer ingen å dokumentere slike hendelser om det faktisk skjer?

Mangel på gode metoder og instrumenter?

Noe som har påvirket forskningen til alle tider.

Ingen grunn til å tro at det ikke også begrenser oss i dag.

Vi har instrumenter til å måle alle kjente trådløse bølger, og man har ikke funnet noe i hjernen som tyder på at den skulle kunne ta i mot eller sende ut andre slags signaler.

 

Har ikke dette blitt repetert opp til flere ganger i tråden?

Lenke til kommentar

Vi har instrumenter til å måle alle kjente trådløse bølger, og man har ikke funnet noe i hjernen som tyder på at den skulle kunne ta i mot eller sende ut andre slags signaler.

 

Har ikke dette blitt repetert opp til flere ganger i tråden?

Hvem sier at det er kjente signaler vi skal se etter?

 

En bør ikke ha et så åpent sinn at hjernen faller ut, men det er også grenser for hvor dogmatisk det er sunt å være ....

 

Det høres ut som om du mener at det er "The End of The World" om noen stiller et spørsmål vi ikke allerede har svar på. ("The End of The World" er forøvrig i morgen, 21.mai 2011. Et seminar arrangeres på søndag for å diskutere hendelsen.)

Lenke til kommentar

Om 2000 folk får denne følelsen, og det viser seg å stemme 15 ganger, så er det ikke noe utrolig på gang,

 

Nei, det er helt riktig. Og som jeg sier, så aner jeg ikke hvordan man skulle kunne sette opp noe eksperiment for å finne en "utrolig" effekt. Så det er vel på det andre området jeg nevnte at forskningen pågår. Og altså har vind i seilene, i forhold til å bli akseptert.

 

Vi har instrumenter til å måle alle kjente trådløse bølger, og man har ikke funnet noe i hjernen som tyder på at den skulle kunne ta i mot eller sende ut andre slags signaler.

 

Har ikke dette blitt repetert opp til flere ganger i tråden?

 

Men teorien går ikke på signaler eller bølger. Teorien går på "entanglement". Du må nesten se programmet. Teorien om "entanglement" kommer i siste halvdel.

 

Entanglement, ser vi i kvantefysikken, at to atomer er "sammenvevd" slik at om du endrer den ène, skjer samme endring med den andre, uten at noen aner hvordan det skjer. Ingen signaler/ bølger.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
En gyldig teori er jo at det er en form for svindel, satt igang av foreldrene.

Det er helt utrolig hva enkelte mennesker gjør for oppmerksomhet, det har skjedd flere ganger at det har kommet frem at foreldrene har startet det.

I det tilfellet som var i med i Schörodingers katt så hadde ikke foreldrene kontaktet fjernsynskanalen, de ville visstnok ikke bli intervjuet i det hele tatt. De hadde kun kontaktet en professor som studerte fenomenet. De tjente ikke penger på intervjuene.

 

I forhold til det programmet var disse de eneste hendingene som jeg ikke har hørt om. F.eks. nær døden opplevelsene har tidligere blitt påvist også å komme under påvirkning av store G-krefter.

 

Det er et spennende felt, men jeg stiller meg svært skeptisk til denne typen påstander, men her skal altså ikke foreldrene kunnet få noe ut av det.

Hvem sa at de ikke ville bli intervjuet? Familien selv eller andre medsammensvorne?

Lenke til kommentar

Hvem sa at de ikke ville bli intervjuet? Familien selv eller andre medsammensvorne?

Familien la ned forbud mot at innslaget skulle kunne vises på amerikansk TV.

Ingen av naboene eller noen andre hadde blitt fortalt om disse tingene.

 

Høres ikke så veldig oppmerksomhetssøkende ut, men en kan selvsagt mistenke alle for å ha baktanker med det de gjør.

Lenke til kommentar

Skal ikke kjøre noe normativt i forhold til barns utviklingskurve, men det tar tid for et barn å utvikle gode nok kognitive evner til å skolle mellom virkelighet og fantasi - særlig om fantasien støttes av voksne. Det er f.eks. en grunn til at barn tror på julenissen, men ytterst få voksne gjør det.

 

Trenger ikke være så veldig mye vanskeligere enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pratet en gang med en unge som påsto at han hadde monster under senga. Når jeg gikk på nettet fant jeg mange slike lignende historier fra andre unger. Jeg synes det er for dårlig at det ikke er blitt gjort mere forskning på dette. Vi vet trossalt ikke alt heller og det er ingen som har bevist at monstre under senga ikke eksisterer!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har sett en dokumentar om et par andre slike unger tidligere.

 

Det jeg lurer på, er om det blant alle disse barna finnes en matematiker, for eksempel. Det ville vært interessant om en unge som angivelig har levd tidligere, viste at han kan regne matematikk på universitetsnivå. Ville forklaringen da vært at viljesterke foreldre har lært femåringen sin matematikk og overbevist ham om at han har vært en matematiker?

Lenke til kommentar

Jeg har sett en dokumentar om et par andre slike unger tidligere.

 

Det jeg lurer på, er om det blant alle disse barna finnes en matematiker, for eksempel. Det ville vært interessant om en unge som angivelig har levd tidligere, viste at han kan regne matematikk på universitetsnivå. Ville forklaringen da vært at viljesterke foreldre har lært femåringen sin matematikk og overbevist ham om at han har vært en matematiker?

 

Nei. Å være matematiker i sitt tidligere liv er visst umulig.

De fleste er hertuger eller handelsfolk. Tydeligvis bare de som liker å bli reinkarnert.

 

Skjeldent jeg hører "I et tidligere liv var jeg prostituert. Jeg ble jevnlig voldtatt og hadde syfilis". Selv om det er ganske mange slike sjeler som også kunne trengt litt reinkarnasjon.

Lenke til kommentar

Skjeldent jeg hører "I et tidligere liv var jeg prostituert. Jeg ble jevnlig voldtatt og hadde syfilis". Selv om det er ganske mange slike sjeler som også kunne trengt litt reinkarnasjon.

 

Fortrengning? :)

 

 

Dette er et KJEMPEPOENG nettopp derfor er det ingen voksne som husker at de også hadde monstre under senga når de var barn. Fortrengte minner!

Lenke til kommentar

Hvem sa at de ikke ville bli intervjuet? Familien selv eller andre medsammensvorne?

Familien la ned forbud mot at innslaget skulle kunne vises på amerikansk TV.

Ingen av naboene eller noen andre hadde blitt fortalt om disse tingene.

 

Høres ikke så veldig oppmerksomhetssøkende ut, men en kan selvsagt mistenke alle for å ha baktanker med det de gjør.

Har du noen kilder på dette?

 

Jeg pratet en gang med en unge som påsto at han hadde monster under senga. Når jeg gikk på nettet fant jeg mange slike lignende historier fra andre unger. Jeg synes det er for dårlig at det ikke er blitt gjort mere forskning på dette. Vi vet trossalt ikke alt heller og det er ingen som har bevist at monstre under senga ikke eksisterer!

Det som er ekstra interessant er at familier med barn som opplever monstre under senga som regel ikke ønsker å komme på TV!

Lenke til kommentar

Hvem sa at de ikke ville bli intervjuet? Familien selv eller andre medsammensvorne?

Familien la ned forbud mot at innslaget skulle kunne vises på amerikansk TV.

Ingen av naboene eller noen andre hadde blitt fortalt om disse tingene.

Har du noen kilder på dette?

Jeg så programmet på TV og refererer bare det som ble sagt der.

Det var vel produsert av dansk TV, altså ikke ment for amerikanske seere.

(Det ligger vel tilgjengelig på nett-TV fortsatt.)

 

Jeg kan ikke engang bevise at familien eksisterer eller at "USA" er noe som finnes i virkeligheten. (Jeg tror jeg har vært der, men hvordan kan jeg være sikker?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...