Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Livredd for å møte på exen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og dama har nettopp gjort det slutt, pga av at hun ikke lenger har de riktige følesene for meg. Vi var sammen i nesten 3 år der vi har vært sammboere i 2 år. Dette var ikke lett å svelge fra min side da jeg føler vi har fått det bedre i det siste. Men så blåøyd er nå jeg...

 

Hun mente vi heller burde være venner, for det var større sjanse for at vi kunne finne sammen sienere.

Men det vet jeg av erfaring ikke funker.

 

Så jeg har nå slettet henne fra Facebook sammen med alle hennes venner.

Dette føler jeg er et must da jeg ikke vil bli minnet på hva vi en gang hadde. Jeg er heller ikke interessert i å vite hva hun til stadighet holder på med. Probleme mitt er at hun er så forferdelig fin. Uansett hvor jeg snur og vender meg kn ingen måle seg med exen. Blir alltid så man glorifiserer exen etter ett brudd.

 

P.g.a dette er jeg livredd for å møte på henne igjen. Gjør alt for å unngå kontakt med henne. Og hvor lenge bør jeg unngå henne? Blir dette for dumt eller er det eneste utvei for en som ikke får exen ut av hode....?

 

Virker det å være bitter på exen?

Virker det å ligge med noen andre?

Hva funket for deg da det ble slutt?

Og hva funket dårlig?

 

Gutt 26 Bergen...

Endret av Bergensk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry to say, men det finnes desverre ingen fasit på dette :/ Noe som funker for andre, trenger ikke funke for deg. Jeg vil bare si at hvis du fortsatt virkelig liker henne, la henne vite det, ikke ignorer henne å la henne gå fritt. Men ikke bli for innpåslitende, da kan alt gå skeivt. Men igjen, trenger ikke å funke fordeom, finnes ingen fasit som sagt.

Lenke til kommentar

Eller, huske på hvorfor det gikk som det gikk. Sist jente jeg var ordentlig forelsket i hadde jeg et ganske vanskelig forhold til. Mye var ikke som det skulle. Til slutt orket jeg ikke alt spill, hinting osv så jeg sa det jeg følte bare for å få det ut. Visste at det ville gå dårlig, men poenget var å få sagt det. Da jeg fikk bekreftelse på at det gikk dårlig kuttet jeg kontakten med henne helt. Sett utifra hvordan ting utartet seg var det det eneste rette, å bryte totalt, få andre ting å tenke på. Jeg fjernet alt som kunne minne om henne, bilder, samtalelogger, meldinger, tlf nr osv. Mao, viske henne ut av livet. Klart, man vil aldri glemme helt, men man trenger ikke å beholde noe som minner om henne heller. Heldigvis er jeg en knallhard realist som stort sett klarer å fokusere på fakta, ikke eventualiteter. Og når jeg ser på fakta, så ser jeg hva som faktisk skjedde, ikke på hva som kunne ha skjedd hvis så, slik. Jeg fokuserer på hva jeg selv gjorde feil og prøver å ta det med meg videre. Å gå og tenke på hva hun gjorde lærer man ingenting av.

Lenke til kommentar

I starten gikk dette greit, da husket jeg på alle negative sider ved henne. Men nå kommer det fler og fler positive sider frem. Jeg husker bare de fine stundene. Dette synes jeg gjør ting bare værre og værre. Hvordan skal man klare å fokusere på det negative. Hvordan skal jeg klare å overbevise meg selv at vi ikke passer sammen. For når jeg tenker tilbake passet vi sammen som hånd i hanske. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg var selv ganske redd for å møte eksen min, har flere ganger når jeg har sett folk som lignet nesten mistet beina mine. Dette etter det har gått over 1 år siden og jeg har holdt på med flere andre jenter og er fult klar over at forholdet vårt ikke var bra for henne eller meg.

 

Det å kutte kontakten var avgjørende for oss da faren for at vi skulle falle i gamle spor hvis vi møttes var veldig stor!

 

Det du må gjøre er å fortsette, få hodet på andre ting. Vær åpen for det som skjer, kom deg ut og smak på livet osv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...