Gå til innhold

PC til redigering ca 10k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Deise! Nå har det blitt langt ut i Juli og jeg har ikke kjøp PC enda - grunnet jobb nærmest 24/7, nok om det.

 

Jeg har atter blitt frista over til mac, men jeg tror ikke jeg tar sjansen helt enda... Tenker at jeg kan kjøpe en stasjonær PC, og så kjøpe en MBP eller lignende når min bærbare PC streiker, er det en bra plan?

 

Jeg titta litt rundt på oppsett og kom over denne dealen på Dustin. Jeg føler at den lever godt opp til mitt behov til redigering, hva tror dere? Blir det overkill? Som Corporal Clegg skriver handler det jo om å finne middelveien som er sterk nok til å holde en stund, lenge nok til å oppgradere uten å måtte kjøpe alt nytt [les: for eks hovedkort og PSU] Er det kanskje litt overkill med 560 i SLI? Uansett er det bare snakk om ca 1500 kr, men hvor mye bedre vil det bli, på en skala?

 

Evt denne?

 

Tenker også å ta med denne skjermen

 

Nå har det nok blitt mye rar skriving, men bare mas på meg hvis det er noe kaos her! :thumbup:

Endret av Freddemor
Lenke til kommentar

På 1920x1080 er ikke SLI verdt det i min mening, du klarer deg i massevis med et GTX 560 Ti, 570, HD 6950 eller HD 6970 på denne oppløsningen. Skal du spille på 2560x1440 som jeg gjør kan det være en idé, men du vil selv da ha god nok ytelse med et kort i de aller fleste spill.

 

Ellers er det mye ved den pakken som ikke er et veldig lurt kjøp. Se på denne:

 

Her får du med et fabrikkoverklokket GTX 570 med ytelse over GTX 580 stock, strømforsyning sterk nok til mulig oppgradering til SLI senere som også er bedre enn HX 750W, to minnebrikker istedet for fire så du kan oppgradere til 16GB RAM om ønskelig, bedre kjøler, bedre SSD det ikke har vært rapportert en eneste feil på (driftssikker og rask), billigere og like god harddisk. Prislappen er også 1000kr lavere til tross for at spillytelsen er i toppsjiktet og har mulighet for oppgradering i motsetning til GTX 560 Ti SLI.

 

EDIT:

Den pakken med i7-950 og GTX 460 SLI er et veldig dårlig kjøp, ikke bare er GTX 570 superclocked kraftigere, i7-950 er en del tregere enn i7-2600k.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...