Gå til innhold

Trenger router-hjelp..


Anbefalte innlegg

Ok prøver å forklare meg kortfattet:

 

Fra telenor, har jeg fått " ZyXEL Multimodem P2602HWT "

Dette har jeg kobla opp ved å bruke CDen, og nettet funker.

 

 

Jeg ønsker nå å koble opp en router, for å kunne åpne diverse porter opp for å få Xbox Live til å funke.

 

Routeren jeg har er

D-Link DIR-655

Hardware Version: A4

Firmware Version: 1.21EU

 

 

Har nå brukt et par dager på å lete på nettet etter guider til hvordan man setter opp slikt, men jeg får det altså ikke til, så hvis noen kunne funnet en guide som de vet at fungerer, så slipper jeg å rive av meg mer hår.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste her, er å bruke UPNP i routermodem og så sette opp DIR-655 som aksesspunkt & switch.

Dette gjør du ved å sette opp DIR-655 med statisk ipadresse. Bruk f.eks 10.0.0.139. Slå av DHCP i DIR-655 og koble nettverkskabel fra routermodem i DIR-655. EDIT: i en av lanportene

 

Da skal nettverket ditt være optimalt konfigurert. Portene åpnes automatisk vha UPNP (network discovery) og du kan nå routeren på 10.0.0.139.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Det enkleste her, er å bruke UPNP i routermodem og så sette opp DIR-655 som aksesspunkt & switch.

I det siste har D-Link blitt flinkere til å forklare dette i sine brukerhåndbøker, men det ser ikke ut til at dette gjelder DIR-655.

 

Hvis man går inn på www.dlink.no og søker på DIR-815, og så klikker på "Nedlastinger" kommer man til en side der man kan laste ned 'User Manual' til DIR-815. På side 11 finner man "Connect to Another Router" - som er det trådstarter er ute etter.

 

edit: Beskrivelsen burde være 'lik nok' til å gjelde for DIR-655 også.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det enkleste her, er å bruke UPNP i routermodem og så sette opp DIR-655 som aksesspunkt & switch.

I det siste har D-Link blitt flinkere til å forklare dette i sine brukerhåndbøker, men det ser ikke ut til at dette gjelder DIR-655.

 

Hvis man går inn på www.dlink.no og søker på DIR-815, og så klikker på "Nedlastinger" kommer man til en side der man kan laste ned 'User Manual' til DIR-815. På side 11 finner man "Connect to Another Router" - som er det trådstarter er ute etter.

 

edit: Beskrivelsen burde være 'lik nok' til å gjelde for DIR-655 også.

 

Ok, tusen takk! dette virker som en fin måte å gjøre det på, MEN!:

 

I punkt nummer 5 står det at jeg skal gi routeren en ny IP-adresse, HVILKEN IP-ADRESSE skal jeg gi den? Skal det stå 192.168.0.xxx? eller skal det stå en IP-adresse fra modemet jeg har fått fra telenor, som da blir 10.0.0.x?

 

im pretty n00b, yes... :cool:

Et raskt svar hadde vert superfett!

 

Har lagt ved et bilde som viser "Router Settings".

 

Her er utklipp fra side 11 og 12 i manualen:

 

Connect to Another Router

If you are connecting the D-Link router to another router to use as a wireless access point and/or switch, you will have to do

the following before connecting the router to your network:

• Disable UPnP™

• Disable DHCP

• Change the LAN IP address to an available address on your network. The LAN ports on the router cannot accept

a DHCP address from your other router.

To connect to another router, please follow the steps below:

 

1. Plug the power into the router and use the power switch to power up the router. Connect one of your computers to the

router (LAN port) using an Ethernet cable. Make sure your IP address on the computer is 192.168.0.xxx (where xxx is between

2 and 254). Please see the Networking Basics section for more information. If you need to change the settings, write down

your existing settings before making any changes. In most cases, your computer should be set to receive an IP address

automatically in which case you will not have to do anything to your computer.

 

2. Open a web browser and enter http://192.168.0.1 and press Enter. When the login window appears, set the user name to

Admin and leave the password box empty. Click Log In to continue.

 

3. Click on Advanced and then click Advanced Network. Uncheck the Enable UPnP checkbox. Click Save Settings to continue.

 

4. Click Setup and then click Network Settings. Uncheck the Enable DHCP Server checkbox. Click Save Settings to continue.

 

5. Under Router Settings, enter an available IP address and the subnet mask of your network. Click Save Settings to save your

settings. Use this new IP address to access the configuration utility of the router in the future. Close the browser and change

your computer’s IP settings back to the original values as in Step 1.

 

6. Disconnect the Ethernet cable from the router and reconnect your computer to your network.

 

7. Connect an Ethernet cable in one of the LAN ports of the router and connect it to your other router. Do not plug anything

into the Internet (WAN) port of the D-Link router.

 

8. You may now use the other 3 LAN ports to connect other Ethernet devices and computers. To configure your wireless

network, open a web browser and enter the IP address you assigned to the router. Refer to the Configuration and Wireless

Security sections for more information on setting up your wireless network.

post-195181-0-89718600-1306427364_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...