Gå til innhold

Komme seg ut av militæret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir hevdet blant ledelsen i kompaniet at 24 august er tidligste dato noen får skoledimme.

 

Det er litt over 1 måned igjen og du finner på en jævli dårlig grunn for å dimme? Det er en tankegang jeg overhode ikke skjønner meg på, når er det studiene i USA starter opp isåfall?

Du ønsker å betale i dyre dommer for å studere i USA ? EF skal ca ha 80.000 for ett skoleår. Du heller kan studere gratis i forsvare og samtidig utvikle deg modnes.

Kurs og skoler i forsvaret kan igjen brukes i det sivile liv og den "dårlige" lønnen du får når du er der inne skal du faen ikke klage på når du som sagt får dekt skole, mat og bopell..

 

Fy faen, dagens ungdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det blir hevdet blant ledelsen i kompaniet at 24 august er tidligste dato noen får skoledimme.

 

Det er litt over 1 måned igjen og du finner på en jævli dårlig grunn for å dimme? Det er en tankegang jeg overhode ikke skjønner meg på, når er det studiene i USA starter opp isåfall?

Du ønsker å betale i dyre dommer for å studere i USA ? EF skal ca ha 80.000 for ett skoleår. Du heller kan studere gratis i forsvare og samtidig utvikle deg modnes.

Kurs og skoler i forsvaret kan igjen brukes i det sivile liv og den "dårlige" lønnen du får når du er der inne skal du faen ikke klage på når du som sagt får dekt skole, mat og bopell..

 

Fy faen, dagens ungdom.

 

Forsvaret er for spesiellt interesserte og det er heller ikke hvem som helst som kommer inn på en krigskoleutdanning. Forstå meg rett, de som gjør det skal ha all respekt for å ta en utdannelse i Forsvaret, men det er både fysisk og til tider psykisk tungt, og det er ofte en mer omfattende utdanning enn det man får i det sivile, men på samme tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv så skal jeg ta utdanning i forsvaret, jeg ser på dette som en god sjanse for meg. Ikke bare fordi at jeg har Militæret på CVen min. Men også fordi jeg har muligheten til å ta generell studiekompetanse, lærling og førstegangstjeneste. Det tar meg 2 år, for andre kan det ta 4. (1 år førstegangs tjeneste, 1 år studiespess og 2 år som lærling i en bedrift)

 

Dere som mangler moral til å være i Forsvaret, burde ikke ha kommet inn i det hele tatt... Shame on you!

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp, men gjorde det på den enkleste måten. Jeg gikk til legen og ble dimitert på grunn av middallergi. Legen sa det var en av de snillere dimiteringene han hadde gjort! :) men legene hadde også forståelse for at tjenesten var meningsløs. (jeg baserte dimmegrunnen min på at jeg hadde meningsløs tjeneste og allergien var egentlig bare en random grunn, noe som legene var med på)

 

Ble i dag offisielt dimitert så nå er det videre til studier i usa:D <:o)

Jeg har ikke annet enn forakt for sånne som deg. Jeg kan forstå at du ikke trivdes i forsvaret, men å tjene konge og fedreland er et privilegium og en plikt, og din spotting av en lang tradisjon er noe jeg håper du føler noe skam for. Slike egoister som deg som så godt som spytter på flagget og hva det står for. Jeg håper du blir værende i USA for her i Norge ønsker vi nasjonalister og ikke egoister!!!

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke annet enn forakt for sånne som deg. Jeg kan forstå at du ikke trivdes i forsvaret, men å tjene konge og fedreland er et privilegium og en plikt, og din spotting av en lang tradisjon er noe jeg håper du føler noe skam for. Slike egoister som deg som så godt som spytter på flagget og hva det står for. Jeg håper du blir værende i USA for her i Norge ønsker vi nasjonalister og ikke egoister!!!

 

-frank

Nå skal jeg riktignok inn til førstegangstjeneste om under en måneds tid, og er for all del positiv til opplevelsen, men "for konge og fædreland"? Om noe, så gjør jeg dette for meg selv, ingen andre. Ikke deg, ikke naboen din, ikke kongen. Det er ingen god grunn for å være nasjonalist. Det at du føler et fellesskap med andre nordmenn er ikke mer enn en illusjon, for i realiteten er du helt alene. Konseptet rundt "et land" er også idiotisk. Jeg er en egoist og ganske fornøyd med situasjonen. I tillegg, hvordan er det logisk å fortsette å gjøre noe, kun fordi det er en tradisjon? Om det hadde vært en tradisjon å smøre avføring på ansiktet sitt hver lørdag, hadde du vært like positiv til det? Hvorfor? Hvorfor ikke?

 

OT: Igjen, ryggsmerter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Takk for god hjelp, men gjorde det på den enkleste måten. Jeg gikk til legen og ble dimitert på grunn av middallergi. Legen sa det var en av de snillere dimiteringene han hadde gjort! :) men legene hadde også forståelse for at tjenesten var meningsløs. (jeg baserte dimmegrunnen min på at jeg hadde meningsløs tjeneste og allergien var egentlig bare en random grunn, noe som legene var med på)

 

Ble i dag offisielt dimitert så nå er det videre til studier i usa:D <:o)

Jeg har ikke annet enn forakt for sånne som deg. Jeg kan forstå at du ikke trivdes i forsvaret, men å tjene konge og fedreland er et privilegium og en plikt, og din spotting av en lang tradisjon er noe jeg håper du føler noe skam for. Slike egoister som deg som så godt som spytter på flagget og hva det står for. Jeg håper du blir værende i USA for her i Norge ønsker vi nasjonalister og ikke egoister!!!

 

-frank

 

 

2a00oh.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...