Gå til innhold

Klær til bruk i jobb som konferansevert.


Anbefalte innlegg

Jeg jobber som konferansevert og trenger klær som skal brukes i den jobben.

Budsjett: Maks 500pr plagg, men hvis du har et knallgodt forslag, så ikke vær redd for å poste det.

Alder: 22

Kjønn: Mann

Fasong: Atletisk

 

 

jeg har allerede en skreddersydd grå dressbukse og et par svarte skinnsko som kommer til å være en del av antrekket.

Jeg er ute etter noe som ser profesjonellt ut, men samtidig er funksjonellt. Klærne må tåle en kaffeskvett eller to i løpet av dagen. Hvis de gir litt bevegelsesfrihet så er det også kjekt.

Foretrekker et lett antrekk da jeg er mye i bevegelse noe som gjør at jeg blir fort varm med flere lag med klær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt hva konferanseverter går med til vanlig, men tipper det er blazer og dressbukse? Kalles vel bukse og jakke?

Eller er jeg helt på jordet?

Du har vel fått noen guidelines på hvordan du bør gå?

 

Nei. Det er ikke kjempestrengt. Eneste jeg har fått å gå etter er "ikke olabukser". Vi er et lite nytt firma i nye lokaler så det er en del som ikke er spikret fast enda.

Forløpig har jeg brukt skjorter jeg har fra tidligere med pene gensere over noe som ser helt greit ut, men blir litt varmt og kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Skjorter får du MTM fra tailorstore eller moderntailor. Det er fine greier. Så trenger du en jakke som er i lik farge som den grå dressbuksen din. Den koster deg nok en del mer enn 500.

 

Ellers er jo for eksempel khaki eller sandfargede chinos sammen med en blå blazer en grei kombo. Nå på sommeren kan du kanskje bruke piké og chinos eller dressbukse. Du bør også ha et par brune sko type Oxford eller annet formelt, og et par mindre formelle sko.

Lenke til kommentar

Det er litt for varmt for bruk av blazer nå for min del. Jeg vil helst holde meg unna skjorter pga dårlig bevegelighet og passform. Jeg har en skreddersydd en som passer fint og den vil jeg fortsette å bruke sammen med vesten som er en del av dressen min. Jeg har også dressjakke som ble sydd sammen med buksa, vesten og skjorta men jeg vil ikke riskere kaffeflekker og svetting, derfor har jeg ikke brukt denne. Jeg har lest moteguiden for dummies, og der sto det også at jeg trenger flere typer sko noe som sikkert er et godt tips sånn generellt. Men hvorfor trenger jeg flere typer sko når jeg gjør samme jobben hver dag? Mulig jeg hørers ut som en tulling når jeg spør om slikt, men jeg er nysgjærrig på hvorfor det er slik. Finnes det ikke noe plagg som er er lett, pent og "tøyelig?

 

 

 

Takk for svar sålangt.

Lenke til kommentar

Grunnen til at du trenger flere typer sko er fordi du skal ha flere forskjellige antrekk, fordi det er rart å gå samme antrekk hver dag. Du kan ikke bruke sorte pensko til chinos og en piké. Da må du ha et par som er litt uformelle. Du kan ikke bruke brune sko til sort dress, og man bruker vanligvis ikke sorte sko til en navyfarget dress.

 

Derfor er det greit å ha mange forskjellige sko. Eksempler på plagg som er lette pene og tøyelige er V-hals med skjorte, cardigan med skjorte(det blir kanskje litt uformelt. Noe sier meg at du er vant til å gå med hettegenser og joggebukse.

Lenke til kommentar

Skjorter har da god bevegelighet hvis du får dem MTM, som f.eks. fra Tailorstore eller ModernTailor. Ikke er de spesielt dyre heller.

 

Grunnen til at du trenger flere par sko er fordi sko (først og fremst skinnsko) trenger å hvile et par dager etter du har brukt dem en dag. For å komme deg gjennom uken trenger du dermed minst 3 par – hvis disse parene så i tillegg er forskjellige så er jo det bare et pluss, så slipper du å se helt lik ut hver dag.

 

Hvis svetting er et problem ville jeg revurdert bruk av vest. Jeg vet i hvert fall i fra de gangene jeg har brukt vest så har jeg svettet som en gris under vesten.

 

Ellers så er det ikke så mange alternativer hvis du ikke vil ha blazer og ikke vil ha skjorte, men samtidig bruke vest. Under vest er, så vidt meg bekjent, skjorte det eneste passende. Som andre har foreslått her, du kan jo droppe både blazer, skjorte og vest, og gå får polo skjorter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...