Gå til innhold

Klær til bruk i jobb som konferansevert.


Anbefalte innlegg

Jeg jobber som konferansevert og trenger klær som skal brukes i den jobben.

Budsjett: Maks 500pr plagg, men hvis du har et knallgodt forslag, så ikke vær redd for å poste det.

Alder: 22

Kjønn: Mann

Fasong: Atletisk

 

 

jeg har allerede en skreddersydd grå dressbukse og et par svarte skinnsko som kommer til å være en del av antrekket.

Jeg er ute etter noe som ser profesjonellt ut, men samtidig er funksjonellt. Klærne må tåle en kaffeskvett eller to i løpet av dagen. Hvis de gir litt bevegelsesfrihet så er det også kjekt.

Foretrekker et lett antrekk da jeg er mye i bevegelse noe som gjør at jeg blir fort varm med flere lag med klær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt hva konferanseverter går med til vanlig, men tipper det er blazer og dressbukse? Kalles vel bukse og jakke?

Eller er jeg helt på jordet?

Du har vel fått noen guidelines på hvordan du bør gå?

 

Nei. Det er ikke kjempestrengt. Eneste jeg har fått å gå etter er "ikke olabukser". Vi er et lite nytt firma i nye lokaler så det er en del som ikke er spikret fast enda.

Forløpig har jeg brukt skjorter jeg har fra tidligere med pene gensere over noe som ser helt greit ut, men blir litt varmt og kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Skjorter får du MTM fra tailorstore eller moderntailor. Det er fine greier. Så trenger du en jakke som er i lik farge som den grå dressbuksen din. Den koster deg nok en del mer enn 500.

 

Ellers er jo for eksempel khaki eller sandfargede chinos sammen med en blå blazer en grei kombo. Nå på sommeren kan du kanskje bruke piké og chinos eller dressbukse. Du bør også ha et par brune sko type Oxford eller annet formelt, og et par mindre formelle sko.

Lenke til kommentar