Gå til innhold

Koble opp to router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg si jeg er ganske dårlig til å forklare, ting kan bli uoversiktlig :) Skal prøve å gjøre mitt beste.

Vi har 2 x D-Link DIR855 som vi ønsker å koble opp mot hverandre fra Hus1 til Hus2.

Er det noen som har kjennskap hvordan jeg kobler router fra Hus1 til Hus2 (som ligger ca 10 meter unna)?

Har lest et sted at man skal koble kabel fra router1 til router2 og endre noe i innstillinga, men vi skal ikke ha de to routere ved siden av hverandre, de blir liggenede godt nok 15-20 fra hverandre, og da er ikke som jeg er ute etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du koble de sammen trådløst eller kablet?

Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok.

Skrevet

Hvis du skal koble de sammen trådløst, så behøver du en ethernet converter som kan brukes som trådløsklient.

Dette kan gjøres med en router som støtter DD-WRT, f.eks Asus RT-N16 og sette den opp som klient eller klient_bro.

Løsning med bro (client bridge) deler LAN med den andre routeren.

Alternativt kan du bruke denne: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=159553

Skrevet

Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok.

Kablet

Skrevet

Har lest et sted at man skal koble kabel fra router1 til router2 og endre noe i innstillinga, men vi skal ikke ha de to routere ved siden av hverandre, de blir liggenede godt nok 15-20 fra hverandre, og da er ikke som jeg er ute etter.

Ikke så lett å bli klok på denne tråden ... ^ ^

Skrevet

Skjønner folk blir litt frustret her, er så si dårlig til å forklare :)

Ruter 2 skal ikke brukes som switch.

Dealen er at jeg vil sette opp nett i Hus2.

post-35688-0-45086200-1305273305_thumb.jpg

Skrevet (endret)

meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 :)

Jasså?

Kablet

Endret av iChristian
Skrevet

Jasså?

Kablet

Beklager så mye, der har jeg dreiti meg ut fullstendig.

Rett svar: Koble routere trådløst ;)

Skrevet

Så vidt jeg kan se, så skal du ikke bruke trådløs, men kablet nett. Nå sier du at du ikke skal bruke kabel. Hvordan forventer du at signalene magisk skal forflytte seg fra A->B?

Skrevet

Det er derfor jeg lurer på om det er mulig.

Tenkte kanskje Ruter2 klarer å finne Ruter1? Kanskje ikke mulig til tross alt?

Skrevet

Det er mulig, hvis du bruker Trådløst. Det heter WDS det du bruker for å koble dem sammen, du finner det i innstillingene på routerne dine.

Sett det opp mens de står inntil hverandre og så ta med nr 2 til der den skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...