Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ring innafør felg, hva heter det og hvor får man kjøpt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så har du spacere, som er avstandstykker som brukes for å øke sporvidden til bilen. I enkelte tilfeller er dette brukt for å montere en felg som egentlig ikke passer fordi den er for dyp (feil innpress). Videre ser det tøffere ut om en øker sporvidden, også når felgene har riktig innpress. En del biler har f.eks smalere sporvidde bak enn forran, og man får ofte en bedre look ved å justere dette, enten ved bredere felger bak, spacere, eller en kombinasjon.

 

Det er mye diskusjon om konsekvensene av å montere spacere, men egentlig er det ren fysikk. Tommelfingerregelen er etter min mening at spacer og felg samlet sett bør utgjøre ca samme innpress som orginal. Selvom det er plass i ytterkant av skjermen til bredere sporvidde, er ikke dette alltid så lurt. Konsekvensene er grei, har du feil innpress ryker hjullagrene fortere og dekkene slites ujevnt.

Lenke til kommentar

Og så har du spacere, som er avstandstykker som brukes for å øke sporvidden til bilen. I enkelte tilfeller er dette brukt for å montere en felg som egentlig ikke passer fordi den er for dyp (feil innpress). Videre ser det tøffere ut om en øker sporvidden, også når felgene har riktig innpress. En del biler har f.eks smalere sporvidde bak enn forran, og man får ofte en bedre look ved å justere dette, enten ved bredere felger bak, spacere, eller en kombinasjon.

 

Det er mye diskusjon om konsekvensene av å montere spacere, men egentlig er det ren fysikk. Tommelfingerregelen er etter min mening at spacer og felg samlet sett bør utgjøre ca samme innpress som orginal. Selvom det er plass i ytterkant av skjermen til bredere sporvidde, er ikke dette alltid så lurt. Konsekvensene er grei, har du feil innpress ryker hjullagrene fortere og dekkene slites ujevnt.

Pluss at du har hele greia med at spacere ikke er lov i Norge da.

Lenke til kommentar

Og så har du spacere, som er avstandstykker som brukes for å øke sporvidden til bilen. I enkelte tilfeller er dette brukt for å montere en felg som egentlig ikke passer fordi den er for dyp (feil innpress). Videre ser det tøffere ut om en øker sporvidden, også når felgene har riktig innpress. En del biler har f.eks smalere sporvidde bak enn forran, og man får ofte en bedre look ved å justere dette, enten ved bredere felger bak, spacere, eller en kombinasjon.

 

Det er mye diskusjon om konsekvensene av å montere spacere, men egentlig er det ren fysikk. Tommelfingerregelen er etter min mening at spacer og felg samlet sett bør utgjøre ca samme innpress som orginal. Selvom det er plass i ytterkant av skjermen til bredere sporvidde, er ikke dette alltid så lurt. Konsekvensene er grei, har du feil innpress ryker hjullagrene fortere og dekkene slites ujevnt.

Pluss at du har hele greia med at spacere ikke er lov i Norge da.

 

spacere som skrues fast i navet er lovlige..

f.eks:

129_0802_23_z+2007_jeep_wrangler_rubicon+wheel_spacers.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...