Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg fikk inntrykk av at denne tråden handlet om at man kunne få et utviklingsverktøy på billigsalg. Seriøse firmaer bryr seg ikke om pris når det kommer til utviklingsverktøy. Vel, det bør de i alle fall ikke gjøre. Forskjellen på kr 1000 og kr 20000 betyr absolutt ingenting om det siste gjør jobben noen prosent lettere.

Uthevingen er riktig oppfattet. Og det er et etter min personlige mening et glimrende verktøy som er på tilbud ut mai / juni.

 

Det jeg forsøker å si er at dere bør vri fokuset bort fra pris, og diskutere features. Hvis ikke gir dere i alle fall meg inntrykk av at det dreier seg om å pushe et verktøy på hobby-utviklere.

Jeg laget noen raske PDF dokumenter som de som poster her ikke gidder å lese. Hvorfor skulle jeg gidde å skrive mer enn det jeg allerde har skrevet? Jeg svarte på ovenstående utenomsnakk for at det ikke skulle stå uimotsagt. Fint at du skriver med fullt navn. Ikke alle som er modige nok til del.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Eh, hvabehager? Er du det ypperste vi har av forum-mennesker i norge. Er det vi andre bidrar villig med av tid og kompetanse uten betydning?

Slik kan en tilbud jeg mener det er verdt å ta en titt på utvikle seg til en ren farse. At jeg kaller det tiårets kupp får de som eventuelt kjøper plattformen selv vurdere. Eller kan de ikke det?

 

Beklager, men jeg mistet all respekt for dine kommentarer nå. Kan ikke si noe om deg som person, du er sikkert helt all right du, men på forumet her fremstår du nå litt merkelig. Tror mange hadde satt pris på om du faktisk forsøkte å forklare ditt ståsted - uten å gå i forsvar eller angrep.

Det får stå for din regning. Mye informativ er ikke posten din.

 

Konklusjon: Jeg mener det er tiårets datakupp. Så får dere ha den oppfatningen dere har.

 

Tror mange hadde satt pris på om du faktisk forsøkte å forklare ditt ståsted - uten å gå i forsvar eller angrep.

Mitt ståsted finner du i denne tråden og i de to PDF dokumentene. For tiden jobber jeg også med helt andre ting enn C++, nemlig webutvikling i PHP med tilhørende rammeverk.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Stengt for kommentarer, da jeg driver det forumet alene og med skriver for verden mener jeg på engelsk. Åpner det om og når tiden er moden.

 

Ideen om et forum innebærer vel diskusjon mellom forskjellige mennesker?

 

Siden du påstår at du har et forum med 20000+ brukere (mennesker) og bruker det som et argument i denne tråden, har jeg et par spørsmål.

Hvordan kan det ha seg at et read-only forum om ingenting har over 20000 brukere?

Hvorfor registrerte det seg over 1200 brukere i løpet av 18. mai?

 

For å være litt alvorlig så er det mye som tyder på at du legger til disse brukerne automatisk.

Lenke til kommentar

Mitt ståsted finner du i denne tråden og i de to PDF dokumentene. For tiden jobber jeg også med helt andre ting enn C++, nemlig webutvikling i PHP med tilhørende rammeverk.

Ditt ståsted skriver du i førstepost, noen begrunnelser har du ikke kommet med, og nei jeg er ikke intresert i å lese en avhandling på pdf. Du fremstår som årets minst seriøse forumbruker her, og om noreply fortsatt reker rundt i kategorien her er det nesten imponerende.

Lenke til kommentar

La dere ikke lure inn i Microsoft fella ved å starte med deres gratis versjon av Visual Studio Express. Gode råd kan som kjent være dyre.

 

Denne synes jeg godt du kan begrunne. Visual Studio Express prosjekter er ofte portable til andre programmer, og du blir ikke bundet til Microsoft selv om du bruker det som utgangspunkt. Jeg tror ikke det samme gjelder RAD Studio. Motbevis meg gjerne...

Lenke til kommentar

Ok, tror det er på tide å avslutte dette nå. kgun har sagt det han vil si, og motsetningene er også godt presentert. Det ser ikke lyst ut for en mulig forståelse mellom partene akkurat nå, og vi bør ikke la dette skli ut til en persondebatt.

 

Hvorfor så diplomatisk? Kgun har jo utvist en absolutt mangel på folkeskikk (pluss at han har spammet forumet med reklame for et produkt han på løgnaktig vis har sagt at han ikke er "affilert" med), og fortjener tilsnakk, selv om han er en gammel mann.

 

Som man roper i skogen, får man svar!

 

---

BalleB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ideen om et forum innebærer vel diskusjon mellom forskjellige mennesker?

Ja, men ikke når mye av tiden går med til å slette spam. Vet dere hvor mye tid jeg har brukt på å slette de foraene og gjenopprette dem? Vet dere hvor mange linjer jeg har måttet skrive i .htaccess for å blokkere Ip'er. Jeg har annet å gjøre. Selv om der ikke er diskusjon, er det allikevel mennesker som registrerer seg.

 

Hvordan kan det ha seg at et read-only forum om ingenting har over 20000 brukere?

Hvorfor registrerte det seg over 1200 brukere i løpet av 18. mai?

Det får du spørre dem som registrerer seg om.

 

For å være litt alvorlig så er det mye som tyder på at du legger til disse brukerne automatisk.

Så du mener jeg sitter å oppretter fake konti eller har laget en registreringsbot? Faktisk talt hart jeg annet å gjøre. Deg svarer jeg kun for at det du skriver ikke skal stå uimotsagt. Leserne vil nok oppfatte når jeg ikke gidder svare deg mer.

 

Jeg åpner mine fora for skrivetilgang når jeg selv bestemmer. Det vil si at det må ha høyere prioritet enn de 50 andre sitene jeg jobber med.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ditt ståsted skriver du i førstepost, noen begrunnelser har du ikke kommet med, og nei jeg er ikke intresert i å lese en avhandling på pdf. Du fremstår som årets minst seriøse forumbruker her, og om noreply fortsatt reker rundt i kategorien her er det nesten imponerende.

Du er ihvertfall i stand til å trykke på taster på tastaturet. Har du mer av slike seriøse påstander å komme med. Jeg gir deg en enkel oppgave. Begrunn din påstand om at jeg ikke kan skrive det jeg skrev om NetBeans versus DreamWeaver. Begrunn med andre ord at det skal være like lett å laste opp og ned filer (hele siter) med NetBeans som det er med DreamWeaver, eller at jeg ikke kan NetBeans. Jeg bruker med andre ord NetBeans feil. Jeg kan jo også slenge ute en påstand og det er at du ikke ville være i stand til å lage en Windows minikalkulator som også har kalenderfunksjon i C++Builder. Du kan jo laste ned å bruke programmet gratis i en måend. Har du problemer, finner du svar på oppgaven i mine PDF dokumenter. Vis med andre ord at du forsvarer tittelen som forum veileder også her i programmeringsdelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ok, tror det er på tide å avslutte dette nå. kgun har sagt det han vil si, og motsetningene er også godt presentert. Det ser ikke lyst ut for en mulig forståelse mellom partene akkurat nå, og vi bør ikke la dette skli ut til en persondebatt.

Nei da, jeg hadde tenkt å forlate denne tråden, men har ombestemt meg og vil svare. Jeg er enig i at det ikke bør skli ut i en persondebatt og du er jo voksen nok til å sette ditt navn og rykte :thumbup: under det du skriver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Denne synes jeg godt du kan begrunne. Visual Studio Express prosjekter er ofte portable til andre programmer, og du blir ikke bundet til Microsoft selv om du bruker det som utgangspunkt. Jeg tror ikke det samme gjelder RAD Studio. Motbevis meg gjerne...

Det har jeg faktisk ikke tid til. Men vær klar over at C++Builder har mange innstillinger. Det er en meget avansert plattform det kan ta måneder og år og beherske. Man kan også skrive rene Windows programmer i C++Builder. Jeg har vist hvordan med et enkelt eksempel.

 

Men jeg kan repetere noe jeg har skrevet andre steder på dette forumet og det bygger på erfaring. Tilbake til tiden med Borland Object Windows Library (OWL) for C++ og Microsoft C++ Foundation Classes (MSFT) var det velkjent at Borland sin C++ Plattform fint kunne integrere MSFT. Noen hevdet endog at Borland sine C++ kompilatorer kjørte MSFT bedre enn Microsoft sine egne C++ kompilatorer. Jeg hørte (leste) aldri noe om at Borlands komponent biblioteker kunne integreres i Microsoft sine C++ IDEr.

 

Jeg tviler på at det er annerledes i dag og Embarcadereo samarbeider med flere firmaer om levering av komponent bibliotek. Det skal heller ikke være vanskelig å integrere anerkjente tredje parts C++ biblioteker som Boost uten at jeg har prøvd det. Har du et problem med integrasjon får du som regel raskt svart på Embarcaderos forum.

 

.. motbevis meg gjerne.

 

Jeg gjør dere oppmerksom på det jeg kaller 10 årets datakupp. I mine øyne er det det. De som kjøper de 5 plattformene til prisen av en, kan jo selv vurdere. Personlig vil jeg anta at den vil være fullt brukbar i 5 - 10 år uten oppgraderinger til å produsere gode Windows programmer og løsninger for nettskyen.

 

Jeg har allerede brukt altfor mye tid på denne informasjons tråden og vil svare dere så lenge dere produserer noe med meningsinnhold i.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor så diplomatisk?

Han må ihvertfall skrive under med fullt navn på de påstandene han kommer med.

 

Kgun har jo utvist en absolutt mangel på folkeskikk (pluss at han har spammet forumet med reklame for et produkt han på løgnaktig vis har sagt at han ikke er "affilert" med), og fortjener tilsnakk, selv om han er en gammel mann.

Det er lett å skrive at andre lyver når man slipper å stå til ansvar for det man skriver. Den eneste måten jeg kan vise reklame for mine sider på er om Alfasoft har Google AdWords reklame. Jeg har Google AdSense på mine sider. Om reklamer for Embarcadero vises via min Google AdSense kode vil du vel ikke påstå at jeg er affiliert med Embarcadero. Jeg er affiliert med Google og Google er eventuelt leverandør av reklame for Alfasoft. Jeg kan ha negative (stopp) ord i min Google Adsesense kode. Du mener vel ikke at jeg skulle ha stopp ord på Embarcadero / RAD studio / Alafasoft. Da måtte jeg vel ha stopp ord på mye av det jeg skrev.

 

Som man roper i skogen, får man svar!

Fortsetter du med samme nivå på din diskusjon, vil du snart bare høre ditt eget ekko. :tease:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det har jeg faktisk ikke tid til. Men vær klar over at C++Builde har mange innstillinger. Man kan også skrive rene vindows programmer i C++Builder. Jeg har vist hvordan med et enkelt eksempel.

Det må man da kunne forvente da det er det suiten skal gjøre... At den fungerer som den skal er vel et underforstått krav?

 

Men jeg kan repetere noe jeg har skrevet andre steder på dette forumet og det bygger på erfaring. Tilbake til tiden med Borland Object Windows Library (OWL) for C++ og Microsoft C++ Foundation Classes (MSFT) var det velkjent at Borland sin C++ Plattform fint kunne integrere MSFT. Noen hevdet endog at Borland sine C++ kompilatorer kjørte MSFT bedre enn Microsoft sine egen C++ kompilatorer.

Borland laget gode kompilatorer, men mye er skjedd siden 1990 tallet. Bare overgangen til Inprise førte til et dårligere produkt (stedet hvil mens andre jobbet fremover). At Borland laget bra produkter betyr ikke automatisk at Embarcadero lager like gode produkter og holder seg fremst i teten. Personer har i tråden allerede uttrykket skepsis til produktene etter glanstiden, og personlig er jeg ikke overbevist at de er tilbake på topp.

 

Jeg tviler på at det er annerledes i dag og Embarcadereo samarbeider med flere firmaer om levering av komponent bibliotek. Det skal heller ikke være vanskelig å integrere anderkjente tredje parts C++ Biblioteker som Boost uten at jeg har prøvd det. Har du et problem med integrasjon får du som regel raskt svart på Embarcaderos forum

 

Jeg gjør dere oppmerksom på det jeg kaller 10 årets datakupp. I mine øyne er det det. De som kjøper de 5 plattformene til prisen av en, kan jo selv vurdere. Personlig vil jeg anta at den vil være fullt brukbar i 5 - 10 år uten oppgraderinger til å produsere gode Windows programmer og løsninger for nettskyen.

Jeg tviler, og du har enda ikke klart å overbevise meg til at dette produktet er verd flere tusen. Jeg kan derfor ikke si meg enig i at det er tiårets kupp. Andre kupp som kan vuderes måtte være MS BizSpark, DreamSpark osv. Disse er i noen tilfeller gratis med visse forbehold.

 

Er RAD Studio bedre enn tilgang til alle Microsoft programmer for testing og lisens på Visual Studio Ultimate + Expression Blend i tre år for $100 f.eks? Det er en programpakke som koster et sted mellom 50 og 100 tusen per år i ordinært innkjøp.

 

Visual Studio gir deg også mange plattformer; C#, VB, F#, C++, Linq osv. Dog billigere. Og ja, det er sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg tviler, og du har enda ikke klart å overbevise meg til at dette produktet er verd flere tusen. Jeg kan derfor ikke si meg enig i at det er tiårets kupp. Andre kupp som kan vuderes måtte være MS BizSpark, DreamSpark osv. Disse er i noen tilfeller gratis med visse forbehold.

Jeg har ikke til hensikt å overbevise deg eller andre om noe som helst, men bare gjøre de som er interessert oppmerksom på et godt tilbud.

 

Tilbudet er: Man får 5 produkter til prisen av ett.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke til hensikt å overbevise deg eller andre om noe som helst, men bare gjøre de som er interessert oppmerksom på et godt tilbud.

 

Tilbudet er: Man får 5 produkter til prisen av ett.

 

Du kalte det tiårets kupp. At du får 5 produkter til prisen av ett er ikke tiårets kupp for meg. Fair enough, det er et subjektivt argument på begge sider så hvis det ikke kommer noe faktaopplysninger på bordet vi kan kalle den diskusjonen død for min del.

 

For de som ikke synes dette var tiårets kupp så er det masse gratis alternativer i tråden som kan være til nytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du kalte det tiårets kupp. At du får 5 produkter til prisen av ett er ikke tiårets kupp for meg. Fair enough, det er et subjektivt argument på begge sider så hvis det ikke kommer noe faktaopplysninger på bordet vi kan kalle den diskusjonen død for min del.

Jeg har jo skrevet to omfattende PDF dokumenter som forum veileder ikke gidder å lese. Utover det er det min subjektive mening at det er tiårets kupp.

 

For de som ikke synes dette var tiårets kupp så er det masse gratis alternativer i tråden som kan være til nytte.

Der er flere innlegg i denne tråden som jeg vil si har negativ pris, med andre ord så er det en kostnad. Påstander uten fakta kan man jo prise til null.

 

Det er opp til leseren å vurdere hvor mye fakta opplysninger som er generert i denne tråden. Udokumenterte påstander om løgn (ren spekulasjon), manipulering av egne fora (igjen ren spekulasjon) etc. er ikke akkurat egnet til å bringe fakta til denne tråden.

 

Da er de opportunt å være anonym så man ikke devaluerer sitt eget navn og rykte. Noen hadde nok moderert seg om de måtte underskrive med full ID.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ditt ståsted skriver du i førstepost, noen begrunnelser har du ikke kommet med, og nei jeg er ikke intresert i å lese en avhandling på pdf. Du fremstår som årets minst seriøse forumbruker her, og om noreply fortsatt reker rundt i kategorien her er det nesten imponerende.

Du er ihvertfall i stand til å trykke på taster på tastaturet. Har du mer av slike seriøse påstander å komme med. Jeg gir deg en enkel oppgave. Begrunn din påstand om at jeg ikke kan skrive det jeg skrev om NetBeans versus DreamWeaver. Begrunn med andre ord at det skal være like lett å laste opp og ned filer (hele siter) med NetBeans som det er med DreamWeaver, eller at jeg ikke kan NetBeans. Jeg bruker med andre ord NetBeans feil. Jeg kan jo også slenge ute en påstand og det er at du ikke ville være i stand til å lage en Windows minikalkulator som også har kalenderfunksjon i C++Builder. Du kan jo laste ned å bruke programmet gratis i en måend. Har du problemer, finner du svar på oppgaven i mine PDF dokumenter. Vis med andre ord at du forsvarer tittelen som forum veileder også her i programmeringsdelen.

Skal vi se, netbeans har flere millioner brukere.

Netbeans forum renner ikke over av folk som klager på at netbeans ikke klarer å laste opp filer til en remote server, hvordan vet jeg dette? Fordi da hadde det vært fikset.

 

Såå ja.

 

Jeg har hatt et forum i gang i flere år, spambotter er et problem en-to ganger i mnd, og alle seriøse forumprogramvare klarer fint å blokkere dette uten å holde på med htaccess, det høres rett og slett ut som at du ikke har peiling i det hele tatt.

 

Klarer du ikke å skrive websiden din i notepad er det i utgangspunktet dine kunnskaper det er noe galt med, verktøyene skal kun forenkle, ikke gjøre jobben for deg - i hvert fall når vi, som du selv pushet hardt på, snakker om seriøse firmaer. Alle som er seriøse i programmering klarer seg fint uten et IDE, det bare gjør jobben lettere. Spesielt de vennene jeg har på universitetet som holder på med linux kjører gjerne med en ren tekst-editor og en kompilator.

 

Om du ikke klarer å komme med konkrete argumenter her i tråden så er det ditt problem, ikke mitt, jeg er fortsett ikke intresert i å lese side opp og side ned i en pdf skrevet av noen som ikke en gang klarer å bruke netbeans, og som tydeligvis er avhengig av dreamweaver.

 

EDIT: Du kan prøve å gjøre deg selv til offer så mye du orker fordi jeg er veileder, men med mindre annet er skrevet så skriver jeg på personlig vegne, jeg har ingen forpliktelser til forumet, jeg gjør kun litt ekstra jobb i forhold til opprydding, og akkuratt nå står jeg i tvil på om denne tråden er snikreklame eller ikke.

 

Og du gjør absolut INGENTING for å fremme hvorfor reklamen skal få stå.

Endret av Flimzes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal vi se, netbeans har flere millioner brukere.

Netbeans forum renner ikke over av folk som klager på at netbeans ikke klarer å laste opp filer til en remote server, hvordan vet jeg dette? Fordi da hadde det vært fikset.

Jeg hadde ingen problemer med å høyre klikke på prosjekt mappen og laste ned en liten site. Det samme fungerte ikke på en større site. Da fikk jeg mange feilmeldinger som beskrevet i den posten jeg lenket til overfor. Det går knirkefritt på samme måte i DreamWeaver. Et museklikk så har man lastet opp eller ned en liten eller stor site. Siden du tydeligvis behersker NetBeans PHP kunne du jo prøvd å veilede en nybegynner.

 

Jeg har hatt et forum i gang i flere år, spambotter er et problem en-to ganger i mnd, og alle seriøse forumprogramvare klarer fint å blokkere dette uten å holde på med htaccess, det høres rett og slett ut som at du ikke har peiling i det hele tatt.

Hva vet du om det? Jeg vet nøyaktig hva spamboter er. Der finnes databaser over kjente spamboter man kan klippe og lime inn og blokkere i .htaccess. Se også her:

 

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/97509-Getting-a-visitors-real-Ip-address.

 

For ytterligere informasjon Google:

 

"spider trap" kgun site:webproworld.com

 

Men at spider boter registrerer seg er vel annet enn å påstå at jeg manipulerer mine egne fora. Du er forum veileder og burde kanskje veildet noe som påstår at jeg farer med løgn og manipulerer egene fora. Uansett er dette utenomsnakk så la oss forlate den delen av diskusjonen.

 

Råd: Vær litt mer ydmyk når du antar hva andre kan og ikke kan.

 

Klarer du ikke å skrive websiden din i notepad er det i utgangspunktet dine kunnskaper det er noe galt med,

Igjen litt mer ydmykhet. Jeg anbefaler ofte nybegynnere å begynne i NotePad. NotePad mangler imidlertid en rekke funksjonalitet som en profesjonell editor som DreamWeaver har.

 

verktøyene skal kun forenkle,

Noen bruker jo håndsag, mens andre bruker motorsag. Spar oss for slike selvfølgeligheter. Jeg programmerte rentekontrollen for Finansminister Rolf Presthus, Overvåkning av det norske banksystemet, testing av økonomiske modeller, en konjunturdatabase for Norges Bank (den første i landet), den første versjonen av programmet som ble brukt til å plassere våre valutareserver, stygge internrenteberegninger for Statens Husbank og Lånekassen. Det ble programmert i ren Fortran kode, Fortran Biblioteker fra NAG i England og høynivå språk utviklet ved MIT.

 

verktøyene skal kun forenkle, ikke gjøre jobben for deg - i hvert fall når vi, som du selv pushet hardt på, snakker om seriøse firmaer. Alle som er seriøse i programmering klarer seg fint uten et IDE, det bare gjør jobben lettere. Spesielt de vennene jeg har på universitetet som holder på med linux kjører gjerne med en ren tekst-editor og en kompilator.

Ja og noen av de professorene jeg jobbet med på UIB var så useriøse at de brukte piratkopier. Jeg kjenner også nøkkel generatorer. Jeg driver et seriøst firma.

 

Til din orientering har jeg hjulpet professorer med metodeproblemer og holdt seminarer for elever på hovedfagsnivå på Mat Nat UIO (opsjonsprising og konjunkturanalysemetoder). Skulle du ha mer selvskryt av meg, har jeg matte karakterer 1.3 + 1.4 som jeg kan bruke til hovedfagseksamen i matte. 1.6 er innstilling til Kongen. Noen kalte meg turisten på Blindern. For noen dager siden snakket jeg med en professor fra Mat Nat. Han kalte noen bearbeidede forelesningsnotater om "Ikke lineære partielle differensialligninger, reaksjons diffusjons ligninger og sjokkbølger" for litt av en avhandling. Jeg kaller det bearbeidede forelesningsnotater. Jeg fikk 1.3 i det faget.

 

Spesielt de vennene jeg har på universitetet som holder på med linux kjører gjerne med en ren tekst-editor og en kompilator.

Det er vel lenge siden de vennene dine på UIO har gjort noe som kan måle seg med det de som lagde Simula og MVC mønsteret gjorde. Noen av dem ser i dag for å si det rett ut til å være begrenset av tvangstrøyer Microsoft og Oracle har greid å tre nedover hodet på dem. Det eneste jeg bruker fra Microsoft er deres OS, ettersom resten av mitt liv er for kort til å lære Linux. Oracle har etter mitt syn den beste proprietære database plattformen. La oss ikke starte en ny diskusjon om OS og databaseplattformer.

 

Om du ikke klarer å komme med konkrete argumenter her i tråden så er det ditt problem, ikke mitt, jeg er fortsett ikke intresert i å lese side opp og side ned i en pdf skrevet av noen som ikke en gang klarer å bruke netbeans, og som tydeligvis er avhengig av dreamweaver.

Ikke klarer å bruke NetBeans. Jeg har sagt at det funket utmerket på mindre prosjekter, men ikke med default innstillinger på større prosjekter slik DreamWeaver gjør. Noen ganger må man vende tilbake til det som virker.

 

De feilmeldingene ("excption handling") som produseres av et program sier også litt om de som har lagd programmene.

 

Hvorfor skulle jeg få feilmelding om at NetBeans ikke greidde å lage en mappe. Ingen tilgang?

  1. Må jeg endre skrive adgangen på prosjekt mappen? Hva burde feilmeldingen da vært?
  2. Hvorfor får jeg ikke tilsvarende feilmeldinger i DreamWeaver?

Jeg fikk det inntrykket at prosjekt mappene skulle vært produsert manuelt eller automatisk på forhånd. Kan hende har du svaret på dette enkle spørsmålet. Jeg har brukt NetBeans php et par ganger uten å finne en rask løsning på problemet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

EDIT: Du kan prøve å gjøre deg selv til offer så mye du orker fordi jeg er veileder, men med mindre annet er skrevet så skriver jeg på personlig vegne, jeg har ingen forpliktelser til forumet, jeg gjør kun litt ekstra jobb i forhold til opprydding, og akkuratt nå står jeg i tvil på om denne tråden er snikreklame eller ikke.

 

Og du gjør absolut INGENTING for å fremme hvorfor reklamen skal få stå.

Kan hende hadde det vært fint for noen om hele tråden ble slettet. Noen kan jo identifisere dere etter hvert.

 

På hvilken måte er det snikrklame? Det er kun en informasjon om det jeg vurderer som et supert tilbud.

Lenke til kommentar

Spesielt de vennene jeg har på universitetet som holder på med linux kjører gjerne med en ren tekst-editor og en kompilator.

Det er vel lenge siden de vennene dine på UIO har gjort noe som kan måle seg med det de som lagde Simula og MVC mønsteret gjorde. Noen ser i dag for å si det rett ut være begrenset av det herket Microsoft og Oracle greier å tre nedover hodet på dem. Det eneste jeg bruker fra Microsoft er deres OS, ettersom resten av mitt liv erfor kort til å lære Linux. Oracle har etter mitt syn den beste proprietære database plattformen. La oss ikke starte en ny diskusjon om OS og databaseplattformer.

Jeg kjenner en person på uio, og han er med og drifter en side som får over 100 000 sidevisninger daglig, når vi først snakker om antagelser.

 

 

"Men at spider boter registrerer seg er vel annet å påstå at jeg manipulerer mine egne fora. Du er forum veileder og burde kanskje veildet noe som påstår at jeg farer med løgn og manipulerer egene fora. Uansett er dette utenomsnakk så la oss forlate den delen av diskusjonen."

 

Jeg har da aldri påstått at du manipulerer ditt eget forum. Jeg vet ikke om du overså, eller om du bare er for dum til å forstå, det jeg skrev om at veiledere kun hjelper til med å rydde opp på forumet.

 

"Hva vet du om det? Jeg vet nøyaktig hva spamboter er. Der finnes databaser over kjente spamboter man kan klippe og lime inn og blokkere i .htaccess"

 

Hva jeg vet om at alle seriøse forumprogramvare fint klarer å blokkere 1-2 spamboter som registrer seg i mnd uten å trenge å bruke htaccess filene? Vel, jeg har som sagt driftet fora i årevis, tror faktisk jeg vet litt om akkuratt det. Det har ikke vært noe større fora, og det har heller aldri vært planen, men størrelse er jo ikke akkuratt det dine fora sliter med heller som har blitt bevist her i tråden.

 

Jeg har aldri sagt at du ikke klarer å skrive nettsiden i notepad, det er du som oppfører fremstiller det som at netbeans er vanskelig å bruke fordi opplastingen til ditt webhotell ikke fungerte rett ut av boksen. Hadde webhotellet mitt fått time-out på noen som helst filer når jeg lastet opp dit hadde jeg skiftet (nå er det sjeldent et problem siden jeg hoster på egen maskin)

 

Jeg søkte på søkeordene dine på google og fant et innlegg (som du burde tatt en kjapp korekturlesing på da et par bokstaver har falt ut av det) og kom frem til en milelang htaccess fil med fast ip-blokkering. Å blokkere ip'er i htaccess har sjeldent noe særlig for seg da ip'er skiftes på lik linje med skittent undertøy for de som sender ut spam.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...