Gå til innhold

Logge inn og oppdatere nettside i HTML


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg holder nå på å lage en nettside for noen bekjente. Jeg bruker HTML og CSS, men vil at bruker skal ha mulighet til å oppdatere "Nyheter" på forsiden.

Hvordan kan jeg gjøre dette enklest mulig?

 

Jeg har desverre ikke så store kunnskaper om dynamiske språk, men er det mulig å gjøre dette gjennom RSS eller lignende?

 

 

På forhånd: takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

RSS er kun syndikasjon av informasjon i et annet format (XML). Dette vil dessverre ikke hjelpe deg med den dynamiske delen av prosjektet ditt.

 

Det er nødvendig med noe kunnskap innen scriptspråk og databaser for å implementere slik funksjonalitet. Dette både på grunn av implementering av brukerhåndtering, databsestruktur, sessions og ikke minst sikkerhet.

 

Det finnes dog noen plug'n play løsninger der ute som skal gjøre det så enkelt som mulig å implementere en slik løsning. Ulempen med dette er hvis du har spesielle ønsker innen funksjonalitet så er dette vanskelig å gjennomføre. Etter de kravene du har listet opp, så ser det ut som om for eksempel CushyCMS kan være lurt å ta en kikk på. Jeg har ikke erfaring med dette personlig, men det ser ut som de retter seg mot akkurat det du er ute etter.

 

Gi gjerne tilbakemeldinger i denne tråden om du går for denne løsningen, så kan jeg evt få greie på om jeg kan anbefale det videre til andre. ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...