Gå til innhold

Mer virus på Android


Anbefalte innlegg

Man kommer langt i verden ved å bruke det man har mellom ørene. Virus burde ikke være aktuelt på Android, men til å dømme av de latterlige phisingmetodene de bruker, så er det mer brukeren sin feil.

Det er nå ganske kjent at Linux og plattformer i samme kategori er en stor spreder av virus ol. Dette i stor grad pga. sløvhet hos brukerne som kun tenker på seg og sitt.

 

Nå har heldigvis dette begynt å snu seg og selv Linux brukere begynner å bli mer bevisste på slikt.

 

Hva er det egentlig du snakker om? Jeg tror ikke du kunne vært mer vag om du forsøkte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det overasker meg stadig hvor dårlig man er til å følge retningslinjer for quoting i et forum :). Men det overasker meg ikke at du ikke klarer å se sammenhengen med spredning av virus via plattformer som Linux osv. Trenden var større før men bevisstheten har økt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg satt det helt klart litt på spissen, men det kan virke som om spissformuleringer heller setter folk i forsvarsmodus enn å forsøke å tenke fritt. For å si det veldig enkelt, se på hvordan sykdommer har spredd seg gjennom århundrer fra en frisk befolkning til en annen frisk befolkning og hvorfor.

 

Det er egentlig et ganske gammelt tema også innen dataverden som alikevel virker å være et ukjent momemt for veldig mange som påstår å være sikkerhetsbevisste gjennom sine valg av plattformer.

 

Alt er ikke vagt bare for at man må se det opplagte selv. Dette er heldigvis et døende tema i dag men man skal ikke se bort fra at historien kan gjenta seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan ikke noen av dere som er godt inne på datasikkerhet, data-/mobiltelefonvirus lage noen ordentlige opplysningsartikler. Antivirusartikler er noe av det en ser oftest. Men det kunne godt ha vært skrevet noen artikler av folk som virkelig hadde satt seg inn i faget.

Lenke til kommentar

Nei, du satte ingenting på spissen, du langer ut vagheter. Jeg søker ikke å forsvare noe som helst, men søker derimot informasjon. Det du gir, er bare tåkeprat.

 

Så, greit: Det du prøver å si, om jeg forstår deg rett, er at malware spres bl.a. via web- og ftp-servere som kjører på plattformer som ikke selv blir rammet av samme malware. Deriblant Linux. Jada, det stemmer selvsagt. Epost-ormene for Outlook Express gikk like uhindret gjennom epost-servere på alle plattformer, og kunne selvsagt bremses av virusscannere på serverne uansett plattform. Men dette har i grunnen lite med plattformvalg på desktop eller telefon å gjøre.

Lenke til kommentar

Man kommer langt i verden ved å bruke det man har mellom ørene. Virus burde ikke være aktuelt på Android, men til å dømme av de latterlige phisingmetodene de bruker, så er det mer brukeren sin feil.

Jeg ville ikle akkurat kalt Android Market for phising. Man forventer jo at det skal være en relativt sikler portal å laste ned programvare fra.

Det er vel heller (fraværet av) kvalitetskontroll på AM som er det største problemet for brukere av AM i dag.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen av dere som er godt inne på datasikkerhet, data-/mobiltelefonvirus lage noen ordentlige opplysningsartikler. Antivirusartikler er noe av det en ser oftest. Men det kunne godt ha vært skrevet noen artikler av folk som virkelig hadde satt seg inn i faget.

Anbefaler deg å sjekke ut defcon.org hvis du virkelig har intersse for datasikkerhet. Noe av stoffet kan være i overkant teknisk for folk flest, men de fleste presantasjonene forklarer stoffet på en relativt forståelig måte, om man er over middels interisert i IT.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...