Gå til innhold

Få tak i gyldig legitimasjon når jeg ikke har sertifikatet eller en bank som utleverer


Gavekort

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 18 år (31.okt 1992), men problemet er at jeg ikke har noen form for gyldig legitimasjon, forutenom passet mitt. Men siden jeg ikke gidder å ta med meg passet hver gang jeg skal på butikken, så lurte jeg på om det finnes noen som utleverer legitimasjonskort.

 

Jeg har Skandiabanken som bank, og de leverer ikke ut bankkort med legitimasjon. Jeg har ikke noen form for sertifikat, så det er utelukket. Studentkort eller skolekort fungerer ikke (Ja, jeg har testet).

 

Så hvor kan jeg få tak i gyldig legitimasjon? Jeg har ikke lyst til opprette en ny bank og betale kortavgift på enda et kort, kun for legitimasjonen. Jeg har heller ikke lyst til å dra med meg passet som en annen turist. Pass er dessuten ikke så veldig lurt å miste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullstendig utelukket. Jeg skal aldri ta et norsk sertifikat, så da venter jeg heller til jeg flytter til Storbritannia.

 

Kan jo skaffe deg et Visa Electron kort med årsavgift på 50 kroner eller noe?

 

Det kunne jeg ha gjort, men vil aller helst ikke. Da må jeg opprette en ny bankkonto og ha penger i to forskjellige banker.

 

Men takk for tipset, jeg skal bruke det som en siste utvei.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon, har ikke førerkort og bruker skandiabanken. Jeg har postens ID-kort, det går stort sett bra, har hatt noen tilfeller av dørvakter, butikkansatte, etc som jeg må diskutere litt med før de godtar den. Men dessverre så produseres ikke disse kortene lengre etter 1.4.2010 så da må du nok gå for et visa electron eller noe :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...