Gå til innhold

Hva er lov?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte snakk om 7.000 i bot hvis man smugler inn sprit over 22 % hvis man selv bare er 18/19 år. Om det stemmer, vet jeg ikke.

 

I beste fall vil tollerne bare ta det fra deg å gi deg en streng advarsel. I verste fall vil nok det der skje ja. I praksis så er det jo knapt noen kontroll på hva som flyter inn og ut av grensene her til lands hos privatpersoner. På Gardermoen er det sjeldent de tar inn folk, tollerne bryr seg mer på Rygge av hva jeg har hørt og sett. På Rygge har jeg sett at de står klar midt inni den grønne kanalen, mens de på Gardermoen ofte ikke bryr seg med å ta inn personer fra den grønne kanalen. Her i USA må man levere fra seg et skjema så om du ser ut som en skjuler noe så blir du tatt inn.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Hva skal du/dere med sprit og våpen? Det er vel billigere drikkevarer på Kreta, enn her hjemme. Og hvis dere oppfører dere, så har dere heller ikke behov for våpen.

 

Har selv ferdes i havnekvarterer, rundt om i hele verden (som sjømann), uten problemer. Også aleine! Så oppfør dere og behandle andre med respekt (ut fra landets normer, ikke norske) så går det bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...