Gå til innhold

Lenovo satser på ultratynn maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg bytter ut min VAIO med det første http://www.sony.no/product/vn-z-series/vpcz13z9e-x

 

Greie specs, men i forholdt til min VAIO så blir den en blek skygge. 13.1" FUll HD 1920x1080, quad ssd RAID0, bluray brenner, 6GB RAM, Core i7.

 

Det er spesielt oppløsningen jeg er ekstremt missfornøyd med, jeg har leitet og leitet etter laptop med en skikkelig oppløsning på 13" segmentet, og når jeg omsider fant VAIO var jeg overlykkelig! Gikk rett på nettbutikken til sony for å bestille, men det viste seg at de ikke selger den i norge, ennå...de håpte å få den til sommeren. Så jeg tok turen over til nettsiden til dustin, og så var laptoppen meg i hende noen dagere senere. Den er SWEET! for å si det mildt! Skarpere skjerm skal du lete lenge etter, og du slipper den klaustrofobiske følelsen usle 768 vertikale pixler gir deg :)

Lenke til kommentar

Eneste er jo at kvaliteten på Vaioen der er en heller trist opplevelse om man er vandt til thinkpad. Massivt svikt i tastaturet, vaglete skjerm - som dessuten er veldig glossy og rimelig blek lysstyrke på. Greit at den er rask, men det er ikke derfor man kjøper en thinkpad.

 

Er i allefall null svikt i tastaturet på min, som også er den jeg linket til (Z-series). Skjermen er litt bøyelig, men ikke noe som er noe problem, den står stødig under bruk, og er også ultra tynn, noe som bidrar til at laptoppen totalt ikke er mer en litt over 2cm tykk når den er slått sammen. Har du prøvd den eksakte modellen jeg linket til?

 

Prisen er riktignok ikke av det hyggelige slaget, men har du råd har du lov :) 30 laken må du ut med for den modellen, men jeg synes det var verdt det. Utsøkt byggekvalitet, sylskarp skjerm, mer en lyssterk nok etter min vurdering, har sittet ute i solen uten at det var et problem. Og med quad ssd i raid0 Core i7 og 6GB ram, så er den ekstremt rask også, men oppløsningen på skjermen var altså utslagsgivende faktor for meg når jeg så etter laptop i 13" segmentet. 768 vertikale pixels er IKKE nok! Man har jo snart mer på en 4.3" mobilskjerm! På tide at produsentene kan ta i bruk noen skikkelige paneler og gir oss gode skjermer!

 

Jeg mener at full HD på en 15" er for dårlig f.eks. Etter at HD og full HD begrepene snek seg inn i PC verden har dpi utviklingen gått bakover, og vi har fått dårligere skjermer (Med enkelte veldig få, dyre unntak)

Endret av kennethx
Lenke til kommentar

JEg har prøvd den eksakte modellen, og sammenlignet den med en T420s, og vaioen ble bare totalmos på alt som handler om kvalitet, jeg kan si at lokket på T420s ikke er noe tykkere, men mye mye stivere. Vaioen er rett og slett bare for dyr for å ha såpass gjenomsnittlig byggekvalitet, og jeg fikk ikke følelsen av at den kunne tåle mer enn f.eks acer sine timeline maskiner - til 7000kr.

Lenke til kommentar

JEg har prøvd den eksakte modellen, og sammenlignet den med en T420s, og vaioen ble bare totalmos på alt som handler om kvalitet, jeg kan si at lokket på T420s ikke er noe tykkere, men mye mye stivere. Vaioen er rett og slett bare for dyr for å ha såpass gjenomsnittlig byggekvalitet, og jeg fikk ikke følelsen av at den kunne tåle mer enn f.eks acer sine timeline maskiner - til 7000kr.

 

T420s blir jo griseknust på mitt aller viktigste punkt.

 

T420s 14" (1366 x 768 / 1600 x 900)

 

VAIO VPCZ13Z9E/X 13" 1920 x 1080

 

 

1. For stor

2. For dårlig oppløsning

 

Og ja, skjermen er litt bøyelig på VAIO, men det betyr absolutt ingen ting i bruk. Den kan åpnes og lukkes, uten noe problem. Hva bruker du skjermene dine til som trenger være så stive? Bokstøtte? Når den er lukket får den nødvendig støtte fra rammen på resten av maskinen så den tåler mer en tilstrekkelig under transport.

 

Skal det være aktuelt å sammenligne for min del får du hoste opp en laptop med 13" eller mindre skjerm med 1920x1080 eller bedre oppløsning ;)

Endret av kennethx
Lenke til kommentar

Oppløsning er jo veldig fint, men når kontrast, lysstyrke og innsynsvinkel blir utkonkurert av selv entry-modellene fra samme produsent så klarer jeg meg.

 

EDIT: T420s for stor? Den er 1cm dypere, 1cm bredere og noen mm tynnere. Perspektiv er fint.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...