Gå til innhold

Bordplates treningslogg - Fallskjermjegeropptaket


Anbefalte innlegg

Styrkeøkt og løping med sekk!

 

Yes da! Hadde en litt amputert styrkeøkt i dag grunnet mangel på motivasjon og overskudd! Øvelsene ble som følger:

 

-Benkpress

-Flies i apparat (ja, jeg vet :rofl:)

-Bicepscurl

-Yatesroing

-Situps

 

 

Tok på meg sekken og marsjstøvlene etter en stund i skostativet. De virker greie å gå med nå, alle gnagsårområder er leget relativt fullstendig eller har såpass har hud allerede at det går fint. Sekken veide 12 kg i dag, men jeg kjente desverre beinhinnebetennelsen krype tilbake i BEGGE BENA!

Blir vel til at støvlene går tilbake på hylla en stund og jeg løper med de gode, dempede skoene mine. Skal prøve tigerbalsam-metoden om det ikke går over etter en stund.

 

Gikk i vel 1t 40 min igjen. Prøvde å løpe siste 5km, men var tungt med sekken så ble mer i form av intervaller og labbing i pausene! :p

Men kondisjonen må da ha forbedret seg noe på denne lille turen min!

 

Neste gang blir det en normal løpetur i skogen uten sekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det er en fjortissøvelse for å "få stor kasse" og har egentlig ingenting i et treningsprogamm mot fallskjermjegeropptak å gjøre.

 

All trening i aparat er helt loket med mindre du har skade fordi det låser leddet i en fast bane og gjør at du trener mindre stabiliseringsmuskulatur. Når det er sagt er apparater en veldig god måte å fokusere belastningen på akkurat det området du vil, men hva skal jeg med store bryster?

Lenke til kommentar

Benhinnebetennelsen! Argh...

 

Jogga i dag. Benhinnebetenelsens forklarte raskt hvor skapet skulle stå :mad:

 

Ble en tur på 1t 20 min. Mye småjogging i intervaller på begynnelsen.

Halveis i løypa (hvor det er best å jogge) bestemte jeg meg for å ta langkjøringen min på 30 min peisa på som faen, nå maste ikke betennelsen så veldig. Var stolt over å ha løpt så intensent så lenge og det var ikke med brystkassa nede at jeg titta på klokka dog bare for å finne ut at jeg kun hadde løpt 20 min. Og gjett hva, ikke mer løype...!

 

Men regner med at langkjøringen på slutten sammen med de to-tre intervallene jeg kjørte på begynnelsen burde ligge rundt 30 min.

Neste ukene er det jo 45 min langkjøring. Lurer på hvordan det skal gå når løypa er så kort. Enten finne en annen løype eller bare gønne gjennom myrhenget :(

 

Men må snart få skaffet meg tigerbalsam.

Kan i alle fall nevne at jeg hadde en styrkeøkt i går, kjørte til og med knebøy! :D

 

Kommer nok til å kjøre en MaxRM test på opptaksøvelsene i morgen eller på lørdag for å se hvordan jeg ligger an.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Fisken beit bra i dag!

 

Og med fisken mener jeg beinhinnebetennelsen. Var noe helvettes verk i det jeg var ute og jogget med en kompis på et sted jeg aldri har vært før. Vet ikke hvor langt vi jogget, men vi hadde grei intensitet stort sett hele turen. Ikke noe spessielt slitsomt.

 

I morgen skal jeg prøve å løpe igjen, men da med tigerbalsam-metoden Sno fortalte meg om. Dear God, in these desperate times we humbly worship you and hope that you will answer our prayers.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Det er sant Sno, men liker å løpe, spessielt i skogen! :p

 

Har prøvd treningsfri før og det fungerte ikke. Dessuten har vi cooperstest på skolen 18 mai. Nei jeg ser hvordan det fungerer med løping fremover. Hvis det går dårlig fryser jeg programmet og bruker tiden til å gå med sekk.

 

Takk for svar/tips ;)

Lenke til kommentar

løper du med sekken?

 

Av og til! ;)

 

Hva med å kjøre på med noen uker med styrketrening i steden for å fortsette å forverre beinhinnebetennelsen med jogging?

 

Tja, keen på løpet også, men må vel det til slutt.

 

Sykling er vel bedre enn jogging når fisken biter?

 

Jo, men kjedelig. Vil helst løpe! :p

Lenke til kommentar

Du bør ikke gjøre denne betennelsen verre, du burde heller ta deg ett par uker der du trener sykling og svømming. Tren dette med høy intensitet, så skal du se at formen hvertfall ikke forverrer seg i løpet av disse ukene. Anbefaler å droppe løping i noen uker uansett hvor mye du liker det.

Lenke til kommentar

UKE 3!

 

Styrkeøkt!

 

Tok en styrkeøkt i dag, dog med dårlig motivasjon og energi! :p

 

-Markløft

-Benkpress

-Arnoldpress

-Bicepscurl

-Yates-roing.

-Situps

 

Merker jeg RASER nedover i styrke for tiden. Løping er muskelsvinner nr 1!

 

Så for å svare innleggene deres. Kommer ikke til å løpe mer med sekk fremover, bare gåing og da regner jeg med det vil gå greit å gå med marsjstøvlene også.

 

Har masert beinhinna som faen i helga og skal tøye litt ut i kveld. I morgen blir en joggetur! Kjøpt meg tigerbalsam også (nevnte jeg det) som jeg skal forsøke å bruke. Lurer på hvordan jeg skal få til 45 min joggetur... :hmm: Skal kjøre den MaxRM-testen jeg pratet om i morgen også som jeg ikke fikk tatt i helgen!

Lenke til kommentar

Tigerbalsam og beinhinnebetennelsen.

post-226603-0-31691600-1305048846_thumb.jpg

 

I dag skulle jeg løpe 45-min langkjøret ifølge programmet. Ble akkurat 46 min, men var noe trasking og gåing i oppoverbakkene så når man trekker fra det er jeg nok nede i 35 min :(

 

Så, i dag var første dagen jeg prøvde ut Snos tigerbalsam-metode for beinhinnen. I begynnelsen oppstod smerten som vanlig like raskt, men utover i løypa kjente jeg en veldig nedkjølende effekt av salven! :dribble: Aner ikke hva det var, men de siste metrene jogget jeg på asfalt uten å kjenne noe til det. For å påpeke hvor stor fremgang det er på så kort tid kan jeg si at de siste dagene har det vært vondt å gå rundt i huset etter økter! Så jeg gleder meg til å prøve å fortsette å jogge slik fremover.

 

Lovte en MaxRM-test på opptaksøvelsene også i dag, vel... :whistle:

Følte meg ufattelig demotivert når jeg tok fatt på øvelsene og var kun armhevningene jeg orket å fullføre i dag. Tok 33 stk ;)

Lenke til kommentar

Tigerbalsam og beinhinnebetennelsen.

(

 

Så, i dag var første dagen jeg prøvde ut Snos tigerbalsam-metode for beinhinnen. I begynnelsen oppstod smerten som vanlig like raskt, men utover i løypa kjente jeg en veldig nedkjølende effekt av salven! :dribble: Aner ikke hva det var, men de siste metrene jogget jeg på asfalt uten å kjenne noe til det. For å påpeke hvor stor fremgang det er på så kort tid kan jeg si at de siste dagene har det vært vondt å gå rundt i huset etter økter! Så jeg gleder meg til å prøve å fortsette å jogge slik fremover.

 

 

 

Bra :) Anbefaler deg å jogge i skogen, for underlagets sin skyld, og vær skikkelig nøye med oppvarmingen! Bruk heller 15 - 20 minutter ekstra med rolig jogging.

 

Som sagt, du skal ikke inn nå til sommern. Så det er langt ifra krise om du tar deg en pause fra jogginga om du ikke blir bedre, kan si av egene erfaringer at det fungerer veldig dårlig å ikke lytte til hva leggene har å si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...