Gå til innhold

Nett-kurs gitar?

Skunkish

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har anskaffet meg en el-gitar, som jeg ikke angrer det grann på at jeg kjøpte. Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noen fine nettsteder hvor jeg kan lære meg det meste av basicen?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Youtube-kanalen til nextlevelguitar.com har mange bra instruksjonsvideoer.

http://www.youtube.com/user/rockongoodpeople

Lærte selv å spille gitar ved å se på youtubefilmer så det er absolutt mulig å få til. ;)

Brukte denne videoen en del i starten for å få lært de mest grunnleggende akkordene:

(ViewDo: How To Play Beginner Guitar Chords)

Lykke til!

Skrevet

Takk for mange bra sider og videoer! Hvordan anbefaler dere å lære det? Syns dere jeg burde lære meg alle akkordene først, og lære meg å bytte mellom dem kjapt? :thumbup:

Skrevet

Lær deg noen få akkorder til å begynne med, for eksempel:

C, D, E, G, A

samt noen mollgrep:

Dm, Em, Am

Når du begynner å ha oversikt over hvor de grepene befinner seg vil jeg anbefale deg å lete opp noen sanger raskt som rakkern. ;) Det er nemlig da gitarspillet begynner å bli artig. Å øve akkorder bare for å øve akkorder er ikke artig, men når du prøver å lære deg en sang (og må lære deg akkordene av den grunn) er det mye mer motiverende.

MERK: Ikke start med for vanskelige sanger. Det er bare demotiverende. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Lær deg noen få akkorder til å begynne med, for eksempel:

C, D, E, G, A

samt noen mollgrep:

Dm, Em, Am

Når du begynner å ha oversikt over hvor de grepene befinner seg vil jeg anbefale deg å lete opp noen sanger raskt som rakkern. ;) Det er nemlig da gitarspillet begynner å bli artig. Å øve akkorder bare for å øve akkorder er ikke artig, men når du prøver å lære deg en sang (og må lære deg akkordene av den grunn) er det mye mer motiverende.

MERK: Ikke start med for vanskelige sanger. Det er bare demotiverende. :)

Har fått litt dreisen på noen akkorder og mollgrep nå, tips til noen nybegynnersanger som er morsomme å spille? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...