Gå til innhold

Hva burde oppgraderes her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde heller i så fall vurdert en SSD disk og nytt skjermkort.

 

Kanskje en god cpu kjøler hva har du der?

 

F.eks OCZ Vertex 2 120 GB 2.5-tommer eller Sapphire Radeon HD 6950 2GB

 

Tror PSU vil kreve en del mere strøm med crossfire hvis hovedkortet støtter det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ingen planer om SSD med det første. Nettop skaffet meg F3, og jeg liker å ha litt plass på OS-disken.

 

Hvie jeg hadde skaffet meg et HD 5770 til og kjørt det i x-fire. Hvilken ytelse ville jeg oppnådd da?

Og kan jeg kjøre x-fire med et bedre skjermkort?

Lenke til kommentar

HD 5770 i crossfire gir ytelse på linje med HD 5870 i benchmarks, rundt 2000 kr for et nytt kort i samme ytelsesklasse. Det man ikke tar med i beregningen da er at du er microstutter og driverproblemer, det er masse krøll med crossfire og SLI som jeg ikke vil anbefale til folk. Om du absolutt har lyst kan du jo gå for det, bare ikke forvent at framerates under 40 fps er særlig spillbart

Lenke til kommentar

Om du skal kjøre crossfire, MÅ du ha 2 like kort. De må ha samme chip - altså du kan bruke andre 5770-kort.

 

Kom ikke AMD med en oppgradering av crossfire for ett år eller to siden slik at man ikke trengte å ha 2 like? Men at det ikke er en optimal løsning, vil jeg nok tro.

 

Jo, det stemmer ;) Glemte det i farta.

 

Men du må sjekke om kortene er kompitable med hverandre, og om jeg ikke tar feil må det være like mye ram

Lenke til kommentar

Fant en gammel ATI manual for 5850-kortet mitt og er et slags kart over hva som er kompitabelt med hverandre:

 

 

5770 og 5750

 

4830, 4850, 4870, 4890, 4850x2 og 4870x2

 

4650 og 4670

 

3850, 3870, 3850x2 og 3870x2

 

3470 og 3450

 

EDIT: er ikke helt sikker, jævla vanskelig å tyde det kartet..

 

EDIT 2: Fant en oppdatert lenke

http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_chart.jpg

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...