Gå til innhold

Rense CPU-vifte


ochi9le

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en tre år gammal pc, som slet med støvproblemer i dag. CPU lå på ca 100 grader under load (ikke langvarig load). Jeg begynte med trykkluft - før jeg fant ut av at det måtte sterkere skytts til...

 

Var kanskje helt høl i hue å gjøre dette, men rensa med rennende vann fra vasken. Vet ikke helt om det var så lurt nå i ettertid. Tørke må den uansett før jeg eventuelt prøver å boote igjen. Hvor lenge bør stockvifta stå i sola?

 

Er nok underbevisstheten min som gleder seg til nytt bestilt system kommer frem. Men den glemte selvsagt at jeg har en hel påske å komme meg gjennom uten pc dersom jeg nå ødela cpu-vifta mi ;)

 

Noen tips?

Tørketid?

Andre støvfjerningstips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men man må også ha trafo for denne, og det kommer også på en del 100,- lapper for den størrelsen.

 

Ett tips med luft på boks, ikke kjøp Clas utgaven, den tåler kun å sprute med boksen i rett posisjon. Vrir man litt på den for å komme til, så legger den igjen "is".

ComputerCity, som vel nå heter Siba, har en type som man kan holde alle veier uten at dette skjer. Prisen er vel også lik hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Den skal det bare være å bytte plugg på.

 

EDIT: Men denne vil være billigere, og kan brukes til mye annet også: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=160866655

Billigere pga moms kommer på toppen fra Amazon, selv om den engelske versjonen trekker i fra momsen i England. De sender også sjeldent elektronikk, noe man kan regne denne under tror jeg.

 

Denne er nok mer hendig, men har en del lavere lufttrykk: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Kompressorer/Kompressor/ (nummer 15195)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...