Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim


Anbefalte innlegg

Damn, dette ser bra ut.

 

Men, undret meg litt over følgende sitat:

«grafikkgutta ble veldig lettet etter å ha gått fra Fallout 3 til å kunne bruke det grønne fargespekteret igjen».

 

Fallout 3 er vel mer eller mindre grønt tvers igjennom, med innslag av brunt og grått

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ganske enkelt ikke troa. Både F3 og Oblivion var egentlig triste saker når man tenker på hvor høy kvalitet det var hos forgjengerne.

 

Morrowind med mods er egentlig så bra så det går ann å få det. At en halvhjerte konsollfordummet oppfølger skal klare å overgå opplevelsen man får av å spille Morrowind ser jeg ganske enkelt ikke for meg.

 

Og om gamer.no skulle ende opp med å gi Skyrim en god karakter, så husk at Bethesda betalte for reise og opphold til Salt Lake City. Smøretur anyone?

 

The Rule of Reciprocation

Lenke til kommentar

 

Og om gamer.no skulle ende opp med å gi Skyrim en god karakter, så husk at Bethesda betalte for reise og opphold til Salt Lake City. Smøretur anyone?

 

The Rule of Reciprocation

 

Nå forsøker du å ugyldiggjøre karakteren vår syv måneder frem i tid. Vi har konsekvent dratt på betalte presseturer for veldig mange av de største utgivelsene i flere år nå. Det har aldri hindret oss i å dele ut lave karakterer til storspill.

 

I tillegg er det ofte ulike journalister som anmelder og skriver sniktitter av de relevante spillene.

 

Vi kan ikke stå til ansvar for dine personlige forventninger til Skyrim, men ikke forsøk å dra Gamer ned i søla fordi du ikke får spillet du forventer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Nå forsøker du å ugyldiggjøre karakteren vår syv måneder frem i tid. Vi har konsekvent dratt på betalte presseturer for veldig mange av de største utgivelsene i flere år nå. Det har aldri hindret oss i å dele ut lave karakterer til storspill.

 

I tillegg er det ofte ulike journalister som anmelder og skriver sniktitter av de relevante spillene.

 

Vi kan ikke stå til ansvar for dine personlige forventninger til Skyrim, men ikke forsøk å dra Gamer ned i søla fordi du ikke får spillet du forventer.

 

Gjør vel ikke saken bedre at dette er et utbredt fenomen. At større utgivere betaler reise og opphold til potensielle fremtidige anmeldere er ikke noe de gjør for å være snille, det er for å tjene mer penger. Og er det en spesiell grunn til at dere påpeker hvem som har betalt for reise og opphold? Og er du uenig i at det kalles for en smøretur?

 

Og når Skyrim kommer så er det jo selvsagt positivt om det blir anmeldt av noen som ikke har vært på smøretur.

 

Og jeg har ikke stilt dere til ansvar for mine personlige forventninger. Hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå forsøker du å ugyldiggjøre karakteren vår syv måneder frem i tid. Vi har konsekvent dratt på betalte presseturer for veldig mange av de største utgivelsene i flere år nå. Det har aldri hindret oss i å dele ut lave karakterer til storspill.

 

I tillegg er det ofte ulike journalister som anmelder og skriver sniktitter av de relevante spillene.

 

Vi kan ikke stå til ansvar for dine personlige forventninger til Skyrim, men ikke forsøk å dra Gamer ned i søla fordi du ikke får spillet du forventer.

 

Gjør vel ikke saken bedre at dette er et utbredt fenomen. At større utgivere betaler reise og opphold til potensielle fremtidige anmeldere er ikke noe de gjør for å være snille, det er for å tjene mer penger. Og er det en spesiell grunn til at dere påpeker hvem som har betalt for reise og opphold? Og er du uenig i at det kalles for en smøretur?

 

Og når Skyrim kommer så er det jo selvsagt positivt om det blir anmeldt av noen som ikke har vært på smøretur.

 

Og jeg har ikke stilt dere til ansvar for mine personlige forventninger. Hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det?

 

 

Jeg presiserte at vi gjør det for mange spill, også de som ender opp med svake karakterer .Selvsagt er det noe de gjør for å tjene mer penger, det betyr ikke at det er noe utelukkende negativt. Reklamer, demoversjoner og trailere er også ment å øke interesse for produktet - gagner ikke de forbrukerne også? Vi presiserer hvem som har betalt tur og opphold for å spille med åpne kort om hvorfor vi fikk anledning til å dra, alternativet er å ikke nevne det. Er det å foretrekke? Ja, jeg er uenig i at det bør kalles en smøretur. En smøretur er et frynsegode og et goodwill-verktøy. Dette er en måte for oss å få intim førstehåndserfaring med spillet på, selvsagt vil utgiverne samtidig gjøre innpakningen så innbydende som mulig, det er ikke dermed sagt at vi lar oss forme. Vi drar som sagt på svært mange slike turer - er ikke innholdet interessant så dekker vi det ikke, uavhengig av om vi ble sendt til USA eller ikke.

 

Det er tydelig at har et horn i siden til Oblivion som gjør deg skeptisk til Skyrim, og jeg føler at du forsøker å diskreditere våre inntrykk av spillet som følge av det. Vi dro også på "smøretur" til Stockholm for å spille Medal of Honor. Endte det spillet opp med abnormalt høy karakter? Jeg synes kritikken din er grunnløs og uberettiget.

Endret av Odesseiron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de fikk en haug med penger eller masse stæsj, så utenom selve turen og sniktitten så vil jeg ikke tro at de fikk så utrolig mye at det gjorde noe. Nå vet ikke jeg hvor mye det koster å kjøpe en spillanmelder nå for tiden, men tviler på de fleste ikke lar seg kjøpe for så lite...men hva vet jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor skulle Gamer IKKE dra på en slik tur!? De får sponset tur og opphold til å få være med under en sniktitt til et av de mest populære kommende spillene dette året.. og hva mener folk, at de skulle ha takket nei!?! Si, nei vi vil heller betale tur og opphold selv!? Jeg regner med at Gamer.no går greit rundt økonomisk, men å takke nei til en slik tur ville ha vært økonomisk ulurt! Skulle vi da ha vært foruten denne sniktitten!? Jeg, for min del, er glad jeg fikk lese denne artikkelen.. og om de fikk sponset turen; well, good for them!

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke leser anmeldelser så mange andre steder enn Gamer.no (bortsett fra Pressfire nå i det siste, som jeg også liker, -men, er allikevel Gamer.no som er alene på toppen), men jeg kan ikke annet forstå at alle de som anmelder og skriver hos Gamer er akkurat som deg og meg.. de og vi elsker spill! Noen, altså de som jobber hos Gamer.no, er så "priviligerte" å få jobbe med "hobbyen" sin.. spille spill og skrive anmeldelser! Bortsett fra det, så tror jeg enhver skribent (finnes garantert noen unntak her og der) vil gjøre en så god jobb som mulig, være objektiv, skrive interessant men en lite dose satire, etc.. Jeg er så naiv at jeg tror folkene hos Gamer har like mye integeritet som enhver hardbarka leser har, og ikke vil være, eller er, en som skriver en falsk anmeldelse, eller er kjøpt og betalt! Men, av og til så kommer det en anmeldelse som ikke stemmer helt overens med hva en selv mener.. Oblivion fikk 10, Uncharted 2 fikk 7, etc.. vel, dette er karakterer jeg aldri har klaget på, selv om jeg personlig ikke er 100 % enig.. Spill oppleves litt forskjellig for hver enkelt, og litt forskjellig alt etter humøret og hvilken dag.. En anmeldelse er én persons mening, og alle kan ikke være enig med alt! Gamer.no er min spilside på nett, og om jeg har eller får en annen opplevelse / vil gi en annen karakter til et spill, enn det som har blitt gitt av anmelder, så er Gamer.no fortsatt stedet jeg leser og støtter meg til ved valg av spill!

 

Anmeldelsen, karakteren, konklusjonen, og (ikke minst) kommentarene til brukerene i samme tråd, er det som gjør "karakteren" for meg! Jeg har bare én gang kjøpt et spill jeg angret på, og det var Majin and the Forsaken Kingdom, som fikk 9 av Gamer.no! Et spill jeg ikke orket å fortsette på.. Stoler jeg noe mindre på Gamer.no fordet!? Nei..

 

 

My 5 cent..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å gjenyte tjenester er noe man ubevisst har en sterk trang til å gjøre. Får man en gave fra noen så ønsker de fleste å gi en ytelese tilbake.

 

Gamer.no får betalt presseturer og når de får tilsendt spill som skal testes så følger det ofte med litt ekstra stash(spillet i seg selv blir jo en gave). Anmelder setter seg nå ned og skal teste spillet og føler ubevisst at han skylder spillutvikler en tjeneste. Karakter skal settes og han ser kanskje gjennom fingrene på en del småfeil som burde vært påpekt. Ved å aktivt "kjøpe" potensielle anmeldere så kan en utvikler/utgiver ha sørget for at spillet deres som kanskje kun hadde fått karakter 7, ende opp med en 8er eller en 9er istedet. Blir anmedlere hos gamer.no påvirket på denne måten? Hvorfor skulle de ikke bli det?

 

http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/bbore/post/3952

 

Sitat:

Er det greit at bistandsorganisasjoner spanderer turer på journalister for at de skal skrive om det flotte arbeidet deres? Mange journalister mener det.

De forsvarer seg med at uten disse pengene ville ikke avisen/magasinet deres hatt råd til å skrive om viktige temaer innen bistand, miljø osv. Men hvis det er så viktig å skrive om hva UD eller norske bistandsorganisasjoner gjør, burde ikke disse redaksjonene betale turen selv?

 

Virker dette kjent?

 

Greit nok at det er en blogg, men problemstillingen er vel ikke mindre relevant av den grunn. Gamer.no skal uansett ha kred siden de informerer leserne om at det ikke er de som betaler disse turene.

 

Om spillere flest i det hele tatt bryr seg om dette er vel kanskje tvilsomt. Jeg mener nå uansett at det er veldig problematisk at spilljournalister lar seg kjøpe på denne måten.

Endret av Tå.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er bare glad for at Gamer.no fikk reise på denne turen. Ellers er det ikke sikkert at jeg kunne få lest sniktitt til det spillet jeg gleder meg mest til!

 

Enkelte anmeldere vil vel kunne bli litt påvirket, men jeg går aldri ut i fra EN anmeldelse når jeg bestemmer meg for å kjøpe et spill. Jeg ser helheten på rundt tre-fire-fem forskjellige nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...